Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Wilma

Wilma

23-10-2012 om 20:18

Cito wel of niet later in het jaar?

Ik weet dat er sprake is of was van het opschuiven van de cito (eindtoets groep acht) naar een latere datum in het jaar.
Op onze schoolkalender staat nog gewoon de cito in begin februari. Nu hoor ik her en der dat dat niet kan of niet mocht.
Ik kan het echter zo snel nergens vinden. Is hier iemand die weet wanneer de cito groep acht is en hoe het is met de regel dat de cito opgeschoven zou worden?

Bedankt.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Zelfde datum

Die wet is er nog niet door. Dus heeft Cito besloten om de toets gewoon om de oude datum te doen. Zodra de wet er door is, schuift de datum op. Of dat al voor dit schooljaar gaat gelden, is (nog) niet duidelijk.
Waarschijnlijk niet trouwens. Het is al een beetje te laat.
Groet,
Miriam Lavell

Zie draadje boven

Wat verder zoeken leverde op dat die wet waarschijnlijk niet doorgaat. Althans: wellicht wel een verplicht eindtoets, maar niet per se die ene van Cito. Hoe dan ook: het zal nog wel even duren voordat er een definitief besluit is genomen.
Cito hanteert nu twee data. Een in februari, de andere in mei. Lokaal (afspraken tussen scholen onderling) kunnen scholen wel verplicht worden om te kiezen voor afnemen in mei. Dat betekent dan niet dat afnemen in februari niet mag, maar wel dat afnemen in mei ook moet.
Groet,
Miriam Lavell

Wilma

Wilma

24-10-2012 om 19:56

Dankjewel

Dankjewel voor je duidelijke uitleg!

Groetjes, Wilma

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.