Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Ineke

Ineke

04-07-2013 om 09:28

Cito entree score en cito eind score

Onze dochter heeft Cito Entree score van 84. Is volgens mij oké en VWO niveau, toch?

Twee vragen:
1 Is het 100% zeker dat volgend jaar in groe 8 de Cito Entree (nog) in februari wordt afgenomen en DUS (zeer waarschijnlijk) meetelt bij de toelating tot het VO? (one directeur weet het niet omdat er een brief van het ministerie is die zegt dat het april 2014 wordt (of zo) en die dus afwijkt van wat er op de site van Cito staat)

2. Weet iemand wat percentiel 84 omgerekend is naar CITO-eindscores?
Dan kan ik kijken bij onze VO-scholen of hij goed zit met zijn score om toegelaten te worden tot het VWO (voor wat het waard is, want als Cito Eind wordt afgenomen zal dat -grotendeels- bepalend zijn verwacht ik, tezamen met Cito volgsysteem en advies school natuurlijk).

Ineke

Ineke

04-07-2013 om 09:33

Typo's

oh oh:
groe is groep
one is onze
en haha, hij moet zij zijn (en zijn dus haar). Geen genderproblematiek of zo .
mijn (oudere) zoon had destijd precies dezelde score (grappig!) maar had een NIO in groep 8, dus de cito entree heeft nooit een rol gespeeld bij zijn toelating.

P

P

04-07-2013 om 10:35

Vreemd

Vreemd dat de directeur het niet weet: Afnamedata Eindtoets Basisonderwijs 2014
Voor het volgende schooljaar zijn voor de papieren versie de afnamedata vastgesteld op 11, 12 en 13 februari (week 7). De rapportage kunt u verwachten in week 11 (de week vanaf 10 maart). Van 3 februari tot en met 7 februari en van 17 februari tot en met 11 april (einddatum onder voorbehoud) kunnen scholen de digitale versie afnemen.
http://www.cito.nl/Onderwijs/Primair%20onderwijs/eindtoets_basisonderwijs/nieuwsoverzicht_eindtoets.aspx

P

P

04-07-2013 om 10:42

Cito

Je kunt het vergelijken met een cito van 545.

www.cito.nl/onderwijs/primair%20onderwijs/cito_volgsysteem_po/eindtoets_basisonderwijs/~/media/cito_nl/Files/Primair%20en%20speciaal%20onderwijs/cito_eindtoets_terugblik.ashx

Oh enne: "Is volgens mij oké en VWO niveau, toch?"

Is een uitslag van 40 niet oké?

Ineke

Ineke

04-07-2013 om 17:11

Dank en

Je hebt gelijk.40 is natuurlijk ook oké, maar niet voor mijn dochter.

Idd

Ik vond die opmerking ook erg fout.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.