Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Dalarna

Dalarna

09-01-2014 om 15:04

citouitslagen voor blijvenzitters, kleuterverlengers en versnelde leerlingen

Ik vond in de pdf van de terugblik op de cito 2013 wel interessante informatie over de zittenblijvers en de kinderen die een klas oversloegen.

http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&ved=0CDEQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.cito.nl%2F~%2Fmedia%2Fcito_nl%2FFiles%2FPrimair%2520en%2520speciaal%2520onderwijs%2Fcito_terugblik_eindtoets_2013.ashx&ei=xavOUtLJDuHL0QWh1oDgAw&usg=AFQjCNHHPBDY58xu0AeVAmUsjKbC11UFxw&bvm=bv.59026428,d.d2k

Of google op terugblik cito 2013, het is de bovenste, een pdf.

Vanaf pagina 16-20 kun je hele mooie statistiekjes vinden waar alles wat we dachten weer bevestigd wordt. Meiden slaan sneller een klas over en jongens blijven sneller zitten. Meiden zijn beter in taal en jongens in rekenen

interessant

Ik vindt het ook opvallend dat de jongens het gemiddeld genomen toch beter doen dan de meisjes. Ik had dit eigenlijk andersom verwacht.

Ook valt ook dat de zgn 'voorlijke' leerlingen zoveel beter scoren dan de rest. Terwijl je juist tegenwoordig hoort dat het helemaal niet vanzelfsprekend is dat een leerling die een klas heeft overgeslagen naar het VWO gaat.

1 oktober

mij valt vooral op dat het cito nog gewoon uitgaat van de 1 oktober grens. De meeste scholen overigens ook. Vandaar die knik bij 1 oktober.

wizzer

wizzer

09-01-2014 om 22:39

Niet alleen cito

Ook de onderwijsinspectie kijkt voor het aantal kleuterverlengers 'gewoon' naar de grens van 1 oktober. Er is namelijk niets beters, omdat na het schrappen van de 1 oktober grens er geen nieuwe absolute grens is getrokken.

Een grens bij 1 januari, waar hier op het forum vaak sprake van is bestaat helemaal niet.

dat klopt ook niet helemaal

er zijn tegenwoordig toch veel meer kinderen van tussen oktober en januari die geen kleuterverlengers zijn, dan vroeger.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.