Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
caton

caton

14-08-2014 om 11:03

boeken halen in vakantie

Zojuist heeft oudste haar boeken gehaald op school voor het nieuwe schooljaar dat volgende week begint. Nu vroeg ik me af of het op aandere scholen ook gebruikelijk is dat dit in de vakantie gebeurt. Het was bij ons geen probleem, wij waren al thuis van vakantie, maar eigenlijk vind ik het wel vreemd. Hoe gaat dit bij jullie?

Barvaux

Barvaux

14-08-2014 om 11:14

Gebracht

Hier worden de boeken via de post gebracht via Iddink maar wat ik hoor van kinderen die het moeten ophalen is dat altijd in de eerste schoolweek (en dan nog snel kaften). Mijn neef heeft er overigens een leuk baantje aan gehad omdat ze op zijn school de boeken dus zelf verzorgen: eerst innemen, dan controleren en straks weer uitgeven. Mijn zoon is er jaloers op!

Marie

Marie

14-08-2014 om 11:29

hier ook

Dat is hier ook zo. Dochter heeft dat nog maar 1 keer gedaan. Alle amdere keren (nu ook) waren we op vakantie. Diegenen die nu niet kunnen, mogen de boeken a.s. maandag ophalen.
De meeste leerlingen kunnen de laatste week wel, omdat ze dan alweer thuis zijn van vakantie (geen bouwvak meer). En tot vorig jaar waren de basisscholen ook alweer begonnen, zodat leerlingen met jongere boertjes en zusjes oom alweer thuis waren.
Door de boeken deze week op te laten halen, kan het allemaal wat rustiger aan.
Voor diegenen die echt niet kunnen is er dus de mogelijkheid om ze a.s. maandag te halen. Dat moet wel van te voren aangevraagd worden, maar hebben nog geen problemen mee gehad.
O,ja - eerst vond ik het ook vreemd, maar nu eigenlijk wel logisch. Leerlingen hebben dan ook meer tijd om de boeken te kaften.

patrica1966

patrica1966

14-08-2014 om 11:47

Ook bezorgd

Hier worden de boeken per post bezorgd. Dit in de laatste vakantieweken. Genoeg tijd dus om te kaften.

Op school kaften

Bij mijn ene dochter krijgen ze op de eerste schooldag hun boeken. Ze moeten kaftpapier meenemen en gaan de boeken tijdens een mentorles gezamenlijk kaften.

Bij andere dochter werden de boeken in de vakantie aan huis bezorgd.

skik

zebra

zebra

14-08-2014 om 12:52

dit jaar anders

dan voorgaande jaren. Toen moesten de leerlingen de boeken ophalen en vanaf dit schooljaar (2014-2015 dus) worden ze thuis bezorgd.

Hier

Ook een pakket wat in de laatste weken van de vakantie wordt bezorgd. Alleen zijn wij dan dus net met vakantie. En het kan niet ergens anders worden bezorgd. Gelukkig hebben we rekbare kaften, dat scheelt nog iets. Nu maar hopen dat het pakket niet kwijtraakt (al eens gebeurd met een pakketje)....

Evanlyn

Evanlyn

14-08-2014 om 13:10

gisteravond een uur of 8

Het arme kind was alleen thuis en durfde de deur bijna niet open te doen. Komende week begint de school weer, dus dat wordt nog aanpoten. De overige kinderen hadden hun pakket allang en alles staat netjes gekaft in de kast.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

14-08-2014 om 14:29

Via van Dijk

hier kreeg dochter al in de 2e week van de vakantie haar boekenpakket thuis. Binnen 5 minuten gekaft, met die hoesjes. Wat een superuitvinding

Barvaux

Barvaux

14-08-2014 om 14:59

skik

Hmm ik zou daar niet zo blij mee zijn hoor: kaften in de klas. Als je alle boeken moet kaften haal je dat toch niet, anderen zien je stuntelen, de mensen met rekbare kaften zijn zo klaar etc.

Ik vind het een vreemde actie van school.

OT: ik zag op marktplaats dat je je boeken kon laten kaften voor 50 of 70 cent per stuk

Valt mee hoor, Barveaux

Ze helpen elkaar en kunnen meteen bijkletsen zo na de vakantie, het schijn altijd een gezellige boel te zijn. Als het niet helemaal af komt is het ook niet zo erg, veel methodes hebben deel A en B, dan kaft je natuurlijk eerst alle delen A.

skik

Puck

Puck

18-08-2014 om 08:43

twee kinderen, twee scholen

Kind 1 moet vandaag op de eerste schooldag de boeken ophalen op school, kind 2 kreeg ze vorige week per post thuisbezorgd. Onze brugmug krijgt op school kaftles vandaag, maar aangezien ik kaften leuk werk vind liggen al de boeken al gekaft klaar voor gebruik.

vlinder72

vlinder72

18-08-2014 om 11:14

kaftles?

Dat is wel grappig. Wij kregen de boeken zaterdag thuisbezorgd. Ik had er rekbare kaften bijbesteld dus wij waren binnen 10 minuten klaar. Handig zijn die dingen zeg.

Wij moeten nog twee weken dus de boeken zijn ruim op tijd. Wel jammer dat een paar boeken zwaar beschadigd zijn. Gescheurde pagina's, aantekeningen etc.

Barvaux

Barvaux

18-08-2014 om 11:28

Vlinder

Als je bij iddink zit: gewoon klagen, kan via de website. Aantekeningen in potlood accepteren wij, onderstrepingen ook maar geen gescheurde pagina's.

Katniss

Katniss

18-08-2014 om 11:47

Post

Het pakket was tijdens onze valantie bij de overburen bezorgd. Het waren 20 boeken en we waren in een avond klaar met kaften. Nou ja, niet we maar ik

vlinder72

vlinder72

18-08-2014 om 11:59

Barvaux

Dat gaan wij doen. Het is onze eerste keer met schoolboeken maar ik vond die beschadigde boeken ook nogal vreemd. Aantekeningen in pen over My little Pony (huh?) in een techniekboek. Gescheurde pagina's in een wiskunde boek. Ik wil die pagina's best even plakken maar dan is het in ieder geval genoteerd. Kan mijn zoon straks niet de schuld krijgen.

Tango

Tango

29-08-2014 om 19:33

Ook in vakantie

Dochter hier moest haar boeken deze week ophalen, in de laatste week van de vakantie. We waren net terug van vakantie dus lukte dat wel. Nu net pas schoolspullen aangeschaft en kaftpapier met enkele stoffen kaften. Ik vind die stoffen kaften toch wel erg prijzig hoor, 1,50 euro bij de Hema. Dus ook maar twee rollen gewoon kaftpapier gehaald.

Annet

Annet

29-08-2014 om 19:33

aanbieding niet gezien

Hema verkoopt de rekbare kaften voor drie euro (drie stuks)

Tango

Tango

30-08-2014 om 13:15

Pfff

Nou, niet gezien nee. En ik was echt gisteren bij de HEMA. Hadden ze wel even mogen melden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.