Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Boekje grammatica en spellingsregels

Voor mijn zoon van 11 (groep 7) ben ik op zoek naar een grammaticaboekje speciaal voor kinderen. Het lesmateriaal van school bestaat vooral uit een hoop losse papieren en losse werkboekjes, maar ik zou zo graag een handig naslagwerkje voor hem hebben waarin de Nederlandse grammatica en spellingsregels allemaal op een rijtje staan. Weet iemand misschien iets?

Alvast bedankt!

Groet,
Mariola

Spellingchecker

Wij hebben de spellingchecker geschreven door Nicole Neels uitgegeven door eduvorce.
Een duidelijk boekje met leuke plaatjes en één regel op een bladzijde.

Lisetje

69er

69er

03-06-2014 om 18:33

Het grote taalboek, isbn 978907799064,

Dalarna

Dalarna

03-06-2014 om 18:55

lisetje

Ziet er goed uit, zou ik graag gebruiken voor mijn zoon (groep 8, ernstige dyslexie) maar helaas moeten er weer kinderachtige plaatjes in staan. Waarom kan zoiets niet gewoon zonder plaatjes vraag ik me dan af...

Mariola,

De oefenboeken van Beter-Bijles zijn dan wel geen naslagwerk, de regels zijn overzichtelijk en worden begrijpelijk uitgelegd. Mijn kind werkte pret uit deze boeken (en werkte ook aan andere zaken in het onderwijs).
Het vervelende is vaak dat als ze overdag al in de klas gewerkt hebben, ze 's avonds geen zin hebben in nog meer oefeningen. Goed uitleg is dan de enige motivator om aan een oefening te beginnen.

Ze hebben ook boeken voor groep 8.

Maar op het VO, wordt bij de bestelling van de boeken bij Van Dijk ook de kleine naslagboekjes op die site aanbevolen. ( zonder plaatjes).

http://beterbijles.com/2010/04/03/entreetoets-oefenen/

Ps. IK heb geen aandelen.

Dalarna

Mijn zoon ernstige dyslexie zit ook in groep 8 en heeft (nog) geen moeite met de kinderachtige plaatjes. Als hij het boekje nog wel nodig zou hebben maar het door de plaatjes niet meer zou willen gebruiken dan zou ik de teksten overtypen en uitprinten op fotoformaat en in een fotomapje doen. Maar om nou een boekje van 28 euro te kopen om daarna over te typen is ook weer zo wat.

Lisetje

Taalkaart

Wel een rare link, ik hoop het goed gaat.

De taalkaart van Van Dijk, studiehulp, kost maar €3,95 en alle praktische info in één oogopslag.
Ze hebben ook een D/t- kaart zo groot als een ov-kaart nog geen €2.
Het boekje 'taal in je pocket' kost meen ik €8,95.
Hulpmiddelen die de komende jaren van pas komen.

Het boek beter-bijles kost €78 voor gr 8, maar is tevens een training voor de Cito.

http://www.vandijk.nl/webshop/?fh_query=fh_session%3DF1D0B51C00436DDBDE0CED2E13D8A3BD%26fh_language%3Dnl%26fh_secondid%3D903815%26fh_lister_pos%3D0%26fh_location%3D%252f%252fvandijk%252fnl_NL%252fsiteid%253e%257b1%257d%252fvindbaar%253d1%252fcategories%253c%257bvandijk_webshop%257d%252fcategories%253c%257bvandijk_webshop_studiehulp%257d%252fcategories%253c%257bvandijk_webshop_studiehulp_studiekaarten%257d%26fh_eds%3D%25c3%259f%26fh_refview%3Dlister#omschrijving

Dalarna

Dalarna

04-06-2014 om 09:30

flanagan

Ik moet het toch eerst een beetje zien en dat kan ik niet via jouw link helaas.

Dalarna

Dalarna

04-06-2014 om 09:31

lisetje

Precies, daar vind ik 28 euro een beetje erg veel geld voor! Jammer dat het toch altijd met plaatjes moet, denken mensen nu echt dat kinderen dat nodig vinden?

Mariola

Mariola

04-06-2014 om 15:40 Topicstarter

Super!

Bedankt allemaal voor jullie reacties; hier heb ik heel veel aan! Mijn zoon heeft ook dyslexie (net als de kinderen van Lisetje en Dalarna) dus ik denk in de eerste instantie ook aan de Spellingchecker. Maar ook het Grote Taalboek van Wim Daniels sprak me aan; ik ben wel een fan van hem. Kortom: ik ga hier zeker iets bij vinden.

Nogmaals bedankt,
Mariola

Spellingswaaier

Eduvorce heeft ook van Nicole Neels een spellings waaier, deze in aanmerkelijk goedkopen, helaas wel met tekeningetjes maar misschien wel minder omdat de waaier kleiner is.

Lisetje

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.