Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

BITS programma IVIO school

Het heeft even geduurd, zelf door op onderzoek uit te gaan heb ik een schoolconsulent gevonden en door een verhuizing kregen we een andere leerplicht ambtenaar en die hebben zich ingezet. Door mijn zoons in cluster 4 te plaatsen, de een heeft SPD, sensorische processing disorder, ook wel bekend als regulatiestoornis en de ander heeft een circadiaanritme stoornis, Non24 voor het gemak genoemd en is zeer zeldzaam, konden mijn zoons allebei weer aan de slag, we hebben wat afgetobd op dit gebied. Enfin ze kwamen in het BITS programma van een cluster 4 school, die eigenlijk bedoeld is voor autisme maar werkt met het IVIO, de wereldschool heeft altijd al gezegd dat het alle thuiskinderen zo aan onderwijs kan helpen en dit systeem zorgt dat je mentor heb, die langskomt, de leerkrachten heb je online en alles is met E-Learning geregeld. Prachtig systeem en eindelijk, eindelijk leren ze weer en wat is dat bijzonder mooi. Want niet begrepen worden met je ziekte, die geen gekleurde armbandjes heeft of een bekende Nederlander die zich ervoor inzet, bezig zijn om antwoorden te vinden is al een moeilijke weg maar als je dan ook nog school kwijt raakt dan leef je op een onbewoond eiland. Ik ben dankbaar voor deze directeur, die mijn jongens de gelegenheid geeft om aan hun toekomst te werken, zo kan ik me concentreren op de laatste onderzoeken, die in het geval van SPD hoopvol zijn en die beiden, v.n. in USA genoeg ouder support groepen heeft om advies bij te vinden.

Agatha

Agatha

02-02-2015 om 21:37

Mooi

Misschien heb je in een ander draadje gelezen over situatie met ons kind. Wij zijn nog steeds aan het proberen (mbv een onderwijsconsulent) om zoiets voor ons kind voor elkaar te krijgen. Tot nu toe denken helaas heel veel mensen in onmogelijkheden, ook de onderwijsconsulent. Ik heb zelf met IVIO gebeld om te informeren naar wat er mogelijk is als kind een leerplichtontheffing heeft. Het gesprek draaide er op uit dat de medewerker van IVIO gaat bellen met de onderwijsconsulent om hem op de hoogte te brengen van de mogelijkheden die er zijn.

Ik had inderdaad ook gelezen over en contact gehad met iemand over het BITS-programma. Ziet er goed uit inderdaad.

Hoe lang heeft het bij jullie geduurd voordat je dit voor elkaar had? En inderdaad, voor mij zijn de stoornissen van je zoons onbekend.

In ieder geval mooi dat jullie verder kunnen. Succes!

Agatha

Agatha

02-02-2015 om 21:39

Mogelijkheden zonder leerplichtontheffing

Waar ik het over mogelijkheden had, bedoelde ik mogelijkheden zonder leerplichtontheffing. De medewerker van IVIO zei dat dat echt het laatste is wat je moet willen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.