Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Isa

Isa

03-12-2013 om 09:05

Dochter zit opeens op andere plek in de klas..

Mijn dochter zit in groep 7. Zij doet mee met levelwerk en doet het heel goed op school. Nu kwam de meester vorige week met een nieuw systeem. Elk kind mocht zeggen naast wie hij/zij mocht zitten. Nu zit mijn dochter dus helemaal achterin. Ze is vrij klein (is de jongste in de klas) en kan dus het bord niet meer zien. Ook zit ze met 3 andere kindjes die continue bij haar afkijken. Hier kan ze niet tegen en hierdoor zijn er al de nodige conflicten geweest.
Hiervoor zat ze met andere levelwerkers aan een tafeltje en dit ging heel goed. Mijn dochter kan nu met niemand meer samenwerken of overleggen (wat normaal is bij het maken van levelwerk). Bovendien zitten de andere 3 kindjes, die nu bij haar zitten, allemaal aan een 1 of 2 ster rekenboekje te werken. Prima natuurlijk maar hierdoor voelt ze zich "anders".

We zijn al bij de leraar geweest maar die geeft aan dat hij voorlopig niks gaat doen. Ze kan nu niks meer zien op het bord (wil hij hiermee zeggen dat ze toch geen instructie nodig heeft??). Wat nu?


Rafelkap

Rafelkap

03-12-2013 om 09:19

harder brullen

Harder brullen. Zij kan niet op het bord zien, alleen dat al is niet goed. Verder zit ze geisoleerd. Dus weer het gesprek aangaan. En als er niks veranderd naar de directeur.

sluit me aan bij Rafelkap

als ze nu niks op het bord kan zien en bovendien niet kan werken vanwege afkijkende kinderen, lijkt me haar huidige plek niet goed. Als de kinderen allemaal mochten kiezen naast wie ze komen te zitten... zit jouw dochter wel bij iemand van haar keuze?

Isa

Isa

03-12-2013 om 09:37

Bedankt

Dank voor het antwoord.
Ik weet niet wat het is met deze leraar dit jaar maar hij kan me zo ergeren. Ben zo woest soms..

Zo geeft hij werkelijk nooit een complimentje aan mijn dochter. Ook niet bij een 10 voor een hele moeilijke toets. Hij maakt flauwe grapjes zoals: " ik haat je" of " ik hoef jouw werk toch niet na te kijken want het is zoooo slecht gemaakt". Bizar, want dochter raakt hierdoor in de war. Ze gaat dan geruststelling vragen en dan krijgen wij vervolgens te horen dat ze onzeker is, wat niet nodig is. Hallo! Het is een kind van 9 jaar denken we dan!
Op deze manier zit ik al de maanden af te tellen tot juli 2014.
Naar de directie wil ik niet omdat het dan zo een issue wordt. In de vorige jaren ging het altijd super met haar en nu dus opeens dit.
Ik krijg steeds meer het gevoel dat hij iets tegen haar heeft maar ik weet het natuurlijk niet zeker. Ook geeft hij de kindjes met dyslexie vooral heel veel aandacht. Prima natuurlijk maar mijn dochter wil ook horen dat ze iets goed doet. Nu heeft hij haar dus helemaal in een hoek in de klas gezet waar ze het bord niet eens kan zien

Dendy Pearson

Dendy Pearson

03-12-2013 om 09:47

Ik haat je ?????

Dat is niet grappig. Als er tegen mijn kind door een leerkracht wordt gezegt dat ze gehaat wordt, dan sta ik per direct bij de directie. Reken maar dat ik daar een issue van zou maken.
Zo'n idioot kan een kind breken!

Isa

Isa

03-12-2013 om 09:52

nee,

ze zit helaas niet bij de kindjes die ze had opgeschreven.
Het gekke is dat hij wel de andere levelwerkers bij elkaar heeft gezet en haar dus niet. Ik snap het niet? waarom? We hebben dit uiteraard al gevraagd aan hem maar dan begint hij aan ons uit te leggen dat het een ingewikkeld systeem is en dat hij ook niet zo goed wist waar iedereen moest zitten maar dat hij nu niks meer gaat veranderen.
Ze zit nu voor 5 hele grote kinderen waardoor ze niks meer ziet. Ook zij heeft recht op instructie. Dat ze altijd een 10 haalt wil niet zeggen dat ze helderziend is. Ze moet het wel uitgelegd krijgen!

Rafelkap

Rafelkap

03-12-2013 om 09:57

andere school

Kijk op een andere school. Je hoeft hier niet te blijven. Dit is niet goed voor je dochter.

Rafelkap

Rafelkap

03-12-2013 om 09:59

zijn aanpak

van 'grapjes doen' (want dat zal het wel zijn) werkt niet. Heb je hem dat gezegd? Een kind, of het nu wel of niet goed leert, moet wel 'gehoord' worden en gewaardeerd worden.
Ga dus gauw weer het gesprek aan en overweeg een andere school.

Gesprek

Deze leraar gebruikt volwassen humor, cynisme en ironie.
Tussen de 8-12 jaar ontwikkelt het begrip hiervoor zich bij kinderen.
En kunnen ze de wat moeilijkere vormen van humor als ironie en cynisme pas begrijpen.

Bij het volgende gesprek zou ik zeker dit gegeven even meenemen, hij veroorzaakt hiermee erg veel onzekerheid en verwarring bij je dochter.

Daarnaast, jij bent de ouder, voel het als je plicht om voor je kind op te komen.

Deze leraar moet nog veel leren.

Paal

Paal

03-12-2013 om 11:50

Gesprek

Alleen al het feit dat ze het bord niet kan zien zegt al dat ze fout zit. Daarnaast zijn zijn grappen niet grappig. Is hij nou helemaal gek geworden?
Eerst gesprek met leerkracht, dan zeker weten naar directie. Dit is iemand moedwillig een minderwaardigheidscomplex bezorgen.
En als er nooit eerder iets is gebeurd dan neemt de directie je zeker serieus. (anders als het goed is ook hoor, maar dat is niet altijd het geval)
Naar een andere school doe je haar ook tekort mee.
Bedenk wel: in de meeste scholen wordt er vaker gewisseld van plek. Dat is niet anders. Maar iedereen moet het bord kunnen zien en zulke grapjes kunnen echt niet.

Limi

Limi

03-12-2013 om 11:59

kindjes?

Kindjes in groep 7?

grapjes

tja, waarschijnlijk heeft deze meester gewoon niet door dat zijn grappige opmerkingen verkeerd aankomen. Daar zou ik verder niet zo'n issue van maken, behalve dan dat je natuurlijk wel tegen de meester zegt dat dochter ze niet snapt en denkt dat hij haar echt haat.

En als hij niks aan de klassenindeling wil veranderen, dan zou ik misschien toch maar bij de directie langsgaan. Het argument dat je dochter het bord niet kan zien, lijkt me toch wel voldoende?? Dat kinderen van plek worden veranderd, daar kijk ik niet van op, dat gebeurt hier na elke vakantie. Het is wel eens jammer, als zoon net een tijdje in een lekker groepje heeft gezeten, maar ach. Dat niet iedereen tevreden is met de groepsindeling lijkt me onvermijdelijk (zolang maar niet steeds dezelfden benadeeld worden).

Hier op school heb ik geleerd dat als je ergens mee zit, men blijkbaar liever heeft dat je ermee bij de directeur komt praten. (zie een ander draadje van mij). Of er dan wat mee gebeurt, valt nog te bezien geloof ik.... maar mijn problemen met de school betreffen niet zoiets persoonlijks m.b.t. mijn kinderen, maar meer hoe de dingen op school gaan.

(ik verbaasde mij verder ook wel over het woord 'kindjes'

Isa

Isa

03-12-2013 om 12:35

kinderen

sorry, het zijn inderdaad kinderen. Of zelfs tieners. Er zitten kinderen in de klas die inmiddels al 11 jaar zijn.

Isa

Isa

03-12-2013 om 12:46

reaktie.

Een andere school is geen optie voor ons. Ze zit in groep 7 nu en we vinden het te laat om nu nog te gaan wisselen. Zeer waarschijnlijk krijgt ze in groep 8 haar juf van groep 5 weer terug (die geeft nu les in groep 8) en die is geweldig.
Het is voor dit jaar dus even uitzingen. Ik weet dat hij de grapjes echt als grapje bedoelt want hij doet dit ook bij anderen. Niet alleen bij mijn dochter. Het zijn geen leuke grapjes, dat is zeker waar.
Maar wat kan ik zeggen zodat hij haar een andere plek geeft? Het liefste weer bij andere levelwerkers en dat ze kan zien wat er gebeurt op het bord.
Hij geeft nu aan dat ze de instructie in ieder geval kan horen en dat ze het toch wel oppikt. Anderen hebben het meer nodig dan zij.

Jaina

Jaina

03-12-2013 om 12:59

Belachelijk

Het is natuurlijk sowieso al belachelijk dat er plaatsen in de klas zijn waar je het bord niet kan zien. Zelfs als hij je dochter nu ergens anders laat zitten dan komt daar dus een kind te zitten die het bord ook niet kan zien. Het lijkt me dus dat de hele klas opnieuw moet worden ingedeeld zodat iedereen het bord goed kan zien. Misschien inderdaad de wat grotere kinderen achteraan zetten of misschien geen groepjes maar rijen of wat dan ook. In elk geval zou elk kind het bord moeten kunnen zien.

Isa

Isa

03-12-2013 om 13:08

@Jaina

Ik ben het helemaal met je eens. Een kind wat moeilijk mee komt heeft net zo veel rechten als een kind wat makkelijk mee komt. ALLE leerlingen moeten het bord kunnen zien.
Het is echter een klein lokaal met 30 kinderen. Wellicht dat hij inderdaad de grotere kinderen achter kan laten zitten?

Samen met je dochter.

Ik zou het een weekje laten rusten, en dan samen met je dochter even met de leraar praten. Kan ze zelf uitleggen wat haar probleem is. Jij bent erbij als ondersteuning en soms volgen er dan hele verrassende gesprekken.
Niet verwijtend maar gewoon aangeven dat ze echt niets ziet op het bord en dat je begrijpt dat het een proefperiode is, eerst de nieuwe opstelling testen. De test is niet geslaagd, dus graag herschikken.
Dat ze nu niet meer bij de levelwerkers zit zou ik minder erg vinden. Het zou alleen logischer zijn als alle levelwerkers verdeeld zouden zitten over de klas.
De leraar houdt nu even voet bij stuk, hij wil zich niet laten beïnvloeden door weer zo'n "zeurmoeder". Zorg dat het zijn eigen idee is om de klas weer te herschikken, dan is hij blij met jou en is trots op zijn prestatie. Even een half jaartje overleven met deze knurft.

Tango

Tango

03-12-2013 om 14:27

Om de tafel

Ik zou zeker nog eens met de leerkracht om de tafel gaan en snel ook. Dit kan natuurlijk echt niet. Jouw dochter is klein en kan het bord niet zien, daar heeft hij gewoon rekening mee te houden of ze nu slim is of niet.
Benoem ook naar de meester dat ze zijn grapjes niet begrijpt. Dat kan ook nog niet als je pas 9 bent, mijn 9-jarige zou dat ook niet snappen. Op die leeftijd nemen ze alles nog best heel letterlijk. Dat zou deze meester ook moeten weten. En ook jouw dochter heeft complimenten nodig, daar krijgt ze zelfvertrouwen van (ze was toch zo onzeker, zei hij?).
Bedenk goed van tevoren wat je wilt vertellen, schrijf het desnoods op als houvast.
Als je bang bent dat je erg boos wordt tijdens het gesprek zou ik iemand meenemen (je man of als die er niet is iemand anders waar je steun aan hebt. En kom je er met de meester niet uit dan zou ik zeker naar de directie stappen.

plek

Vind inderdaad dat je kind (alle kinderen) het bord moet kunnen zien. Dus als er iemand voor haar zit dan moet het tafeltje beetje verschoven worden. Verder vind ik wel dat de kleinste/jongste van de klas niet altijd vooraan hoeft te zitten. De kinderen moeten allemaal voor en achter kunnen zitten. Mijn dochter die een lange lijs was/is had er echt de balen van dat de kleintjes altijd voor zaten. Gelukkig was zij ook eens aan de beurt om voor te zitten. Dat vond ze geweldig! Lekker aan de zijkant bij juf. Zat ze niemand in de weg en ook lekker bij juf Ook moet jouw kind gewoon haar eigen werk kunnen maken met wie er nou ook naast haar zit; een ster twee sterren of de hele hemel daar hoeft meester echt geen rekening mee te houden. Als ze daar van onzeker wordt over haar eiegen werk dan lijkt me dat juist goed voor jouw dochter. Ook al het feit dat je over kindjes praat geeft aan dat je dochter wel heel klein inschat. Dus ja ze moet op het bord kunnen kijken en nee ze moet niet naast iemand anders/naar voren etc. De grappen van de meester vind ik overigens ook stom. rare kwast! Dat zou ik wel vertellen dat die niet zo leuk zijn als dat hij wellicht denkt dat ze zijn.

Dalarna

Dalarna

03-12-2013 om 20:39

hmm

Hier wordt al jaren na elke vakantie de indeling gewijzigd. Ik vind het niet nodig dat de kinderen die op het zelfde niveau zitten ook in 1 groepje zitten. Heel veel scholen zetten drukke kinderen naast rustige en ik zou niet willen dat mijn zoon die behoorlijk achterloopt en dyslexie heeft altijd maar naast iemand moet zitten die ook achterloopt en dyslexie heeft. Hij kan zich ook optrekken aan een slim persoon die hem eens kan helpen en als die slimmerik levelwerk gaat doen met anderen dan gaan ze bij elkaar zitten.

Dit even alleen over het zitten naast kinderen op hetzelfde niveau, op de rest zijn al genoeg reacties gekomen.

Bianca

Bianca

04-12-2013 om 09:48

Groepjes

De samenstelling van groepjes is denk ik voor een leerkracht niet altijd makkelijk. Je moet met iedereen rekening houden en hier is het zo dat ze juist alles mixen (jongens meisjes en niveaus).
Maar je kunt een kind er wel mee maken of breken. En dan heb je als ouder weinig te zeggen.
Hier werd dochter vorig jaar (toen groep 6) steeds bij de ergste pestkoppen gezet. Dochter is een gevoelig kind en gaat snel huilen. En dat vonden die pestkoppen erg leuk.
Dochter kwam dus iedere dag huilend over haar toeren thuis. Dus ik naar school om uit tel leggen dat het zo niet ging.
Maar nee hoor, een tussentijdse groepswissel daar begon de juf niet aan. Kind moest maar leren met alle soorten kinderen om te gaan.
Tegen dochter had ze al gezegd dat ze het zelf uitlokte.
Dus naar de directie, die on terugverwees naar de juf.
Dochter is veel thuisgebleven, ze was dan in de ochtend zo overstuur thuis gekomen dat ik haar niet meer naar school durfde sturen. Heb ik ook gewoon steeds eerlijk gemeld. "Dochter is zo overstuur ze komt vanmiddag niet". Dat heeft maar een keer tot een gesprek geleid.

En na de vakantie; in het nieuwe groepje zat dus weer een pestkop!

Toen zijn we zo boos geworden dat dochter "nou vooruit" toch mocht wisselen. Maar we moesten ons wel realiseren dat het aan ons kind lag! En dat we erg moeilijk deden.

Nu in groep 7 staat er wel een begripvolle juf. Ze houdt rekening met de voorkeuren van kinderen. Maar ook met de niveaus en inzet. Wel niveaus door elkaar maar een gemotiveerd kind naast een ongemotiveerd kind werkt bij ons kind gewoon niet. Deze juf voelt gewoon heel goed aan wat goede combinaties zijn. En als het niet werkt vindt ze tussentijds ruilen ook geen probleem.

En je kunt vanuit ieder punt in de klas de les goed volgen. Dat zou ik erg raar vinden als het niet zo is.
Dochter bloeit mede daardoor gewoon helemaal op!
Helaas nog geen rapport maar de leertoetsen gaan ineens heel goed. Vorig jaar was het steeds net aan.

Een leerkracht kan de kinderen echt maken en breken. Ook vage grapjes die te lastig zijn om te begrijpen voor kinderen; niet doen! Als leerkracht zou je dat toch moeten snappen; het is je werk!

Als ik je verhaal zo lees vermoed ik dat de leraar een beetje de pik op je kind heeft. Heel rot.
Als van school veranderen geen optie is, toch gaan praten! En overleg ook met je kind.

Isa

Isa

04-12-2013 om 18:43

dank allemaal, ze zit nu ergens anders, maar..

Ik heb inderdaad het idee dat de meester mijn dochter niet mag. Het lijkt wel alsof het hem ergert dat ze goede cijfers haalt. Hij heeft zelf dyscalculie (is bekend bij iedereen). En hij heeft vooral oog voor de leerlingen met leerproblemen. Prima natuurlijk maar de kinderen die wel gewoon goed kunnen meekomen dan? Mijn dochter heeft dit feilloos in de gaten en gaat hierdoor juist 10-en als cijfer binnen harken.

En zo ontstaat er een nare situatie die ik zo zie escaleren. Nu had hij haar op een onmogelijke plek in de klas gezet. Sinds vandaag (nadat mijn man heeft gezegd dat dit onacceptabel is) heeft hij haar een betere plek gegeven. Maar wat gaat hij de volgende keer doen? Wellicht is het beter om het gesprek met hem in te gaan en vragen wat hij nou tegen haar heeft?

Overigens verbetert ze hem niet bij het rekenen. Dit mag ze van ons absoluut niet doen.

Bianca

Bianca

05-12-2013 om 09:44

Oooh Isa wat rot

Ik was vroeger ook zo'n betweter en kon mijn mond niet houden. Dus was ik het pispaaltje van de meester. En dus ook van de klas helaas. Ik ben erg gepest hierdoor.

Oudste hier is ook zo'n bolleboos, en heeft hier gelukkig geen last van gehad. Maar zij is ook erg verlegen en werd, achteraf gezien, juist heel erg over het hoofd gezien.

Jongste is ook zo verlegen en erg onzeker, waardoor ze niet opschiet omdat ze niet durft te beginnen, bang om het fout te doen.
En haar vorige juf kon niet tegen treuzelkinderen. Daar werd ze gestoord van (haar letterlijke woorden waar kind bij stond). Op haar rapport veel slechte cijfers, terwijl we denken dat ze best slim is. Dat denkt haar huidige juf gelukkig ook. Nu nog de achterstand in zien te lopen.

Erg slecht zo'n leerkracht die een bepaald type kind niet kan hebben. Zo'n iemand zou van mij nooit leerkracht mogen worden! Je kiest toch voor werken met kinderen, dus ook de eigenwijsjes en de treuzelkippen. En de brutaaltjes en de verlegen types. Dat is je vak potverdorie!
Ik zou het fijn vinden als scholen hier meer op letten.
En als je kind beter kan rekenen dan de meester dan zegt dat toch ook wel iets over het niveau van die man! Wat doet zo'n sukkel voor de klas in hemelsnaam!

En blijf alsjeblieft voor je kind opkomen. Leer haar dat het niet aan haar ligt, maar aan de meester.

Misschien moet je hiermee hogerop? Eerst directie, maar als dat niet helpt het bovenschoolse bestuur? Hier hebben wij een speciale man voor. Staat in onze schoolgids onder "klachtenprocedure".

Wij hebben dit wel gedaan, en die juf heeft nu een aantekening. In de praktijk weinig gemerkt. In de klas die ze nu heeft zijn weer veel problemen die me erg bekend voorkomen. Maar ik bemoei me er nu niet meer mee.
Hopelijk heeft mijn klacht wel effect als er nog een keer iemand aan de bel trekt.

Kiessysteem

Isa, je schreef: 'Elk kind mocht zeggen naast wie hij/zij mocht zitten.' Daarop zijn de nieuwe groepen samengesteld. Zou het ook kunnen zijn dat van het levelgroepje niemand heeft aangegeven graag bij je dochter te zitten? En dat de leerkracht zulke informatie liever niet verteld om onderling ruziënde ouders te voorkomen?

Nu is je analyse dat de leerkracht haar niet mag. Misschien laat die leerkracht die suggestie ook wel bestaan, omdat het verstandiger is om niet te vertellen dat de kinderen uit het levelgroepje niet bij je dochter willen zitten.

Ik geef het even mee, voordat je doordraaft op 'de leerkracht mag haar niet...' en daar verdere acties op gaat plannen.
Wat betreft de humor etc, als ik het zo lees is de leerkracht een man, en geen vrouw. En dat geeft wat andere communicatie, waar je dochter misschien nog aan moet wennen. Kan ze beter doen, want de wereld zit vol met mannen.

Tsjor

Tijgeroog

Tijgeroog

07-12-2013 om 13:01

Tsjor

Ze kochten kinderen opschrijven waar ze bij in de groep wilden, niet kinderen noemen waarbij ze niet wilden. Dus je kan prima in een groepje zitten met kinderen waar je bij wil zitten en dan nog andere kinderen erbij die je niet genoemd had.
En de lijstjes worden niet volledig gevolgd, want de dochter van Isa zit bij niemand in groep die ze genoemd had.

Karmijn

Karmijn

07-12-2013 om 13:12

Leerzaam

Het kan heel leerzaam zijn: Hoe ga ik om, met mensen die mij niet zo lijken te mogen?

Onze zoon wordt door veel mensen niet aardig gevonden. Hij kan daar prima mee omgaan inmiddels. Hou het functioneel, houd het zakelijk, houd het feitelijk. Dat kan best hoor. Je hoeft niet altijd door iedereen aardig gevonden te worden. Soms klikt het niet. Je hebt al het goede voorbeeld gegeven. Op een plek zitten, waar je het bord niet kan zien, is niet werkzaam. Daar moet een oplossing voor gevonden worden. Je hebt al resultaat. Probleem opgelost.

Het is leuk om met je kind over de theorie van Offman te filosoferen. Altijd interessant en leerzaam. Sommige mensen zitten in je allergie. Soms zit je bij iemand anders in de allergie. Dat heb je. http://nl.wikipedia.org/wiki/Kwadrant_van_Ofman

Deze man zit trouwens enorm in JOUW allergie, lees ik. Het is wel een valkuil om dat dan op je dochter te projecteren. Jij hebt er in feite niet zoveel mee te maken. Misschien is het slim om je man de communicatie met deze meester te laten doen? Dat werkt hier altijd wel goed. Bij de een ben ik het communicatiepunt, bij de ander mijn man. Net wat werkt.

Isa

Isa

07-12-2013 om 23:04

dank

voor alle reakties. Hier heb ik zeker iets aan.

@Bianca; dank voor je begrip! Ik heb veel aan je tips.

@Karmijn; ik laat inderdaad mijn man het woord doen. Hij is wat zakelijker

@Tsjor; er hebben meerdere kinderen aangegeven naast mijn dochter te willen zitten. Ze heeft 3 beste vriendinnen in de klas waar ze ook buiten de school veel mee omgaat. Ik weet zeker dat er kinderen haar naam hebben opgeschreven omdat de beste man de namen heeft opgenoemd van de kinderen die door niemand zijn gekozen. En dit is GEEN grap! Wat erg moet DAT zijn geweest voor die kinderen.
Kortom; er zijn nou eenmaal veel, heel veel goede leraren maar er zitten toch echt ook leraren tussen die dit vak nooit zouden mogen beoefenen. Maar is dat niet in elk beroep?

Tja

Het si alleen zo jammer dat een slechte docent wel honderden kinderen kan afbreken...

Ik geloof dat ik een klacht in zou dienen, hoe durft de man de namen van de kinderen die niet zijn gekozen voor te lezen...

ijsvogeltje

ijsvogeltje

08-12-2013 om 09:19

naar de directie

Ik had in jouw geval allang eerst een paar keer bij de leerkracht gezeten en daarna bij de directie.

Stenna

Stenna

11-12-2013 om 18:06

heel praktisch

praktische korte termijn oplossing, als hij er nu echt niks aan wil doen en een gesprek nog even duurt: Instrueer je dochter om steeds even van haar plaats op te staan en naar voren te lopen om het bord te lezen zodra er wat nieuws op staat. Waarschijnlijk zit ze dan zo weer vooraan.

Bianca

Bianca

12-12-2013 om 16:23

Stenna

Ik zou daar voorzichtig mee zijn. Als die meester erg onredelijk is, en al sik dat zo lees zou dat zomaar kunnen, dan kan hij juist nog kwader worden.

Ikzelf had als kind op de basisschool een bril nodig, maar het duurde 3 maanden voor ik bij een oogarts terecht kon. Dus mocht ik, nadat we een doktersverklaring hadden afgegeven, vooraan zitten.
Helaas zat ik helemaal aan de zijkant, waardoor er nog veel onleesbaar was. Toen ik een keer ging staan werd ik meteen de klas uit gestuurd en moest nablijven. Ik pakte dat ook niet erg tactisch aan, maar ja ik was 10. Vanaf dat moment had die man heel erg de pik op me.
Dus wees daar ook weer voorzichtig mee. Ik zou aanraden dat ze het eerst even vraagt aan de meester.

Helaas durfden mijn ouders daarover niet te klagen (toen was er nog respect voor de leraar). Dus heb ik de rest van de tijd de lessen niet goed kunnen volgen totdat ik een bril kreeg.
Dat was geen fijne tijd.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.