Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Ilva

Ilva

08-07-2014 om 13:25

De Ruiter en Fanoy extra bestellingen

De boeken van mijn zoons worden geleverd via De Ruiter en Fanoy. In de brief die we van school kregen staat geschreven: Als u extra leermiddelen via De Ruiter en Fanoy bestelt, ontvangt u deze samen met de schoolboeken op uw huisadres.
Maar als ik de rekenmachine bestel dan krijg ik op de bestelling wel verzendkosten te staan. Ik heb daar over gebeld en dan wordt er gezegd dat ze proberen de bestelling bij de boeken te doen maar dat dat niet altijd lukt en daarom moet je verzendkosten betalen. Want dan wordt het gewoon verstuurd. Maar dat wil ik niet ik wil dat het met de boeken mee komt. (Dan zijn we ook weer thuis van vakantie). Maar dat kon ze niet garanderen. Vreemd toch, of zeur ik gewoon.

gratis boeken

De boeken zijn gratis maar de leermiddelen niet. Het is een service als de betaalde leermiddelen toch met de boeken mee bezorgd worden, maar dat hoeft dit bedrijf je niet te bieden.
Bovendien kan het zijn dat de bezorgkosten door extra goederen bij de boeken te doen hoger worden. Ik kan me voorstellen dat daar een reservering voor wordt gemaakt.
Betaal gewoon die bezorgkosten, daarvoor wordt het bij je thuisbezorgd. Goedkoper is om het bij winkels als de Action aan te schaffen maar dan moet er even op uit.

Ardenna

Ardenna

08-07-2014 om 16:13

AnneJ

Het boekenpakket alleen is zo zwaar dat een extra rekenmachine geen verschil gaat uitmaken in de verzendkosten en ik geloof ook niet de rekenmachine die je moet hebben bij de Action te koop is! Die hier kost 120 euro. Ik heb hem inderdaad wel ergens goedkoper gekregen overigens dus het is wel zinnig om even te googlen op het type maar daarvoor hoef je niet naar de Action.

Inderdaad Ardenne

Vorig jaar lag er een Casio of Texas Instruments rekenmachine van 16 euro bij de Action. En de voorgeschreven grafische rekenmachine was voor bijna honderd euro te krijgen bij de Mediamarkt.

Fiorucci

Fiorucci

08-07-2014 om 18:57

Hier....

Bij van Dijk wordt het gewoon toegevoegd aan de bestelling zonder verzendkosten. En als ik naderhand toch nog leermiddelen wil betsellen, heb ik een code voor gratis verzendkosten. Dus ik vind het een waardeloze service hoor, bij De Ruiter en Fanoy.

Ilva

Ilva

09-07-2014 om 12:39

Inderdaad, alleen rekenmachine

Het is inderdaad alleen de rekenmachine. We hebben al rond gekeken maar nergens goedkoper dan bij de Ruiter en Fanoy. En dan weet ik ook zeker dat ik de juiste heb. De rest komt gewoon bij de Action/V&D vandaan. Ik ga het maar gewoon betalen, maar ik vind het wel raar. Alsof het iets bijzonders is, zo kwam het over terwijl je zou denken dat meerdere scholen het zo regelen.

Inderdaad waardloze service

Met de melding van het boekenpakket dat we gaan ontvangen, adverteren ze ook om aanvullende schoolspullen te bestellen. Daar gaat dan het nodige fout. Meerdere rollen kaftpapier bestellen, dan krijg je korting, wordt niet berekend. Na de bestelling krijg je de melding dat je bij de VOLGENDE bestelling korting krijgt in de vorm van "gratis verzenden".
De bestelling wordt slordig verpakt, wat beschadigingen op levert. Dan mail je met ze en beloven ze een nieuw artikel toe te sturen. Dat laat dan op zich wachten. Vervolgens is er een heldere geest aan het werk bij Ruiter en Fanoy die mailt dat ik me daarvoor bij het boekenfonds op school moet melden? Hoezo? Het betreft een bestelling van aanvullende schoolspullen waar school niks mee te maken heeft. Blijkbaar weten ze op de klantenservice het verschil niet.
De korting op het kaftpapier wouden ze middels een creditering recht zetten. Ook daar wachten we nog op.
Wij als ouders hebben geen keuze waar de schoolboeken besteld worden, maar zouden we de keuze hebben, dan NIET bij De Ruiter en Fanoy

Katniss

Katniss

22-08-2014 om 14:40

Inderdaad

Hier werden ook gewoon verzendkosten gerekend bij de rekenmachine. Ik heb geen zin om voor 2 euro helemaal te gaan bellen, maar netjes is anders ;-( Kaftpapier e.d. koop ik allemaal niet daar. Dochter vindt het veel te leuk om zelf te gaan winkelen.

WIj hoeven sinds 2 jaar

helemaal niets meer te bestellen.
School bestelt bij de Ruiter en Fanoy en we krijgen de doos met boeken thuis bezorgd in de laatste vakantieweek. Ben je er niet dan komen ze nog een keer en ben je er dan nog niet dan worden ze op school gebracht.
Heerlijk, geen omkijken naar en geen kosten.
Ik snap eigenlijk niet waarom niet elke school dat doet. De school weet welke boeken je nodig hebt en de school betaalt. Dus kunnen ze net zo goed zelf bestellen.
B

Puck

Puck

25-08-2014 om 14:51

Mach

Ht gaat ook niet om de boeken, maar om de aanvullende dingen die de Ruiter en Fanoy aan je willen verkopen, die moet je uiteraard wel zelf bestellen.

De Ruiter & Fanoy is Van Dijk

De Ruiter & Fanoy is onderdeel van moederbedrijf Van Dijk Educatie in Kampen. Het bedrijf heeft besloten alle activiteiten in Kampen te concentreren.
Het bedrijf heeft decennialang de boekenpakketten verzorgd voor middelbare scholen. Die pakketten zullen voortaan per post vanuit Kampen naar de leerleerlingen worden verstuurd, aldus de woordvoerder van De Ruiter & Fanoy.

Puck

Dat snap ik wel, maar hier bestelt niemand dus andere dingen. Want niemand bestelt zelf. Zal de Ruiter en Fanoy misschien niet blij mee zijn, maar handig is het wel.
Rekenmachines zijn hier op school te bestellen voor een gunstige prijs. EN de rest is toch allemaal bij hema, v en D of action oid verkrijgbaar?

Katniss

Katniss

25-08-2014 om 23:09

Boeken niet

Boeken niet, maar ik krijg wel een mail (of was het een brief?) dat je moet inloggen om te kijken of er nog andere verplichte leermiddelen zijn. Dit jaar was dat die (peperdure) rekenmachine. Als ik niet op die site van Ruyter en Fanoy zou kijken, zou ik niet geweten hebben dat die rekenmachine nodig was.
Krijg jij nog een lijst van school dan?

Minthe

Minthe

25-08-2014 om 23:17

Lijst

Hier staat er op de site van school gewoon een lijst met leermiddelen (verplicht, aangeraden, etc)... Voor dé rekenmachine kregen we van school een aanbod (helemaal niet zo geweldig goedkoop... we waren zelf nog ruim 20 euro goedkoper uit voor nota bene een betere versie!).

Ik bestel helemaal NIKS extra bij -in ons geval- Iddink.

Ilva

Ilva

28-08-2014 om 17:11

Minthe

Je hebt een andere (betere) versie van de rekenmachine gekocht. Maar werkt dat dan wel als je zoon/dochter uitleg krijgt op school. Ik ben altijd zo bang dat als ze niet precies de juiste hebben dat dat dan verwarring geeft omdat de knoppen misschien anders zijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.