Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Marieke

Marieke

14-08-2013 om 13:54

Cursus helpen met huiswerk

Wie kent de cursus 'Helpen met huiswerk' van J/M voor ouders? Ervaringen? Of moet je 't gewoon overlaten aan school, de mentor of studielessen?

Ely

Ely

14-08-2013 om 18:09

Leuke reclame

Maar je noemt de (volgens mij) meest gangbare optie niet: zelf helpen zonder dat je daarvoor op cursus bent geweest. Gaat hier prima. Ben wel benieuwd waarom je die niet noemt?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Marieke

Marieke

14-08-2013 om 18:44

Omdat

Ik mezelf ken: te veel willen dat zij het doet zoals ik denk dat het goed is en omdat ik weet dat dochterlief dat niet goed accepteert omdat ik haar moeder ben, etc etc. Maar ondertussen wel vraagt: je helpt me toch wel? Jaaaa, naar hoe dan?

marinade

marinade

14-08-2013 om 19:07

Waarom?

Waarom niet even aankijken of ze het zelf goed oppakt. Dat merk je snel genoeg. Geef haar ook de tijd om te wennen en het leren, huiswerk maken etc. op te pakken. En als het moeizaam gaat dan zijn er genoeg interventies mogelijk.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.