Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Dendy Pearson

Dendy Pearson

28-05-2014 om 14:58

communicatie over plaatsing vo

Onze dochter start volgend jaar op het voortgezet onderwijs. De aanmelding is in maart gedaan, daar hebben we ook snel een bevestiging van gehad. Toen half april een bericht dat één en ander wat langer duurde en dat we na de meivakantie bericht zouden krijgen over hoe en wat verder.
Nu is het eind mei en hebben we nog steeds geen bericht.
Ik maak me geen zorgen over de plaatsing, dochter had 550 en dat komt dus wel goed. En verder hebben we een goede indruk van de school.

Maar ik vind het wel lang duren. Ben ook erg benieuwd naar alles en daarom misschien wat ongeduldig.

Hebben jullie 8e-groepers al bericht van het VO?

Dandy,

Waarom bel je gewoon niet even? Weet je ook meteen wanneer de kennismakingsdag plaatsvindt.

Dandy is Dendy

...

hu?

Heel vreemd, want al die procedures zijn allang achter de rug en je zou dus echt al bericht moeten hebben gehad. En de basisschool trouwens ook.
Ik zou toch maar even bellen...

mijk

mijk

28-05-2014 om 15:39

hier wel bericht van toelating

maar nog niet van niveau. Vind ik ook nog steeds behoorlijk vreemd, je zou het er maar niet mee eens zijn. Wel gehoord dat er gebeld wordt als er afgeweken wordt van schooladvies.. Maar toch ik heb zoiets liever gewoon op papier. Maar in jouw geval zou ik ook bellen. Er zou maar iets misgegaan zijn....

Mijk

Melle

Melle

28-05-2014 om 15:43

Hier ook

Duurde hier ook lang. Ik heb gewoon gebeld en gevraagd...

Dendy Pearson

Dendy Pearson

28-05-2014 om 17:21

Heb gebeld

Vorige week heb ik wel gebeld. Toen werd me verteld dat als we niets hadden gehoord, dat het dan goed was. En dat we eerdaags bericht zouden krijgen hoe of wat.
Voor de hele procedure staat 6 weken, dit zou dan eind vorige week zijn. Dus het klopt wel. Maar ik vind het zelf gewoon lang duren.
Maar ik lees dus dat er meer scholen zo traag zijn Dan komt het vast goed.

Eindexamen

Misschien waren de scholen de afgelopen twee weken druk met de eindexamens?

Dalarna

Dalarna

28-05-2014 om 18:34

Iselo

Elk jaar heb je examens en elk jaar heb je nieuwe aanmeldingen, dat is niet voor het eerst Volgens mij zijn er vaak ook verschillende personen met die twee dingen bezig.

Katniss

Katniss

28-05-2014 om 18:53

Hier heel gek

Volgens mij hebben wij destijds op de website van de school gelezen dat dochter was geaccepteerd (er was een loting). De officiële brief met aanvullende informatie kwam pas in de zomervakantie.

KGO

KGO

28-05-2014 om 20:33

deze week

Dochterlief heeft gisteren de brief gekregen dat ze geplaatst is en op welk niveau. Over drie weken is een kennismakingsbijeenkomst. Alles precies volgens planning (dus ook wbt de brief) die ze aan het begin van het jaar gekregen had en die geldt voor alle scholen hier in de stad.
Kaatje

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.