Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
mena

mena

18-12-2015 om 19:44

citotoetsen oefenen groep 8

Ons kind heeft de proefcito/midden groep 8 cito (ofzo) beduidend minder gemaakt dan verwacht. Gedrag laat ook te wensen over. Werkt erg snel, onnauwkeurig, leest slordig.
Ik wil graag wat toetsen met hem oefenen (met name rekenen en begrijpend lezen). Kind mag begin februari de toetsen overdoen. Soort herkansing- idioot vind ik maar goed. Een soort wapen om mee te schermen. Of dat naar ons is of naar vo is mij niet helemaal duidelijk;-(
Hoe kom ik hieraan?

Ik dacht ooit hier gelezen te hebben dat hier ouders zijn die ze hebben?

Thursday Next

Thursday Next

19-12-2015 om 13:54

mail maar, thursday . next @ mail . com

Lynn

Lynn

19-12-2015 om 16:01

Vooral oefenen en dan ook echt SAMEN oefenen en dus goed kijken hoe hij het aanpakt en waar hij fout gaat. En natuurlijk bespreken.

Ik heb de hele kerstvakantie van groep 8 begrijpend lezen geoefend en hij had in groep 6 en 7 een III en V (!!) en in groep 8 een I! Hij zit nu probleemloos op het gymnasium, dus oefenen kan echt de moeite waard zijn.

Succes!

meen

meen

20-12-2015 om 09:46

oefenen!

Weet je zeker dat het een 'proefcito' was.
Voor de meeste scholen is m8 nu De Cito.
(Leidraad voor advies)

Eindcito telt niet meer mee, die komt te laat.

Ik snap dan ook je houding naar school niet zo, veel ouders zouden blij zijn met de manier waarop school je kind nog een kans geeft omdat het niet naar verwachting scoort.

Maakt het hem of jou niet uit welk advies hij gaat krijgen?

barbara

barbara

31-01-2016 om 13:08

oefenen

Heeft iemand voor mij oude cito toetsen van groep 8?

Waarom oefenen?

Ik begreep dat de cito niet doorslaggevend is. (Wat is eigenlijk nog de rol van de cito)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.