Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
boekje

boekje

23-06-2014 om 15:19

boeken bestellen

Voor de jongste die naar 1 gym. gaat heb ik net de boeken besteld bij Iddink en daar waren weer veel mogelijkheden voor het meebestellen van extra materiaal. Ik heb niets extra besteld , maar kwam wel aan het denken over de woordenboeken. Mijn dochter gaat namelijk naar 4 havo. Zij heeft woordenboeken, maar die zal ze voor nederlands, engels en duits weer moeten gaan gebruiken. Ik weet dat deze in pakweg de eerste 2 jaar niet vaak van de plank kwamen, maar nu moeten ze voor engels en duits wel eens mee naar school en dat zal in het vierde jaar zeker niet minder worden. Mijn huishouden kennende zal het "lenen" en niet terugzetten problemen kunnen geven dus wil ik er wat aanschaffen. Wat is nu verstandig? Voor de jongste wat bij de action bij gaan halen? of de oudste verblijden met uitgebreidere boeken en die van haar doorschuiven..... zou ze die nodig hebben? en welke dan? Bij examens mag je woordenboeken gebruiken...je eigen?
Misschien wordt er ook wel wat voorgeschreven, maar de boekenlijst voor dochter is nog niet bekend en dat zal wel een beetje last-minute worden.
Bij dochters lijst zullen er op eigen kosten ook wel weer extra materialen aangeboden worden. Kan ik daar voor het nt pakket met natuurkunde en duits nog aanraders tegen komen?

sery

sery

23-06-2014 om 16:46

niet doen

Ik heb ze ook voor allebei de kinderen gekocht bij iddink maar zou dat nu nooit meer doen. Action woordenboeken zijn prima. Kinderen gebruiken die dingen amper (vwo en vmbo).

Wat ik wel fijn vond waren die pocketversies, wij hebben ze van wiskunde, frans, biologie. Later ook de examenbundel van Biologie en wiskunde.

Ampersand

Ampersand

23-06-2014 om 16:50

Niet

Ik heb voor beide kinderen geen woordenboeken besteld. De ene keer dat ze 'm nodig hadden (Frans-NL bij de een, Duits-NL bij de ander) heb ik er eentje gehaald bij de kringloopwinkel. Ze waren niet de enigen: het oudste woordenboek in de klas was uit 1974

Woordenboeken (en atlassen) koop ik als ze ze écht nodig hebben, geen dag eerder.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

23-06-2014 om 17:02

nee joh

Een tweede set woordenboeken kopen? Nee joh, echt zonde. Hier gaat jongste na de vakantie ook naar de middelbare school, en hij pakt de woordenboeken van grote broer maar. De kinderen gebruiken in de praktijk toch vooral online woordenboeken om eens wat na te kijken.

boekje

boekje

23-06-2014 om 18:17

online

Mijn kinderen mogen van mij geen online woordenboeken gebruiken ( en ik hoop dat ze dat van me aannemen....) Bij het examen en de toetsen op school mag dat immers ook niet. Het is vervelend om er dan achter te komen dat je niet handig bent in snel opzoeken.
We hebben het er aan tafel even over gehad. De jongste vind dat hij het dan wel kan lenen van zijn zus. Dochter vond dat hij het de eerste 2 jaar niet nodig had. (hmmm dat zij te lui was om ze te gebruiken, betekent niet dat hij dat ook doet). Dochter gaf verder aan dat er dit jaar bij het examen duits woorden in hadden gestaan die niet in het woordenboek voorkwamen, daar is de aanschaf van een uitgebreidere misschien weer handig, maar weer niet om regelmatig mee naar school te slepen. ( Dit verbaast me trouwens niet. de jongste heeft op het moment een tweede taal op de basisschool en gebruikt daar af en toe het woordenboek van zijn zus voor, maar daar is inderdaad niet alles in te vinden.)
Een heel oud woordenboek zou ik ook niet gebruiken, in ieder geval niet voor nederlands en duits vanwege wijziging van spelling. Ik heb zelf nog een uitgebreide nederlands uit mijn eigen schoolperiode, maar die mogen de kinderen niet gebruiken voor de spelling
Sery, wat zijn pocketversies?

Marjolein

Marjolein

23-06-2014 om 18:35

Zojuist gekocht: 2 euro 69 per stuk

... bij de Action
Nu hebben we ze lekker dubbel

Voor dat geld...., daar ga ik niet moeilijk voor doen.

Evanlyn

Evanlyn

23-06-2014 om 22:48

Action

Zijn dat echt eigen uitgaves, of een bestaand woordenboek (Prisma, Koenen etc.) met een andere kaft? En zo ja, welk woordenboek is het dan eigenlijk, of kan je daar niet achter komen? Hier is geen Action in de buurt namelijk, maar ik zou er wel een reisje voor over hebben als ze goed en goedkoop waren.

Katniss

Katniss

23-06-2014 om 22:55

Action

Volgens mijn dochter stonden er in haar Action woordenboek woorden niet die in de Prisma wel stonden. Dat kan ook zijn omdat ze toch al tegen de aanschaf bij Action was, en maar hevig lijdt onder haar 'gierige' moeder

Evanlyn

Evanlyn

23-06-2014 om 23:01

Katniss

Wat krenterig van die Action zeg, zomaar woorden eruit knippen! Misschien dat ze uit twee woordenboeken een derde maken?

Maar goed, het zijn dus in principe Prisma woordenboeken.

sery

sery

23-06-2014 om 23:32

boekje

Ik heb het even opgezocht en die pocketversies heten in je pocket. Je hebt ze van alle vakken zag ik. Ezelsbruggetjes, grammatica samengevat, wiskunde fornules (had erg moeite met wiskunde).

sery

sery

23-06-2014 om 23:39

hoop dat dit mag? tav boekje

Boekje, hier een voorbeeld. Prijs is volgens mij hetzelfde als bij Iddink, hier kun je ze wel tweedehands kopen.

Als dit niet mag dan aub verwijderen, Forumbeheer.

https://m.bol.com/nl/p/noordhoff-wiskunde-in-je-pocket/1001004006744706/

Van de Forumbeheerder

Van de Forumbeheerder

24-06-2014 om 08:10

Sery

Beste Sery,

Natuurlijk mag je een link neerzetten, alleen niet als jij daar zelf rijker van wordt.

Met vriendelijke groet,

Forumbeheer Ouders Online

Kruitvat

Deze week in aanbieding Van Dale woordenboek €3,99 en dan bestaat er ook nog stapelkorting. De kruitvat is in bijna iedere stad/dorp.

Evanlyn

Evanlyn

24-06-2014 om 09:33

Flanagan en Sery

Thanx, ik stap zo op mijn fietsje - nu krijgen ze allemaal een set! Geweldig!!

En Sery: die "in je pocket" vind ik ook goed. Moderne leerboeken zijn vreselijk onoverzichtelijk en bovendien moet je ze weer inleveren, dus je hebt zoiets wel nodig. Ik vind wel dat de ene beter geredigeerd is dan de andere (weet nu even niet meer precies welke). Maar je steekt er altijd wat van op.

sery

sery

24-06-2014 om 15:07

hmmm forumbeheer

Helaas heb ik gewoon een vak moeten ook leren

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.