Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Boeken kaften op de basisschool?

Tot mijn verbazing kwamen mijn zoons met een hele zware rugzak thuis. Daarin zaten al hun schoolboeken. Of we ze even wilden kaften.

Nou ben ik blij dat school nieuwe methodes aangeschaft heeft, de vorige stamden nog uit het tijdperk dat je daar niks van op het internet kan vinden, als je bijvoorbeeld op zoek bent naar de topokaart omdat het kopietje te wazig is. Het ziet er prachtig uit, die nieuwe boeken.

Gisteren hadden we geen tijd, maar ik hoop dat ik zo bij de Hema nog wat kaftpapier kan krijgen, de schoolspullenafdeling was van de week al behoorlijk leeg, c.q. al opgeruimd.

Heeft iemand wel eens de boeken van de basisschool thuis moeten kaften?

skik

Angela67

Angela67

07-09-2014 om 11:56

nog nooit

de boel zit hier strak in de boeklon, dus ik neem aan dat onze school dat uitbesteed. ik zou wel eens willen weten hoeveel geld ze hiermee uit denken te sparen en hoeveel het hen oplevert aan kwaliteit en ergernis (minder kwaliteit van kaften > dus verlies en meer ergernis bij ouders > verlies aan betrokkenheid).
Zou wat mij betreft niet gebeuren . . .
gr Angela

Angela67

Angela67

07-09-2014 om 11:57

oeps

oeps: uitbesteed moet uitbesteedt zijn

vlinder72

vlinder72

07-09-2014 om 12:04

Nee

Nog nooit gehoord. Ik zou er ook niet blij mee zijn. Ik heb een hekel aan kaften. Ik heb niet voor niets rekbare kaften gekocht voor mijn oudste zoon (alleen jammer dat die niet gebruikt kunnen worden voor grote werkboeken met een slappe kaft).

Dendy Pearson

Dendy Pearson

07-09-2014 om 12:08

Op school

De boeken van de basisschool van zoon worden op school gekaft. Daar wordt ook de hulp van ouders voor gevraagt.

Ik zou het niet zo erg vinden eigenlijk. Maar dat is vooral omdat ik dan het kaften op een voor mij handig moment kan doen en ik niet voor zoiets een hele avond kwijt ben.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

07-09-2014 om 12:09

Vlinder (ot)

Moet jouw zoon de werkboeken dan weer inleveren?

toevallig

Moesten wij bij ons dit jaar ook voor het eerst boeken kaften. Maar het gaat maar op 2 boeken.

vlinder72

vlinder72

07-09-2014 om 13:38

dendy

Ja. Idioot hè? Dit jaar voor het eerst. Ik kijk hoe het gaat. Maakt hij er een bende van of snaot hij niet meer waar hij mee bezig is dan laat ik hem gewoon schrijven in die werkboeken. Dan betaal ik ze wel. (Mijn zoon is dyslectisch)

Lucerna

Lucerna

07-09-2014 om 14:34

Nee

Nou heb ik verder geen hekel aan kaften, maar ik zou het wel vreemd vinden. Bij ons op school zijn er ook een paar vrijwilligers die alle nieuwe boeken strak in de boeklon zetten en klaar is Clara.

Tonny

Tonny

07-09-2014 om 15:26

Jazeker!

De laatste basisschoolscholier van ons gezin stamt uit een jaar of twaalf geleden, maar inderdaad, we waren altijd gewend de boeken voor geschiedenis en aardrijkskunde te kaften. Werkboeken die geregeld mee naar huis gingen in elk geval. En de bijbel. Was een bijzonder effect, een bijbel in ajax- of feyenoordkaftpapier

Niks bijzonders in mijn beleving', dat kaften.

Nooit meegemaakt

op de basisschool. Op zich vind ik wel dat ze het mogen vragen, maar doe dat dan even op tijd, in een mail/brief.

Wat betreft het kaften van werkboeken in het VO, het gebeurt veel vaker dat een school besluit dat de boeken weer ingeleverd moeten worden, is veel goedkoper uiteraard. Je mag natuurlijk kopen, voor dyslectische leerlingen is het inderdaad vaak handiger om erin te schrijven.

Ja Tonny

Bij ons gaat het om dezelfde boeken: alleen geschiedenis en aardrijkskunde moeten worden gekaft. Waarom? Geen idee..

Mikke

Mikke

07-09-2014 om 20:36

Nee

Hier nooit een boek voor school gekaft. Boeken gaan ook niet mee naar huis, maar blijven gewoon op school.

neteret mut

neteret mut

07-09-2014 om 21:51

ach scholen verschillen

In NL hoefden we geen boeken te kaften op de lagere school, maar in B wel. Nu hebben ze daar al vanaf klas 1 (= groep 3) huiswerk en gaan er ook boeken en schriften mee van school naar huis. Maar waar ik dan wel moeite mee had (jongste zit op de middelbare school inmiddels) was dat ook de agenda en het kladschrift gekaft moesten worden. Een kladschrift ??? Tja "dat waren ze zo gewoon" en "zo blijft alles proper"

mug

mug

07-09-2014 om 22:33

ken het niet

Nee, nooit meegemaakt. Ik sta er ook wel van te kijken. Maar zou het ook prima hebben gevonden om het te doen. Om basisschool boeken heb ik in acht jaar geen kaft gezien. Denk dat ze er van dat doorzichtig plakfolie op deden maar dat weet ik niet eens zeker

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.