Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Cito eind groep 7 begrijpend lezen

Onze zoon in groep 7 kan wel extra oefening op begrijpend lezen gebruiken. Heeft er iemand een oefen cito begrijpend lezen voor ons. Graag van eind groep 7.

Of hebben jullie tips hoe begrijpend lezen te oefenen en eventueel een link naar een website.

Alvast heel erg bedankt.

Groet Jacobien

Karen

Karen

11-02-2015 om 19:43

Tips

Hallo Jacobien, ik heb geen cito's voor je. Wel heb je misschien iets aan wat mijn zoon zei nadat hij in een klein groepje extra instructie had gekregen (na een tegenvallende M7 cito): "Mam, het is gewoon een truc: je leest eerst de hele tekst, dan lees je de vraag en vervolgens lees je de alinea en/of zin waar de vraag overgaat PLUS de zin (alinea) ervoor én erna.
Hij las de tekst gebruikelijk 1x en beantwoordde vervolgens alle vragen. Hij had (nog) niet bedacht dat je ook terug mocht kijken… Succes! Karen

Egel

Egel

11-02-2015 om 19:46

Hallo Jacobien

ik heb eindcito's, van 3 jaar. Dus niet precies wat je zoekt. Als je toch interesse hebt hoor ik het wel.

Moni

Moni

11-02-2015 om 21:04

Eindcito's passen prima bij jouw doel

Ik zou het aanbod van Egel snel accepteren

Laat je zoon ermee werken en laat hem uitleggen aan jou hoe hij tot de antwoorden komt.
Egel, heb je de antwoorden ook?
Samen kom je dan tot de goede strategie van teruglezen, wegstrepen van antwoorden, etc.

Thursday Next

Thursday Next

11-02-2015 om 21:21

heb ook eindcito's van 9 jaar of zo.
Als je ze wilt mag je mailen, thursday . next @ mail . com

Egel

Egel

11-02-2015 om 22:06

Ja,

Ja, inclusief antwoorden. Ik heb er de laatste paar weken al best wat mensen mee blij gemaakt maar had het zelf ook van iemand van hier gekregen!

Lynn

Lynn

12-02-2015 om 21:19

Jacobien

Als je je kind wil laten oefenen, ga er dan naast zitten en doe het (in het begin) helemaal samen. Dan zie je hoe kind het aanpakt, waar het mis gaat, verkeerd denkt, te snel of te slordig is, niet doet wat hij moet doen (nl. de betreffende regels nalezen), niet alle antwoorden lezen maar meteen bij 1e die goed lijkt invullen etc.

Heeft bij ons tot een waanzinnige verbetering geleid (cito M7 een V en na 6 toetsen oefenen in de kerstvakantie met cito M8 een I!).

Succes!

Jacobien

Jacobien

13-02-2015 om 10:49 Topicstarter

Cito's

Bedankt voor alle tips.

Ik had de eindtoets al van Egel gekregen (afgelopen zondag.

Twijfelde of ik die nu al (zoon groep 7) zou kunnen gebruiken. Maar lees hier het advies om dat gewoon te doen. Dus daar beginnen we dan mee.

@Thursday: wat bedoel je met cito's van 9 jaar en zo? Bedoel je daarmee groep 5? Daar zou ik wel interesse in hebben.

Fietje

Fietje

20-02-2017 om 14:12

Egel

Hoi Egel,

Kan ik de eindcito's gr 8 krijgen met antwoorden?

kan ik je een mail sturen?

bedankt!

gr Fietje

lisbeth

lisbeth

20-02-2017 om 16:20

Kan

Ik heb met zoon nu groep 7 al eindcito's geoefend en dat ging prima

June

June

20-02-2017 om 16:39

Egel

Ik wil ook die eindcito wel, indien mogelijk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.