Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Marijke

Marijke

20-02-2014 om 19:22

Bijverdienste bijles wiskunde

Mijn zoon is gevraagd om bijles te geven aan een brugklasser voor het vak wiskunde. Zeer vereerd! Volgende week spreekt hij de ouders en de brugklasser in kwestie en 1 van dingen die op tafel komt, is natuurlijk: wat moet hij verdienen? En wij hebben geen idee. Het gaat om 1 keer 1 uur per week. Hij heeft waarschijnlijk weinig tot geen voorbereiding, het gaat om het nogmaals behandelen van de stof. Ik vermoed dat er wat extra wek verricht moet worden als de proefwerkweek eraan komt, maar dat hoort hij volgende week. Zoon zit zelf in 5 vwo. Wat is reëel?

ijsvogeltje

ijsvogeltje

20-02-2014 om 19:25

10 euro

Zoon heeft ook tijdje bijles wiskunde gehad van een 5e klasseer: 10 euro voor een uur.

Dalarna

Dalarna

20-02-2014 om 19:39

Hier

Hier kun je via school bijles geven, twee leerlingen worden gecombineerd en dan gaat het maar om 5 euro per uur.

Katniss

Katniss

20-02-2014 om 19:54

Vaste prijs

Hier kun je ook via school bijles krijgen van een 5e klasser. Daar betaal je 7,50 per uur voor.

Marjoleine64

Marjoleine64

20-02-2014 om 20:01

Hier helpen bovenbouwers bij de 'bijspijkerlessen'

onze oudste doet dat bij wiskunde, één docent plus een paar bovenbouwers voor een klas onderbouwers. Hij verdient daarmee 5 euro per uur, één uur per week.

5 euro

hier. Ik vind 10 ook extreem veel!
5 is nog flink meer dan een 16 jarige (?) in een supermarkt verdient.

Fiorucci

Fiorucci

20-02-2014 om 20:51

Mooi bedrag

Ik vind tussen de 7.50/10.00 euro een mooi bedrag, het is immers een op een. De ouders zijn dan erg voordelig uit.

Annet

Annet

20-02-2014 om 20:58

Minstens 7 euro

Oudste is begonnen toen ze in 2 GYM zat met bijles wiskunde, niet via school. Ze begon met 5 euro en is elk jaar een euro omhoog gegaan. Dit jaar geeft ze geen bijles, ze zit nu in de vijfde. Als ze was doorgegaan had ze 7,50 of 8 euro gevraagd.
Jouw zoon begint net met bijles geven. Het is heel anders dan werk in de supermarkt. Je hebt bepaalde voorkennis nodig (vooropleiding), je kunt maar 1 uur per keer geven, je moet bepaalde capaciteiten hebben. Dan vergelijk je een uurloon niet met vakken vullen (ongeschoold werk).
Omdat hij net begint, zou ik met 7 euro beginnen. Gaat het goed, dan volgend schooljaar minimaal 8 euro vragen.

Als hij het erg leuk vindt en meer bijles wil geven, is een advertentie op Marktplaats heel effectief.

Suze

Suze

20-02-2014 om 21:29

Hier 7 euro

Bij bijles van iemand uit 4 VWO aan tweedeklasser, via school. Is hier overigens vast tarief via school, wel rechtstreeks betaald. Ik vind 10 euro wel erg veel, misschien moet je niet alles vragen wat mogelijk is...

bibi63

bibi63

20-02-2014 om 21:37

10 euro niet teveel

Ik vind 10 euro heel reeel. Het is geen vakkenvullen..... Naast voldoende kennis wiskunde op brugklasniveau (en dat neem ik aan dat hij dat heeft natuurlijk), moet hij wel 1 op 1 dat kind gaan bijleren. Daar komen best wat capaciteiten bij kijken. Het moet klikken, of in ieder geval moet hij zorgen dat de ander zich op z'n gemak voelt. Hij moet het goed over kunnen brengen en als het even kan hem enthousiasmeren. Dan pas doe je het goed.
Bibi

7 euro

Mijn dochter kreeg 7 euro per uur toen ze als derdeklasser een brugklasser wiskundebijles gaf. Dat ging via school.

skik

Marijke

Marijke

21-02-2014 om 11:38

dank jullie wel!

Dank jullie wel voor je opmerkingen, hier kan ik wat mee. Ik geef mijn zoon het advies dat hij rond 7 - 7,50 per uur kan vragen. 5 euro vind ik zelf vrij weinig en de vergelijking met vakken vullen gaat, wat mij betreft, mank. Het is toch echt iets anders.

Jaina

Jaina

21-02-2014 om 12:12

10 euro

Mijn dochter vroeg toen ze nog op de middelbare school zat gemiddeld 10 euro in het uur. Toen ze zelf al studeerde vroeg ze 15 euro in het uur. Blijkbaar hadden mensen dat er voor over want ze had altijd wel klanten. Dat is al zo'n 6 jaar geleden dat ze op de ze middelbare school zat dus toen was dat al een vrij normale prijs.
De vergelijking met andere baantjes gaat natuurlijk niet helemaal op. Een van de nadelen van bijles geven is dat je vaak maar voor 2 uur wordt ingehuurd. Vanwege de reistijd is het inplannen van 2 of 3 klanten op een dag lastig dus je kan niet veel uren op een dag maken.
Verder is het natuurlijk een kwestie van vraag en aanbod. Er zijn veel minder mensen die bijles kunnen geven dan die vakken kunnen vullen.

Annet

Annet

21-02-2014 om 15:41

aanvulling op tarief

Als dochter naar iemand toe moest, telde ze dat deels mee in de kosten. Bijvoorbeeld iemand in eigen dorp, dan moest er een half uur extra betaald worden.
Na het eerste jaar heeft ze alleen nog bijles thuis gegeven.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.