Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
@nnemoon

@nnemoon

11-07-2017 om 12:12

Cito score Engels

Mijn zoon haalt zijn hele schooltijd meestal score V voor al zijn vakken, af en toe een IV. Behalve voor DMT heeft hij altijd een I. Leuk dat DMT op zijn rapport staat, maar ik hecht geen waarde aan die score hoor. Wij zijn super trotst op hem. Hij heeft een leerprobleem, moet er keihard voor werken en gaat na de zomervakantie naar VMBO-B.

Maar nu het vreemde van zijn rapport. Sinds groep 7 heeft hij Engels en wat denk je voor zijn cito heeft hij steeds een I op vier onderdelen. Luistervaardigheid, leesvaardigheid, auditieve woordenschat en schriftelijke woordenschat.

Ik vind als je over de hele linie V scoort een I voor Engels wel apart.

zeker apart

Waarom vraag je niet aan de juf hoe dat kan? en misschien is er iets om op uit te bouwen?

Zon

Zon

11-07-2017 om 16:09

apart

Mijn zoon heeft al vanaf groep 1 Engels maar bij mijn weten nog nooit een Cito Engels gehad, laat staan 4 verschillende onderdelen.

Maar knap van je zoon, ik zou trots zijn op die mooie resultaten voor Engels. Misschien kan hij er iets mee, zou leuk zijn.

Triva

Triva

11-07-2017 om 16:22

de vraag is dan vooral

wat voor 'leerprobleem' heeft hij?

Vreemd al die citoscores voor nog geen twee jaar Engels. Wat houdt Engels eigenlijk in? Wat doen ze? Wat is er gedaan want hier stelde het weinig voor.

@nnemoon

@nnemoon

11-07-2017 om 17:38

Take it easy

Zoon heeft een sterk disharmonisch intelligentieprofiel en een lage verwerkingssnelheid. Bij hem duurt het even voordat het kwartje valt en heel vaak valt het kwartje gewoon niet.

Op school gebruiken ze de methode Take it easy. Als huiswerk iedere week een blad woordjes en een blad grammatica. Hij wilde het graag goed leren, dus deed hij iedere dag een stukje tot hij ze aan het eind van de week kon dromen. Ieder hoofdstuk werd afgesloten met een toets en voor een extra punt mochten ze een verhaaltje schrijven met de woorden die ze al kenden. Er werd regelmatig naar het Engelse nieuws gekeken enz. Er waren ook leuke oefeningen bij het onderdeel Engels bij Muiswerk (huiswerk op de computer). Hij heeft ook Jip en Janneke gelezen in het Engels.

Die cito's zijn maar een keer in het jaar geweest hoor. Dus een keer in groep 7 en een keer in groep 8, maar wel vier verschillende onderdelen. Bij taal heb je toch ook meerdere onderdelen?

Ik snap ook dat twee jaar Engels nog niet veel is, maar dat is toch ook met twee jaar rekenen of twee jaar taal?

Triva

Triva

11-07-2017 om 19:12

behoorlijk veel

Zoveel deden ze hier echt niet, zeker geen grammatica. Hier was het meer een uurtje per week en dat kun je niet vergelijken met al die uren die ze steken in taal en rekenen.

Je bent goed op weg want jouw zoon weet nu hoe hij moet leren. Daar heeft hij wat aan volgend jaar!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.