Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Tijgeroog

Tijgeroog

19-08-2020 om 10:39

Binas en examenbundels

Even een vraagje: moeten jullie binas en examenbundels zelf aanschaffen? (Hier wel, in tegenstelling tot de info die ik op Rijksoverheid.nl kan vinden)

Hangkous

Hangkous

19-08-2020 om 10:47

Verschilt per school

En ook nog eens per vak.
Op school van dochter is binas eigen bezit. Op school van zoon niet daar zat hij in het boekenpakket. Dochter moest voor Nederlands wel een examenbundel aanschaffen en voor de exacte vakken niet, daar kregen ze op school kopieën van. Bij Nederlands zouden ze veel examens gaan maken als voorbereiding op de eindexamens maar toen kwam corona dus dat is niet gebeurt.
Zoon is nog niet Ann examen toe dus daar weet ik niet.

Zus

Zus

19-08-2020 om 12:28

hier wel zelf

Zowel Binas als examenbundels. Maar volgens de overheid zou dat ook van school moetem komen?

Tamar

Tamar

19-08-2020 om 13:40

examenbundels

kun je beter van alleexamens.nl plukken, want dan staan ook de antwoorden erbij.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

19-08-2020 om 16:39

Binas

Ik heb er geen verstand van maar mijn dochter in 4 mavo heeft een Binas gewoon bij haar pakket in bruikleen. Ze vond dat niet handig ‘want dan kun je er niet in schrijven.’
Is het handig om zo’n boekje zelf te hebben, en zou ze hem dan ook de komende jaren op de havo kunnen gebruiken (als ze daar heen gaat)?

Hangkous

Hangkous

19-08-2020 om 16:56

Nee

De mavo binas is anders dan die voor de havo. Of de havo ook anders is dan de vwo versie weet ik niet.
Dat er in schrijven is ook de reden dat dochter en eigen binas moest aanschaffen.

Boekenpakket

Boekenpakket

19-08-2020 om 17:03

Hier in eigendom

Hier via de gratis schoolboeken. Binas hoeft aan het eind van het jaar niet ingeleverd te worden. Er mag hier trouwens niet in geschreven worden, omdat Binas bij de examens gebruikt mag worden, behalve als erin geschreven is. Daarom krijgen ze een nieuwe in eigendom waar ze zelf de hele bovenbouw verantwoordelijk voor zijn.

Examenbundel voor een aantal vakken via de gratis schoolboeken. Hoeven ook niet ingeleverd te worden. Er worden er een aantal niet verplicht, maar aangeraden en die kun je zelf aanschaffen. Nog niet gedaan. Kan altijd nog.

Flavia

Flavia

19-08-2020 om 17:28

Binas = blijver

Die gebruik ik zelf nog zeer regelmatig. Die van de havo uit de jaren 80 heeft me ook door de HTS geholpen en nu in mijn werk komt hij nog steeds van pas.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

19-08-2020 om 18:01

Flavia

Heb je dan geen verschillende versies voor de verschillende schoolniveaus?

Triva

Triva

19-08-2020 om 19:28

er zijn verschillende Binassen (ook zo'n horeca-woord overigens)
https://www.noordhoff.nl/voortgezet-onderwijs/methoden/binas

Flavia

Flavia

19-08-2020 om 19:35

Phryne

Vroeger volgens mij niet en de formules en constanten blijven gelijk.

Het is dat methoden naar bepaalde tabel nummers verwijzen waardoor de verschillende versies handig zijn maar als je dat ding maar vaak genoeg gebruikt weet je uiteindelijk welke info in welke tabel te vinden is.
Op de HTS keek je gewoon zelf welke tabel je nodig had je Engelse boek verwees er toch niet naar.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

19-08-2020 om 19:39

Flavia

Het hele begrip an sich was me vreemd. Ik heb volgens mij nog wel natuur- en scheikunde gehad in de vierde, maar er is weinig van blijven hangen. Ondanks dat ik voor beide een voldoende had, wat wel opmerkelijk is.

ElenaH

ElenaH

19-08-2020 om 20:03

Binas

Ik heb die van mij nog steeds in de kast staan.

Tabitha

Tabitha

20-08-2020 om 18:44

Binas

In een Binas mag je echt niet schrijven. Die gebruik je bij toetsen en examens. De VMBO-versie is veel dunner dan de HAVO/VWO-versie.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.