Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Mbomam

Mbomam

21-12-2016 om 12:36

Behalen studiepunten

Mijn dochter heeft verlof gekregen en mag een geplande toets op een ander moment inhalen, maar krijgt hier dan geen studiepunten voor. Dit is geen probleem, maar uit nieuwsgierigheid vraag ik me af hoe dit op andere opleidingen gaat ( mbo hbo wo).

Kelly

Kelly

21-12-2016 om 22:10

Studie

Wat doet je dochter dan voor studie?

Vaak op hbo opleidingen mis je dan gewoon je kans. Dus kan je het eerste moment het tentamen niet maken, dan moet je hem inhalen. Mis je het inhaalmoment en staat er een onvoldoende dan blijft de onvoldoende staan.

Mbomam

Mbomam

21-12-2016 om 23:57

Geen herkansing

Het gaat om een mbo. Zover ik begrepen heb krijg je maar één kans om je punten te halen, dus ook als je bijv. Afwezig bent wegens ziekte of een begrafenis hebt oid.

Kelly

Kelly

22-12-2016 om 00:47

Geluk

Denk dat de school dan op basis van het verlof toch toestemming heeft gegeven om te mogen inhalen. Fijn dat de school bereid is om daarin mee te gaan.

Triva

Triva

22-12-2016 om 05:10

Wat bedoel je met dat ze er geen studiepunten voor krijgt? Ook niet als ze de toets haalt?

Mbomam

Mbomam

22-12-2016 om 09:24

Duidelijker

Ze heeft verlof, mag de toets op een ander moment maken om te kijken waar ze "staat", maar krijgt daar geen punten voor. Dus, als je met toestemming afwezig bent, krijg je niet de mogelijkgeid om op een ander moment, in een herkansing je punten te halen. Ik vraag me dus af of dat op alle opleidingen zo is.

Hannah

Hannah

22-12-2016 om 09:42

MBO

Zit het grote verschil er niet in dat op het MBO je niet alle studiepunten hoeft te halen om naar een volgend jaar te gaan, terwijl je op het HBO alle punten wel moet halen?

Afhankelijk van de reden waarvoor ze verlof nodig heeft, zou ik contact opnemen met de examencommissie en kijken of er niet een 'echte' herkansing kan worden geregeld als ze niet zeker is dat ze over gaat,

Mbomam

Mbomam

22-12-2016 om 09:57

Punten

Om over te gaan moet ze volgens mij 48 van de 60 halen. Dat is ook niet het probleem, want ze heeft tot nu toe alles gehaald en verlaat waarschijnlijk deze opleiding. Ik ben alleen benieuwd of dit overal zo gaat.

Triva

Triva

22-12-2016 om 10:09

maar

Moeten ze die max 12 verloren punten niet later inhalen dan?

Zoals al werd gezegd, om een jaar echt af te sluiten op het HBO moet je alle punten eens gehaald hebben. Het kan daar dus niet op de manier zoals wat jij zegt gaan want dan kun je een jaar nooit afsluiten.

Mbomam

Mbomam

22-12-2016 om 10:17

Triva

Ik vermoed dat je dit niet in hoef te halen, want zoals je al zegt kunnen ze op deze manier die punten nooit halen.

Triva

Triva

22-12-2016 om 10:23

precies

Dat kan dus niet op het HBO.

Op het MBO is het minder een probleem TENZIJ je dus op het randje zit van die 12 punten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.