Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
brugklasmoeder

brugklasmoeder

09-04-2014 om 16:53

Deel toets kwijt, nu een laag cijfer

Zoon heeft laatst toetsweek gehad en over het algemeen allemaal prima cijfers gehaald. Voor levensbeschouwing had hij een 6,4. Dat vonden wij wat laag gezien de stof en hoe hij het beheerste, maar ok. Nu heeft zoon de toets terug gekregen en blijkt dat het extra blaadje waar hij op had geschreven (hij had aan 1 vel niet genoeg), niet bij de betreffende docent te zijn ingeleverd door de surveillant. Dus voor de antwoorden op dat blad heeft hij ook geen punten gekregen.
Ik vind het maar raar en ook jammer dat het nu zo is gegaan. Het voelt niet eerlijk.
Wat zouden jullie doen? Ik neig er naar om een mailtje naar de docent te sturen, maar aan de andere kant: hij heeft een voldoende gehaald.

Karin

Karin

09-04-2014 om 17:37

Mailen!

Tuurlijk stuur je een mailtje. Of beter nog: dat doet hij zelf! Hij heeft ongetwijfeld al gezegd bij het terugkrijgen dat er iets ontbrak. Hoe heeft de leerkracht daarop gereageerd? Zo te lezen iets van: dit is wat ik heb gekregen. Sowieso kan hij hiervoor bij zijn mentor terecht.
Dat hij een voldoende heeft doet m.i. niet ter zake. Gelukkig maar, dat maakt de druk van het 'recht breien' een stuk kleiner

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.