Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Aagje Helderder

Aagje Helderder

21-06-2015 om 23:33

Cito aanduiding

Op het rapport van kind staan de citoscores van het LoVS in letters (A-E). Ik had begrepen dat deze cijfers ondertussen niet meer gangbaar zijn, maar dat het Romeinse cijfers (I-V) zouden moeten zijn. Klopt dat en waar kan ik daar informatie over vinden?

Aagje

Sneeuwitje

Sneeuwitje

22-06-2015 om 08:30

cijfers

Hoi Aagje,

volgens mij klopt dat wel, maar ik weet niet of alle scholen al over zijn. Onze school is met ingang van dit jaar overgegaan, maar ik weet van vriendinnen dat ze nog de oude scores hanteren. Hieronder staat iets meer info, het komt er feitelijk opneer dat de oude indeling (25, 25, 25, 15 en 10 procent) veranderd is naar allemaal 20%. Dus dan kan je kind dat altijd A scoorde nu in 2 zitten, bijvoorbeeld.

http://www.nldata.nl/paradijsvogel/documenten/oude%20nieuwsbrieven/2013-03-06%20Uitleg%20CITO%20LVS.pdf

Groetjes, Sneeuwitje

Krullevaar

Krullevaar

22-06-2015 om 08:34

apart

Ik vind het ook apart dat scholen de oude indeling (met oude normering misschien zelfs ook) blijven hanteren. Bij ons op school wordt al 3 jaar met I-V gewerkt.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

23-06-2015 om 19:33

Dank

jullie wel voor de informatie. Ik ga eens op school vragen wat de achterliggende gedachte is achter de letters....

Aagje

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.