Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Kinderbijslag

Kinderbijslag

15-05-2017 om 18:51

Consequentie stoppen opleiding

Mijn dochter gaat in het nieuwe schooljaar beginnen aan een andere opleiding. Wij krijgen kinderbijslag, zij heeft een startkwalificatie en is aangenomen. Deze week heeft ze op school een gesprek over het stoppen met de huidige opleiding. Ze wil bekijken of ze nu al helemaal kan stoppen en wat daarvan dan de consequenties zijn. Ik heb de site van het SVB nageplozen en kan daar vinden dat we recht houden op kinderbijslag, maar niet of daar ook voorwaarden aan gesteld worden.

SVB en DUO

Heeft ze nu een beurs via DUO? Dan zou ik beiden even bellen, SVB en DUO.
Wat ze met de stopdatum gaan doen aan financiering.
Het kan mogelijk nuttiger zijn om de DUO financiering te behouden.
Afhankelijk van de leeftijd van je dochter kan het zijn dat ze dan pas later in het schooljaar weer DUO financiering krijgt en dat je het eerste deel met kinderbijslag moet betalen. Als je DUO door laat lopen heb je er dan mogelijk meer aan. Als het om een MBO opleiding gaat kan het zijn dat je nog een deel schoolgeld moet betalen, als je dat in gedeelten doet. En als je stopt kun je dat niet meer lenen of per beurs betalen. Je kunt dan even berekenen wat voordeliger is.

Kinderbijslag

Kinderbijslag

15-05-2017 om 22:03

Duo

Ze heeft geen lening/beurs (17jr.) Een klasgenoot in dezelfde situatie, maar met beurs (mbo) blijft om die reden nog even op school, maar is wel vrijgesteld van toetsing ed. Ik verwacht dat dit ook met haar afgesproken zal worden, maar met uitzondering van het vakspecifieke deel, waarin ze dus niet verder gaat, is ze door de andere stof heen.

Kinderbijslag

Kinderbijslag

16-05-2017 om 10:07

Toch maar gebeld

Geen consequenties. Ze mag tot ongeveer 1200 in het kwartaal bijverdienen, maar geen sollicitatieplicht.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.