Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Lynn

Lynn

04-07-2014 om 12:56

Bestellen via Iddink - grrrrrrr

Ik wilde even kijken bij Iddink hoe het zit met het bestellen van de boeken. Wil op een later moment kind mee laten kijken, leert daarvan en kan het mogelijk zelf gaan doen later.

Zie ik toch dat je dit keer (van vorig jaar vergeten) bij "overbodige" (niet verplichte) spullen zoals bosatlas en passer etc. elke keer moet aangeven of je het wil kopen of niet bestellen.

Grrrr, wat kan ik om dat soort dingen boos worden.

Ik wil alleen de verplichte boeken. Kost allemaal weer extra tijd, met risico dat je een foutje maakt als je het snel wilt doen.

Getver.

Oké, dit berichtje kost ook extra tijd, maar moet even mijn ergernis kwijt. Ben zo weer zen .

Ilva

Ilva

04-07-2014 om 13:14

hier

Wij bestellen bij de Ruiten & Fanoy. Mijn tweede zoon gaat naar dezelfde school als oudste. Ik ging er dus vanuit dat het hetzelfde zou gaan als twee jaar geleden. Maar nee, school besteld nu de boeken. Stond natuurlijk in de brief maar ik las niet goed. Voor ik dat door had, grrr. De extra dingen moeten we wel aanklikken als je ze wilt. Dat dus wel. Dat is dan weer beter dan bij jou.

Mover

Mover

04-07-2014 om 13:14

Last van de warmte?

Ha Lynn,
Heb ook vandaag de site doorgenomen, maar me niet zo geergerd. Is het veel te mooi weer voor
Mover

Lynn

Lynn

04-07-2014 om 13:36

Haha

Ja, misschien door het weer, maar meer de ergernis (waarschijnlijk) dat het mooi weer is en dat ik binnen onwijs druk ben met allemaal regeldingen, administratie etc. in plaats van lekker buiten.

Misschien moet ik maar lekker buiten gaan zitten en de boel de boel laten .

Maar het is wel een algemene ergernis van me dat bedrijven vaak dingen zo doen (op websites en zo) dat het voor hen handig is (en hopelijk meer bestellingen oplevert), maar dat het zeer onklantvriendelijk is. En als je het dan druk hebt (ik vaak), dan is het vervelend als het extra tijd kost.

Ze hadden natuurlijk ook gewoon al die dingen kunnen opsommen en alles op 0 zetten en als je wel wilt bestellen, dat je er dan iets in moet wijzigen....

Hazeltje

Hazeltje

08-07-2014 om 00:24

Lynn

Ik ben blij met je waarschuwing, zal extra goed opletten morgen als ik ook bij Iddink ga bestellen. Ik heb net als jij een hekel aan dit soort onduidelijkheden!
Bedankt

moeder moeder

moeder moeder

08-07-2014 om 08:09

geen onduidelijkheden

Hazeltje, er zijn helemaal geen onduidelijkheden bij Iddink. Maar Iddink is gewoon een commerciële uitgeverij. En zal jou - tussen het bestellen van de verplichte boeken - een paar keer suggesties doen voor andere boeken. Het probleem van Lynn is volgens mij helemaal niet dat ze het niet snapt, maar dat ze geen zin heeft in commerciële suggesties.
Ik vraag mij wel af of Lynn zich ook zo ergert aan reclame op TV, of advertenties in de krant of online. Of aan de kapper die vraagt of ze ook nog zo'n mooie fles shampoo wil kopen. Of aan de kiosk-medewerker die vraagt of ze misschien nog wat te drinken wil bij haar broodje.

Lynn

Lynn

08-07-2014 om 08:42

moeder moeder

reclame op TV: ja (al kijk ik weinig tv, maar inderdaad, eindeloze reclames tussen een film/serie door kosten te veel tijd, korte zijn oké, kan je even naar toilet of drankje pakken).
Je hebt gelijk, het gaat niet om onduidelijkheid maar het feit dat het je extra tijd kost als je iets NIET wil hebben (je moet alles steeds op "niet bestellen" zetten in plaats van op "wel kopen").

Advertenties in de krant: nee (heb ik geen last van, kan ik zelf kiezen of ik er wel of niet naar kijk)

Advertenties online: wel als ze in beeld zitten of ervoor zorgen dat ik de tekst van de website niet goed kan zien (soms zit het er echt voor!), dan erger ik me er groen en geel aan .

Kapper: minder erg, nl. korte vraag die niet veel tijd kost en antwoord nee is ook snel.

Kiosk-medewerker: nee, want kost geen tijd (die zijn heel snel/efficient).

Conclusie: als ik er geen last van heb in tijd dan heb ik er geen probleem mee, anders wel!

Ardenna

Ardenna

08-07-2014 om 08:57

nou nou

Ik kreeg eerst een aantal dingen waar ik echt moest kiezen of ik het wel of niet wilde hebben (een atlas, woordenboeken, een rekenmachine, passers, snelhechter en dus allemaal aangegeven via de school, bij mijn twee kinderen was dit dus heel verschillend!) en daarna een hele rits met dingen waar ik niet hoefde aan te geven dat ik het niet wilde. Standaard stond dat uit. Overdrijven is ook een kunst en het ligt dus ook aan je school, niet aan Iddink!

neteret mut

neteret mut

08-07-2014 om 14:37

meeste stond uit

bij mij, alleen die dingen die echt nodig waren stonden op "wel kopen" en bij een heel enkel ding stond bij dat je het alleen moest kopen als je het nog niet had (er stond dus een waarschuwing bij en niet alleen maar kopen/ niet kopen)

Hazeltje

Hazeltje

09-07-2014 om 23:56

inmiddels besteld

En hier kwam eerst een hele rits die ik zelf op 'niet bestellen' moest zetten en daarna nog een stel dingen die ik gewoon over kon slaan als ik ze niet wilde. Vaag
Naja, het is gelukt. En ik snap je hoor, vooral die pop-up reclames vind ik ook super irritant. (Zelfs hier op het forum komt tegenwoordig steeds Ziggo voor mijn forumdraadje zitten! Vroeger nooit last van...)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.