Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Emma

Emma

01-09-2015 om 18:02

Citouitslag in dossier VO

Weet iemand hoe lang de cito uitslag in het dossier blijft in het VO? Blijft dat tot het eind, en gaat het daarna mee naar het MBO? Ik wil niet dat het meegaat naar het MBO. Heeft iemand ervaring?

Aagje Helderder

Aagje Helderder

01-09-2015 om 18:41

Volgens mij

blijft die uitslag inderdaad in het dossier van het vo tot het eind. Het dossier wordt per jaar verder uitgebouwd vanaf het startpunt. Of het automatisch mee gaat naar de vervolgopleiding zou ik niet weten, zou ik navragen op school. Is het antwoord bevestigend, dan kun je vragen het uit het dossier te verwijderen. Ik denk niet dat het voor de vervolgopleiding nog van belang zou zijn dat de Cito-uitslag bekend is. Maar dat is een aanname.

Aagje

Angela67

Angela67

01-09-2015 om 19:31

mag maximaal 2 jaar

dat heb ik ergens gevonden, nu niet paraat, maar het mocht max 2 jaar bewaard blijven. . . als ik er nog op kom zal ik het posten!
gr Angela

Angela67,

Die 2 jr slaat toch op de tijdsduur dat een bs een dossier bewaard?!
Hier kregen we na 2 jr bericht van de bs dat het dossier werd vernietigd.
Maar dossiers van ll die worden gezien als 'probleem- ll' worden ook wel eens 5 jr bewaard., voor het geval de school nog te maken krijgt met juridische situaties.

Ps een slechte score kan je altijd verklaren aan hand van een black-out of koorts, als een kind in de jaren erna aantoont wat het waard is.

Krullevaar

Krullevaar

01-09-2015 om 21:41

reden?

Waar ben je bang voor? Het kind voldoet neem ik aan toch aan de toelatingseisen voor MBO? Of is dat juist het probleem?

Emma

Emma

01-09-2015 om 22:14

Niet bang

Ik ben niet echt bang, maar een mentor die het niet helemaal snapt slaat je ermee om de oren als er een keer iets fout gaat, ook na twee jaar. Aanvullend onderzoek en intelligentietests snapt ze niet, alleen die citotoets die mislukt is. Net als een ADD-onderzoeksverslag van een orthopedagoog, dat mag van mij niet in het dossier en dat is ook niet gebeurd. Ik wil nu vragen of de citotoets er ook uit kan (dochter zit in 3 vmbo), hoor dus graag wat ervaringen hier.

Katniss

Katniss

01-09-2015 om 22:23

Zou het?

Als er op een gegeven moment een diploma is maakt het toch niet meer uit dat je ooit eens een uitglijder hebt gemaakt op een citotoets? Of denk ik dan heel naïef, nee dat kan ik me niet voorstellen.

Emma

Emma

01-09-2015 om 22:43

Ja....

......dan denk je naïef, helaas
Het maakt ook niks meer uit als je naar het MBO gaat. En daarom moet het er ook uit.
Iemand ervaring?

Emma,

Als het ADD-onderzoeksrapport er niet in zit, weet je dan zeker dat er geen andere recente interne rapportbesprekingen in het dossier zijn opgenomen vb over werkhouding, die zelfs zwaarder wegen dan een citosxore van min 4 jaar geleden?

Sorry verder geen antwoord op de cito-vraag op het vo.
In een dossier staat alleen meer dan alleen getallen en uitslagen..

Als je een mbo op het oog hebt, maar denkt dat de mentor ertussen staat, kan je misschien beter met de coördinator in gesprek gaan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.