Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
04-10-2021 om 10:57
Mijn zoon zou vandaag op het yuverta starten maar kwam zonet alweer thuis. Verleden week kregen wij mails over dat hij vandaag start en in welke klas hij komt. Vanmorgen heeft hij zich bij de receptie gemeld waar dan bleek dat de mentor van niets wist en niemand zich op zijn komst heeft voorbereid. Ik heb de directeur inmiddels gesproken die zegt dat dit een fout is en mijn zoon zelfstandig schoolwerk moet gaan maken. Waar zijn de boeken? Vroeg ik. Hij moet maar op youtube zoeken naar vakken van 3 vmbo terwijl hij niet weet welke hij heeft want een rooster is er ook niet evenals wat het huiswerk is. Ik heb nu al drie keer de directeur en twee keer de receptie gesproken die inmiddels toegeven dat dit een fout is maar niet weten wanneer mijn zoon kan beginnen in de klas en alleen maar sorry zeggen.
Mijn zoon is door ernstige problemen weggegaan van de vorige school en ook nu pas met dit schooljaar begonnen en ik maak mij grote zorgen. Ze zeggen dat het een fout is die vast wordt opgelost maar sturen mijn zoon met een kluitje het riet in dat hij maar op youtube moet zoeken.
Wie of wat kan ik op dit moment het beste benaderen met wel resultaat?
03-06-2022 om 23:54
SuzyQFive schreef op 04-10-2021 om 17:45:
Wat een vervelende ervaring voor je zoon.
Staat je zoon ingeschreven op de school? Gaat het om een volledige of een proefplaatsing?
Als hij niet goed ingeschreven is kan hij namelijk geen onderwijs volgen omdat hij dan niet verzekerd is (heel stom, maar zo werkt dat).
Wat is er nu concreet afgesproken? Wanneer mag jij wel komen? Of wanneer geven ze je uitsluitsel?
Hij stond wel goed ingeschreven maar het was een hele reeks aan administratieve fouten.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.