Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
BO

BO

21-06-2016 om 17:27

Blij!

Even onder de BO als Bekende OO'er...

Mijn zoon, vmbo-basis, enorm veel last van zijn dyslexie heeft 2F gehaald op taal in de tweede klas! Vorig jaar 1F dus dat heeft hij verrekte snel gedaan met een achterstand op taal van ruim 1,5 jaar toen hij naar de middelbare ging.

Wat knap!!

Terecht trots!! Super!

Lynn

Lynn

21-06-2016 om 19:37

Fijn!

Fijn hoor.

Goed gedaan van hem!

Ik herken dat gevoel dat je soms zo blij bent, dat je het even wilt delen .

Aagje Helderder

Aagje Helderder

21-06-2016 om 19:55

Mooi zeg!

Gefeliciteerd voor hem! Fijn om zo blij te kunnen zijn hè...

Aagje

Pirata

Pirata

21-06-2016 om 20:27

knap

Knap zeg!
Krijgen ze die toetsen al in de 2e trouwens? Die zijn me bij zoon (ook 2e) nog niet opgevallen, is dit vanwege zijn dyslexie al getest?

Wow!

Knap hoor, gefeliciteerd!

skik

Fijn!

Heeft hij thuis zo goed geoefend, of krijgt hij goed les op zijn school?

@nnemoon

@nnemoon

21-06-2016 om 20:53

Kanjer!

Gefeliciteerd, knap hoor!

Mooi!

Heerlijk ja om je even vreselijk trots te voelen op je kind. Zijn we toch wel, maar na een overwinning even extra trots.

BO

BO

21-06-2016 om 22:56

Moedermop

Nee we oefenen helemaal niets meer thuis, gewoon alleen het huiswerk, ze oefenen wel op school en dat doen ze dan toch maar heel wat beter dan op de basisschool! Daar had hij toch wel een hele flinke achterstand opgebouwd.

Wilgenroosje

Wilgenroosje

21-06-2016 om 23:10

Wat goed!

Alle reden om heel trots te zijn! Je zoon zal zelf ook wel heel blij zijn.

Elfje65

Elfje65

21-06-2016 om 23:34

Super!

Gefeliciteerd. Knappe prestatie!

Vogel

Vogel

22-06-2016 om 07:54

Klasse!

Geniet er van, heerlijk als het zo goed gaat en hard werken beloond wordt.

On(nozel)

On(nozel)

22-06-2016 om 11:14

Wat betekend dat?

Gefeliciteerd, maar wat is 1F en 2F?

BO

BO

22-06-2016 om 12:52

1F 2F 3F

1F is het niveau wat je voor rekenen en taal moet halen aan het eind van de basisschool. Gemiddeld dus. Als je achterstand hebt (en dat heb je altijd wel als je naar vmbo basis/kader gaat heb je dat dus niet of bijna gehaald).

2F is het niveau wat je moet hebben aan het eind van het VMBO, dat is ook wat je moet halen voor de bekende rekentoets (die nu nog niet meetelt maar wel wordt afgenomen).

3F is het niveau wat je moet hebben aan het eind van de Havo, VWO en MBO4.

Hij had met zowel taal als rekenen een achterstand van 18-24 mnd (afhankelijk van de test) en hij heeft in de brugklas 1F voor taal en rekenen gehaald en nu dus 2F voor taal. Rekenen weet ik nog niet. Het is dan niet de officiële rekentoets maar ze testen het dus wel.

Meloen

Meloen

22-06-2016 om 13:21

Wat fijn!

Gefeliciteerd en ook bedankt voor je uitleg. Ik wist het ook niet helemaal hoe het zit. Mijn dochter gaat volgend jaar waarschijnlijk naar BB of KB. Ik heb binnenkort weer een gesprek en ik wil ook even weten hoeveel ze precies achterloopt.

Heb je ook de indruk dat je kind het allemaal wat beter begrijpt cq de stof makkelijker opneemt nu hij ouder wordt? Mijn dochter heeft ook dyslexie en is daarnaast nog erg dromerig. Veel gaat langs haar heen zeg maar en ik hoop dat ze op de middelbare wat meekrijgt aan alles.

BO

BO

22-06-2016 om 13:24

Meloen

Mijn zoon zit aan de top van zijn klas en dat vindt hij heerlijk. Hij is niet dromerig dus dat herken ik niet zo en hij krijgt dus alles wel mee en heeft veel zin in de praktijkvakken die hij vanaf volgend jaar kiest. Is hij eindelijk geschiedenis etc kwijt. Veel mensen denken dat ze op elke vmbo-basis/kader vanaf de brugklas al veel praktijklessen krijgen maar hij krijgt er niet meer dan op de havo/vwo. Ik vind dat hij te weinig tijd besteedt aan huiswerk, had dat graag meer gezien maar goed hij gaat dit makkelijk halen.

Ook

Ook

22-06-2016 om 14:25

gefeliciteerd en o.t. een vraag

Wat superfijn, BO! Gefeliciteerd, fijn om zo trots te kunnen zijn!

In december stond er op het rapport van mijn zoon dat hij voor zowel taal als rekenen '2F-b' had gehaald. Ik zoek me suf maar snap het niet.
Hij zit in 1 vwo. Doet het trouwens niet zo geweldig (gaat wel over), dus als bovenstaande prima is ben ik weer wat gerustgesteld.
Weet iemand het?

BO

BO

22-06-2016 om 15:48

ook

Geen idee wat die b betekent. Ik kan wel vinden dat 2F het zogenaamde burgerschapsniveau is: Referentieniveau 2F is het zogenaamde 'burgerschapsniveau'. Dit is het niveau dat iedere burger moet beheersen om op het gebied van taal en rekenen goed maatschappelijk te kunnen participeren in de hedendaagse samenleving.

Extra knap dat mijn zoon daar nu al is aangekomen. Ik was al blij geweest als hij dat over 2 jaar had gehaald.

http://www.taalenrekenen.nl/ref_niveaus_rekenen/test/
http://www.taalenrekenen.nl/ref_niveaus_taal/uitwerkingen/uitgelegd/

Meloen

Meloen

22-06-2016 om 16:08

Ja kan mij voorstellen dat hem dat goed doet om (ook een keer) bij de top van de klas te horen. Ja ik ben op de hoogte dat de praktijkvakken beginnen in de bovenbouw. Gelukkig wel want een enorm praktisch kind heb ik nu ook weer niet. We gaan het zien! Eerst nog groep 8! EInd van het jaar scholen bezoeken (hebben keus uit twee fijne scholen dus dat scheelt). Succes voor je zoon komend jaar maar zo te horen gaat dat helemaal goed komen!!!!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.