Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
bijles

bijles

24-07-2013 om 17:30

Bijles op een vmbo school

Heeft iemand wel eens bijles gekregen op school. Mijn zoon is slecht in talen en er wordt op deze vmbo school geen bijles gegeven. Is er dan een andere manier om hem bijles te laten geven en hoe kan ik dit voor elkaar krijgen.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

24-07-2013 om 18:00

Zelf regelen

Gewoon zelf regelen. Maakt wat dat betreft niet uit of het om een VMBO, een havo of een VWO gaat.
Briefje bij de supermarkt ophangen? Vragen of er een slimme laatste jaars is die hem kan helpen? Belletje naar een scholengemeenschap of ze daar bovenbouwleerlingen hebben die graag bijles willen geven?
Hier een gymnasiumzoon die een tijdje bijles wiskunde heeft gehad: van een schoolgenoot die twee jaar hoger zat. Naam via leerkracht gekregen. We hebben die jongen 10 euro per uur betaald.

Yura

Yura

25-07-2013 om 10:47

Diverse mogelijkheden

Als je googelt op student en bijles vind je diverse bureau's die bemiddelen tussen studenten en mensen die bijles zoeken. Maar op het vmbo is dat misschien niet nodig, misschien kun je ook iemand uit een klas hoger vinden of een buurmeisje ofzo. Ik zou zelf een oproepje op facebook zetten. Mijn dochter geeft wiskundebijles aan haar vriendin, die ook bij haar in de klas zit. Ze krijgt daar geen geld voor, is een vriendendienst, maar het werpt dusdanig zijn vruchten af, dat ze komend schooljaar wel wil kijken of ze haar klantenkring wat kan uitbreiden.

bibi63

bibi63

25-07-2013 om 21:27

Hier ook

Dochter heeft eind klas 1, klas 2 en we gaan door in klas 3 Engels bijles. Wij hebben de Engels docent benaderd en zij gaf als tip een stagiair die Engels studeerde (en daar stage liep). Zo kan je er ook aan komen.
Gr. Bibi

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.