Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Sanne

Sanne

10-09-2013 om 20:21

Dochter van 12 lastiggevallen door jaloers meisje van 14

Maak mij best wel zorgen om mijn dochter van 12. Ze zit net een goede 3 weken op de middelbare en word lastiggevallen door een vriendinnetje van een jongen die bij mijn dochter in de Klas zit.Hij is dus 12 zij is 14 en zit op dezelfde school alleen wel in groep 2
vanaf week 1 is er al een probleem en is ze via,via aan mijn dochters nr gekomen en vroeg ze of mijn dochter verliefd was op haar vriendje. Mijn dochter heeft dit stellig ontkent, ze vind hem wel aardig maar is niet op hem.ze ging door en zij ach zeg nou maar eerlijk je bent verliefd op hem hè? Mijn dochter nogmaals..Nee ik ben niet verliefd op hem.. Oke is goed zegt ze.. Nu vandaag ongeveer 2 weken verder... Word ze apart geroepen door 5 meisjes van allemaal 14 jaar! natuurlijk vriendinnen van het jaloerse vriendinnetje" die overig nergens te bekennen was de heldin" Ben jij verliefdop die en die. En waarom ga je steeds voor of achter hem zitten en besef je wel dat hij een vriendin heeft. Mijn dochter was bang en voelde zich heel erg geïntimideerd door deze 5 meiden.logisch toch? Ze zij Nee ik ben niet verliefd op hem.. Die meiden zaten een beetje smerig te lachen en vonden het blijkbaar fijn om mijn dochter zo angstig te zien. Ik heb na mijn dochters verhaal aangehoord te hebben gelijk haar school gebeld en hier melding van gemaakt. De mentor gaat hun morgen allemaal aanspreken en ik hoop dan echt dat het alleen hier bij blijft. Als je na 2 keer vragen nog niet geloofd dat mijn dochter NIET verliefd is op jou vriendje dan weet ik niet niet of ze het na een derde of vierde keer wel geloofd? Ik weet dus niet wat ik hier mee aan moet en hoop dat mijn dochter straks niet nog meer gepest gaat worden omdat ik melding heb gedaan over dit voorval...

Tineke

Tineke

10-09-2013 om 20:32

als het goed is

De mentor neemt zoiets serieus, en gaat er meteen mee aan de slag. En dan hoort het direct over te zijn. Indien niet, laat je het niet sudderen, maar bel je dezelfde dag weer naar de mentor.
Mijn ervaring is gelukkig dat een mentor dit echt de kop in kan drukken, definitief. Maar blijf alert, wacht nooit af, blijf bellen als het niet goed gaat. want dat is de enige manier waarop de mentor zijn werk goed kan doen.
Sterkte, geen leuk begin.

Sanne

Sanne

10-09-2013 om 20:38

Reactie

Dankjewel,en idd geen leuk begin ze zegt net tegen me "wil morgen niet naar school mam" (

Dalarna

Dalarna

11-09-2013 om 07:24

Jongen

Waarom praat ze niet eens met die jongen uit haar klas? Blijkbaar moet ze het ook via hem doen (of samen met de mentor). Ze kan hem toch vragen waarom hij zo'n stel waakhonden nodig hebben om zijn handel en wandel te bewaken? Volgens mij is hij verliefd op haar ipv andersom!

geen leuk begin nee

Jammer hoor, dat de eerste schooltijd al zo verpest wordt door die meiden. Aan de andere kant kan het ook een leermoment zijn natuurlijk. Als ik je verhaal zo lees vind ik "pesten" iets te zwaar uitgedrukt. Ze is één keer door het vriendinnetje aangesproken en één keer door een groepje meiden toch? Maar misschien zie ik het niet goed, jij kent je dochter natuurlijk het beste.
In elk geval zou ik op grond van jouw verhaal geloof ik niet zelf de mentor hebben gebeld maar met mijn dochter hebben besproken hoe ze dit het best aan kan pakken. En haar bijvoorbeeld geadviseerd hebben om de mentor over dit incident in te lichten. Nu vind ik het wel zwaar opgepakt allemaal.
n@nny

-Flupke-

-Flupke-

11-09-2013 om 15:56

oh jee

hoi beste sanne,
Ik vind het een vervelende situatie voor je dochter en geen leuk begin, daar heb je zeker gelijk in. Maar als ik je verhaal zo lees, laat jij je behoorlijk meeslepen door je eigen emotie. (zze stonden zo smerig te lachen en vonden het fijn jouw dochter zo angstig te zien) Het is duidelijk dat jij je dochter voor je zag toen ze het vertelde en haar omringd zag door 5 grote monsters!
Het is begrijpelijk omdat je dochter kwetsbaar is als bruggertje, die meiden al zoveel zekerder zijn enz.
Maar laat het toch een beetje los. Jammer dat je direct zelf naar de mentor bent gegaan. Probeer je dochter wat te stimuleren zelf dingen op te lossen.neem langzamerhand afstand en een coachende rol t.a.v. je dochter.
Ga je vooral ook geen muizenissen in je hoofd halen met je toekomst-nachtmerries! Dat valt allemaal nog te bezien.
Trouwens het advies om eens met de jongen zelf te gaan p[raten lijkt mij persoonlijk geen goede. Mijn advies zou zijn laat het zo veel mogelijk rusten, tenzij ze je echt lastig vallen.
Grote kans dat het allemaal 'meidengedoe' is en dat die jongen nergens vanaf weet.Geloof me. ooit was ik ook een meisje!☺

Dalarna

Dalarna

11-09-2013 om 16:24

met de mentor praten

Twee jaar geleden is ons als ouders echt op het hart gedrukt om meteen de mentor te bellen als er maar iets voorvalt tussen de kinderen op school. Deze school zit werkelijk BOVENOP pestsituaties en wil het meteen weten.

Ik heb tot nu toe ook nog nooit gehoord van zoon dat er iemand in zijn klas of bekenden gepest werden.

Met de jongen praten zou kunnen als het gewoon een aardige jongen is, ik kreeg niet direct uit het verhaal hier door dat hij niet aardig zou zijn of zo. Ze zit voor of achter hem en ik zou niet weten waarom ze niet eens een babbeltje met hem kan houden over wat er gaande is. Juist deze jongen moet die waakhonden kunnen tegenhouden tenzij hij dus niet duidelijk verliefd is op de dochter van vraagsteller want ik denk werkelijk dat zijn 'vriendin' daar bang voor is. Anders doet ze niet zo.

verbaast

Ik ben eigenlijk wel een beetje verbaast door sommige reacties; pesten te zwaar uitgedrukt, meeslepen door emoties.....

Natuurlijk voel je je als ouder rot als dit je kind gebeurd, maar voor het kind dat ermee te maken heeft nog meer.

Dit soort gedrag van meiden kan behoorlijk venijnig zijn, intimiderend en bedreigend. Zeker geen leuk begin van het schooljaar. Als je dit geen pesten noemt, dan heb je wel een hele ruime grens.

Dit soort dames wemelt vaak om een queen Bee, een verschijnsel dat erg vervelende gevolgen kan hebben. Sommige meiden hebben er niet eens een reden voor, louter verveling of stoer gedrag. Ze voelen zich heel wat.

Goed dat je de mentor hebt ingelicht, en houdt contact over de voortgang. Blijf met je dochter in gesprek, en misschien is het ook een goed idee wanneer ze bij herhaling direct naar haar mentor gaat. Hopelijk is dit snel de kop ingedrukt!

Groet, Moppeke

Die jongen inzetten

Wat vervelend dat je dochter gelijk al een nare ervaring heeft op school. En dat meisje van 14 is dan wel erg jaloers, en onzeker ook denk ik. Wel goed dat de school er zo bovenop zit.

Ik ben wel benieuwd of die jongen van 12 hier een mening over heeft. Weet hij er überhaupt van? Ik zou er ook voor zorgen dat die jongen zijn vriendin anders even 'tot de orde' roept!

Hetzelfde meegemaakt!

Een jongen uit een andere klas nodigde dochter uit of facebook. Zoals zo vaak gebeurd. Nietsvermoedend voegde zij hem toe. Die jongen had wel meer meisjes op facebook en mijn dochter heeft er meer jongens op staan.
Vervolgens dook de vriendin van de jongen daar bovenop door haar op school steeds lastig te vallen, ze dacht dat dochter haar vriendje af wilde pakken, maar dochter had helemaal niets met die jongen. Het ergst werd het toen de hele klas van het meisje mijn dochter op stond te wachten om haar eens even in elkaar te meppen. Ik kreeg een huilende dochter aan de telefoon die niet naar buiten durfde vanwege die grote groep die daar stond. Ik ben gelijk naar school gereden en ben met mijn dochter naar de afdelingshoofden gegaan. De klas is hierop aangesproken en het meisje behoorlijk op de vingers getikt. Het was toen over, maar dochter is nog altijd bang voor het meisje, geschrokken door de hele situatie terwijl ze NIETS had gedaan.
De eerste dagen na het incident liep de concierge met haar mee naar buiten zodat zij gewoon veilig naar huis kon komen. Gelukkig bleef het hierbij, maar ze hoeft maar te kikken of school duikt er weer bovenop. Er zijn om mindere dingen al leerlingen van school verwijderd.

En...

En dan heb ik een pittige dochter die dr bekkie wel bij dr heeft en zich niet op dr kop laat zitten, maar die hele groep...daar kon ze toch niet tegenop.

Miek

Miek

25-09-2013 om 10:43

misschien kan ze beter zeggen dat het klopt wat ze beweren...

Het is een beproefde strategie om verbale pesters gewoon gelijk te geven.
Klint misschien gek. Maar ik heb meegemaakt hoe krachtig dat werkt (ervarimg van eigen kind was erg positief dankzij reacties als: ja ik ben een k*tmongool, klopt, ja, ik denk inderdaad dat ik heel wat ben omdat ik goed ben in voetbal, ja klopt ik ben een poepchinees, enz.)
Dus ze reagert vanaf nu met: Ja, ik ben verliefd op hem, ja ik vind hem helemaal geweldig, ja, ik baal ervan dat hij al verkering heeft, ja ik droom elke nacht van hem, enz.
Daarmee wordt hen alle wapens uit handen geslagen, want wat nu? Als de pittige dochter dit aankan, neemt ze de regie over en dat vinden pestmeiden van die leeftijd echt niet fijn! Dan zullen ze wellicht iets nieuws verzinnen om de pittige dochter te raken, maar ze is nu toch al een kwetsbaar mikpunt, dus dat maakt niet uit.
Dit is een machtspelletje en die doorbreek je alleen door de macht zelf over te nemen, wat niet makkelijk is overigens!

Ik weet het niet Miek

Het verschil tussen de situaties die jij aanhaalt en die van Sanne, is dat in jouw geval je uitsluitend iets zegt over jezelf. Door met de pesters mee te bewegen neem je dan inderdaad hun troeven uit handen.
Maar bij Sanne gaat het om de (vermeende) relatie met iemand anders. Door deze taktiek in de zetten, loop je volgens mij ook kans dat het nog verder escaleert en de meiden de woede verder gaan richten op Sannes dochter of het klasgenootje. Je zet dan toch wel wat op het spel. Het kan goed uitpakken, zeker. Maar ik vind het toch een andere situatie dan die van jouzelf.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.