Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Vic

Vic

05-06-2009 om 12:20

Doel van spreekbeurt (groep 6)

Mijn dochter heeft al een paar keer een spreekbeurt moeten doen. Ze heeft dat tot nu toe zelfstandig aangepakt en prima cijfers gehaald (8+). Deze week wilde ze wel wat hulp van mij. Ze had er erg veel werk van gemaakt, en vooral tijd gestoken in het verzamelen van fotomateriaal e.d. Het zag er allemaal prachtig uit maar ik vond de inhoud een beetje mager. Volgens mij is het doel van een spreekbeurt om een goed verhaal te vertellen en is de rest bijzaak, maar misschien ligt dat in groep 6 anders? Hoe is dat bij jullie?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

05-06-2009 om 15:15

Het is andersom

Je moet veel plaatjes hebben om de aandacht van de klas vast te houden. Het wordt vast een prima spreekbeurt.

Tirza (die regelmatig professionele presentaties bijwoont die ze zeer magertjes vindt)

Vic

Vic

05-06-2009 om 15:23

Tirza

Maak jij ook wel eens van die presentaties mee van mensen die geweldige powerpoints hebben (die ze heel mooi kunnen voorlezen), maar verder geen bal toevoegen? Ik vind dat een domper. Nu is dat natuurlijk niet te vergelijken met groep 6. Ik denk dat juf al heel blij is met een samenhangend verhaal en een kind dat verstaanbaar praat, maar als ik tegen mijn dochter zeg dat het verhaal óók belangrijk is kijkt ze me aan alsof ik er niets van snap.

Vic

Vic

08-06-2009 om 10:57

Wat wijzer

Er zijn verder geen reacties meer gekomen, maar ik ben toch wat wijzer geworden. Dochter had een 9 voor haar spreekbeurt en haar leerkracht vond het vooral erg goed dat ze het helemaal uit haar hoofd had gedaan. Daaruit concludeer ik dan maar dat in groep 6 vorm belangrijker is dan inhoud.

Tirza G.

Tirza G.

08-06-2009 om 18:15

Ja vic

Precies díe presentaties bedoel ik. Dat je denkt: ja, duhuh, vóórlezen kan ik ook.........
Ik denk dat dochter het prima begrepen heeft )

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.