Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Dieneke

Dieneke

17-02-2014 om 18:59

Bnardinus of Sintermeerten?

Hoi allemaal!
Wie heeft er positieve of negatieve ervaringen met Bernardinus college of Sintermeerten college? Op open dagen vertellen ze veel,maar hoe gaat het er werkelijk aan toe? Is het mind nummer zoveel of echt betrokken bij het kind?
Dochter gaat komend jaar naar VO,en ik ken geen ouders die al kinderen op beide scholen hebben,vandaar mijn vraag.
Wie o wie kan ons suggesties geven,negatief alsook positief uiteraard zodat we tot een goede keuze komen!
Dank jullie wel!

Rosemarie

Rosemarie

17-03-2014 om 08:26

Sintermeerten

Hallo.
Ik was ook op beide info avonden,en wij hebben vol overtuiging gekozen voor Sintermeerten,omdat het zo menselijk over kwam,echt een heel andere betrokkenheid bij het kind dan op Bernardinus.
Ik denk dat ze op het Bernardinus echt in het diepe gegooid worden,terwijl de begeleiding stukken intensiever is op Sintermeerten. Vanaf de conciërge tot aan de mentoren en verder, iedereen is op andere wijze betrokken,en dat er voor de brugklassen een apart brugklaseiland is,vind ik ook een voordeel,aparte pauze enz.... Het is tenslotte een hele overgang,zo kunnen ze beter wennen.....dat is ook hetgeen ik van andere ouders hoor. Voor ons is het ook afwachten dus....De toekomst zal het uitwijzen. Succes!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.