Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Bregje

Bregje

07-09-2017 om 20:43

Dochter uitgesloten op school

Mijn dochter is naar groep 5 gegaan, ze zaten met 6 kindjes in de klas, waarvan 4 meiden en 2 jongens. Vorig schooljaar waren de jongens aan het pesten en stookten de meiden op om niet met mijn dochter te spelen. Na gesprekken met de juf en de ouders was het zo opgelost.

Nu is er dit jaar een meisje bijgekomen omdat die is bleven zitten. Het is een heel bazig meisje, mijn dochter heeft haar nooit aardig gevonden. Vanaf de eerste schooldag van dit schooljaar wil ze de baas in de klas spelen en ze sluit mijn dochter buiten. Ze mag nooit meespelen en als ze een speelafspraak heeft vraagt ze aan dat ander meisje of ze het wel zeker weet want mijn dochter is niet aardig. Gelukkig kwam dat ene meisje wel voor mijn dochter op. Maar nu komt mijn dochter dus al bijna 2 weken lang huilend thuis dat ze gepest en buitengesloten werd. Ik dacht het even buiten de school op te lossen en ik stuurde die moeder een appje. Ze zei dat haar dochter in tranen was, want ze doet niet aan pesten, ze zij dat mijn dochter haar altijd sloeg en kneep en dat ze daarom zo gemeen tegen mijn dochter deed. Ze gaf dus wel toe dat ze gemeen was. Maar mijn dochter zegt dat ze niet heeft geslagen of geknepen heeft, ik ken mijn dochter en die heeft nog nooit iemand geslagen. De moeder van het meisje zie dat ze haar dochter geloofde want die was niet zo. Van vele andere moeders hoor ik juist wel dat het een pestkop is.

Nu heb ik maar de juf een mail gestuurd. Morgen gaat ze even een gesprekje aan met mijn dochter om te vragen wat er aan de hand is.
Doe ik hier goed aan?

Bennikki

Bennikki

07-09-2017 om 21:11

Dat denk ik wel

Je verhaal doet me erg denken aan dat van mijn dochter tioen ze in groep 4 kwam. De klassen werden door elkaar gehusseld en er kwam een meisje bij die vroeger bevriend was geweest met beste vriendin van dochter. Dit meisje zette alles op alles om die vriendin weer terug te winnen, al was dat helemaal niet nodig; mijn dochter vond het prima om haar vriendin te delen.
Zonder dat we het echt doorhadden is dochter op vrij geniepige wijze 3 jaar lang buitengesloten. Met balspellen golden voor haar andere regels, ze werd uitgenodigd voor iets waarna op het laatste moment, waar iedereen bij was, de uitnodidging weer werd ingetrokken, zelfs de leerkrachten werden erdoor beinvloed. Alles aan dochter was stom: haar fiets, haar kleding, haar haar.
Dochter is ondertussen 17 en heeft er nog steeds heel veel last van. Ze is van nature heel sociaal, leuk om te zien en heeft bakken met vriendinnen en een vriendje. Maar nog altijd erg onzeker op school en in groepen.
Dus, goed dat je het in de gaten houdt, ga praten met de juf, blijf in gesprek met je dochter. Mocht het blijven voortduren, verander dan van klas of school. Wanneer je kind eenmaal op een bepaalde manier wordt gezien is dat heel moeilijk terug te draaien. Hopelijk kan de juf nog ingrijpen.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-09-2017 om 22:33

Thuis-kind, school-kind

Het is verstandig dat je het bij de juf hebt neergelegd.

Uit ervaring kan ik vertellen dat het beeld wat jij als ouder van je kind hebt totaal anders kan zijn dan het beeld wat op school van een kind bestaat. Mijn dochter was op school hulpvaardig, deed gewoon mee, maar thuis hadden we er regelmatig een hele kluif aan. Toen ik dat op een ouderavond vertelde wisten ze niet wat ze hoorden. Ik zou dus echt even een praatje met de leerkracht maken om te kijken of jouw beeld klopt bij de praktijk op school.

Bregje

Bregje

08-09-2017 om 11:27

kind op school

Kaaskopje, ik hoor al vier jaar lang bij elke 10 minutengesprek dat mijn dochter sociaal is op school. Nooit iets stouts doet en altijd heel erg oplet. Dus het verbaast me dan dat het ene meisje zegt dat ze haar altijd slaat en knijpt.

Ik had het met een andere moeder erover, die 2 meiden waren allebei op het kinderfeestje van dat zoontje uitgenodigd. Onze dochter werd toen ook door dat ene meisje gepest en buitengesloten. Uiteindelijk is de jarige job toen een uur boos naar zijn kamer gegaan, omdat hij zo boos was omdat mijn dochter gepest werd. Hij had verkering met dat ander meisje maar dat is nu ook over. Want hij wilde niets met een pestkop.

Bregje

Bregje

08-09-2017 om 15:50

Vandaag op school

Het meisje was ineens poeslief op school. Dus ik denk dat het wel geholpen heeft dat haar moeder het met haar hier over gehad heeft.

Mijn dochter had een gesprekje gehad met de juf, ze zullen er de week erop klassikaal weer over hebben.

Na school zag ik de moeder wel naar binnen gaan om met de juf te praten. Dan weet ik niet of ze is uitgenodigd of dat ze op eigen beweging naar de juf is gegaan. Ik hoop maar niet dat ze uit eigen beweging over mijn dochter van alles gaat vertellen, wat haar dochter verzonnen heeft.

Mussie

Mussie

11-09-2017 om 19:55

Bregje

Bregje, je dochter heeft nog nooit iemand geslagen, is heel sociaal en let goed op en doet nooit iets stouts. Het lijkt mij vrij onwaarschijnlijk. En ook het verhaal over die verkering, omdat die jongen niets met een pestkop wilde?! Sorry, maar ik denk dat je dat iets te serieus neemt. Het is groep 5 he? Kan het zijn dat jij je dochter met een te roze bril bekijkt en alleen verhalen serieus neemt die jouw standpunt bevestigen?

Fransien

Fransien

12-09-2017 om 10:39

zachtaardig

Er zijn zachtaardige kinderen, zeker voor mijn derde durf ik mijn hand in het vuur te steken. Mijn jongste dochter heeft nog nooit iemand op school geslagen of gepest, ze heeft wel eens van zich af gebeten (verbaal).

Er is wel eens een kind bij de juf gekomen dat mijn dochter zou knijpen, dat is (door de juf) gecheckt bij de tafelgenootjes en het bleek dat dat kind anderen kneep en van een groter kind een kneep terug had gekregen maar dat grotere kind niet durfde noemen en dus mijn dochter beschuldigde. Het hele tafelgroepje gaf toen aan wat er gebeurd was en hoe de vork in de steel zat.

Er gebeurt een hoop in de klas wat de juf niet altijd ziet, en niet alle kinderen zijn onschuldig, maar het is wel degelijk mogelijk.

Bregje

Bregje

13-09-2017 om 13:03

Mussie

Mijn dochter zal vast en zeker wel een keer iets fouts doen, maar slaan en knijpen dat doet ze echt niet. Ze pest ook niet. Gelukkig zijn er op deze school een hoop brave kindjes.

Vrijdag is de moeder met het meisje op gesprek geweest bij de juf. Ze heeft sorry gezegd en toegegeven dat ze gelogen heeft over het knijpen en slaan. Waarom ze het deed wist ze niet.

Mijn dochter viert over een paar weken haar kinderfeestje, ze heeft dat kindje uit goede wil uitgenodigd. Ze hebben maar een kleine klas dus iedereen mag ook komen. Ze zegt: Ik wil niet buitengesloten worden dus doe ik dat ook niet met dat meisje.

@nnemoon

@nnemoon

13-09-2017 om 13:34

Wat lief van je dochter!

Wat lief van je dochter dat ze dat meisje uitnodigt en wat een goede uitleg. Hopelijk gaat dat meisje je dochter met andere ogen zien.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.