Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Camera's gericht op schoolplein, wel of niet

Gisteren kregen alle ouders een brief van de school dat er een camera wordt opgehangen die gericht is naar het schoolplein. Zo om vernielingen, pesten en diefstal tegen te gaan. Privacy van kinderen wordt beschermd doordat er niets wordt opgenomen.

Wie heeft hetzelfde op de school van hun kind en om welke redenen?

Hoe is het geregeld met bescherming privacy van de kinderen?

Is een camera gericht naar het schoolplein wel of geen goed idee?

Triva

Triva

20-04-2016 om 09:42

Dus, iedereen weet dat er geen opnames gemaakt worden en toch gaat het pesten tegen? Wat is jouw probleem rond privacy als er toch niets wordt opgenomen eigenlijk?

Als het niet wordt opgenomen, hoe gebruiken ze het dan? Zit er tijdens pauzes iemand continu naar het beeldscherm te kijken? Die kan dan beter buiten op het plein gaan staan, kan die meteen ingrijpen als er iets loos is. Verder moet een instantie die van camerabewaking gebruik wil maken aantonen dat het noodzakelijk is, dat de aantasting van privacy kleiner is dan het doel van de camerabewaking.

Op de school van zoons hadden ze camera's geplaatst omdat het plein nogal wat hoekjes had waar 's avonds jeugd zat die vernielingen aanrichtten en troep achterlieten. Maar ze hadden die camera's de hele dag aanstaan, kinderen die voor straf of om andere redenen in de directiekamer moesten/mochten, mochten naar het beeldscherm kijken. Echt belachelijk.

skik

Triva

Triva

20-04-2016 om 10:05

skik

Misschien zijn het dummies? Nepcamera's dus in de hoop dat er niet vernield wordt? Anders snap ik ook het voordeel niet als er niet wordt opgenomen. Hoe kun je zien of iemand op een schoolplein gepest wordt?

PapaMichel

PapaMichel

20-04-2016 om 10:11 Topicstarter

reactie

Nee het is een echte camera.

Denk dat het ook meer preventief werkt.

Triva

Denk dat ik gewoon aan gevoel, al ben ik een man, dat ik een hoge lijn heb van privacy voor mijn kinderen. Ben alleenstaande vader met 6 kids, misschien daardoor.

Precies

Het is 'live' op het plein soms al moeilijk in te schatten of iets stoeien, plagen of echt pesten is, laat staan van een beeldscherm. En of er verbaal gepest en gescholden wordt is al helemaal niet na te gaan via camerabewaking.

Ik snap die hele camerabewakinghype niet zo. Op het bedrijventerrein achter ons huis hangt het helemaal vol en overal hangen bordjes met 'let op, camerabewaking'. Maar toen er op het parkeerterrein jongelui aan het racen waren en er tot diep in de nacht lawaai maakten zei de politie doodleuk dat ze dat niet konden zien op de camera's omdat die het niet deden. Of ze nou toevallig stuk waren of dat het dummy's zijn weet ik niet. En als je op het nieuws wel eens beelden ziet van bewakingscamera's zie je meestal heel onduidelijke beelden waaruit niet veel op te maken is. Doe het dan niet, of goed.

skik

Triva

Triva

20-04-2016 om 10:15

simpel

je vraagt school naar het doel en het nut als ze niets opnemen en of degene die naar de beelden kijkt niet beter op het schoolplein kan gaan rondlopen zodat dat geld op een andere manier besteedt kan worden...

margaretha

margaretha

20-04-2016 om 11:08

o.t.

papamichel: ben je nu alleenstaand ? in een andere post sprak je over het koopgedrag van je "vrouwtje "?

PapaMichel

PapaMichel

20-04-2016 om 13:27 Topicstarter

Reactie op margaretha

Mijn diepste excuses, versprak mij een beetje erg met het woord alleenstaand.

Ben niet alleenstaand klopt al voelt het nu wel een beetje, wederhelft is deze week fulltime gaan werken en is tussen 7 tot 19:00 van huis.

Ad Hombre

Ad Hombre

20-04-2016 om 14:03

Camera

Ik heb sinds een paar maanden ook een camera gericht op de toegangsweg naar mijn woning. Ik had 'm al snel terugverdiend toen iemand er met de nieuwe step van mijn zoontje vandoor ging. Het was toch vrij snel duidelijk wie het was.
- De camera hangt onzichtbaar achter een raam.
- Opnames worden 1 maand bewaard.
- Kwaliteit is goed genoeg om kentekens te kunnen lezen.

Ik neem aan dat het dan gaat over kentekens van auto's die zich op jouw eigen terrein begeven en niet over auto's op de openbare weg. En dat je een bordje hebt opgehangen waar mensen voordat ze in beeld zijn kunnen lezen dat ze gefilmd worden

skik

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.