Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

basisschool Almere

Hallo allemaal,

Zijn er hier toevallig ouders uit almere?
Mag ik vragen naar jullie ervaringen over de basisschool waar jullie kleintjes op zitten? Zijn jullie tevreden? Dit omdat mijn zoon nu in groep 1 zit maar ik ben totaal niet tevreden over de juffen ( ik ben niet de enige die zo over denkt), en dit terwijl deze school juist een hele goede reputatie heeft. We gaan binnenkort verhuizen dus ik zou hem eventueel op een andere school kunnen zetten, maar wat is een goede school? Help! We wonen in almere stad. Alvast heel erg bedankt!

Barvaux

Barvaux

25-10-2014 om 22:44

sophii

Een school kan nog zo goed zijn, hoe je kind of jij het ervaart zal vooral aan de leerkracht zijn want daar is het grootste contact mee. Dus een andere basisschool die wordt aangeraden kan nog niets zijn als je kind een slechte leerkracht krijgt.

Waar ga je naar toe verhuizen? Blijf je in stad begrijp ik?

sophii

sophii

26-10-2014 om 15:25 Topicstarter

basisschool

Ja we verhuizen van verzetswijk naar tussen de vaarten, ik weet het.. Ik hoor van veel ouders dat ze leuke lieve juffen hebben op deze school waar mijn zoon zit alleen mijn zoon heeft pech en heeft net de slechste juffen van de hele school getroffen..helaas..

Barvaux

Barvaux

26-10-2014 om 17:33

dan

Houdt hij deze twee volgend jaar ook weer?

sophii

sophii

26-10-2014 om 20:15 Topicstarter

helaas wel

Ja, en als het aan hun ligt 3 jaar...

sophii

sophii

26-10-2014 om 20:33 Topicstarter

oh nee

Ik bedoel 2 jaar, hij zit er al een jaar op, hij is van november.
Met de laatste test van de peuterspeelzaal scoorde hij voor taal en rekenen een a en b, leidster zei dat hij toen beste was van de klas.
Toen ging hij naar basisschool en volgens juffen kon hij nada noppes niets, ze begrijpt niet wat hij zegt zeggen ze, terwijl hij van bekenden en onbekenden altijd te horen krijgt hoe goed hij nederlands praat... Nu zit hij er jaar op en kan al heel veel: rekenen, beetje woorden goed spellen en juiste woord lezen, weet begrippen, tegenstellingen, kan engelse woorden maken en ook zelf simpele engelse zinnen maken, kan alle liedjes op school, heeft vrienden, doet mee met de klas, is een rustige jonge die eerst de kat uit het boom kijkt maar doet gerust mee met schooloptredens, dan staat hij vooraan en zingt zelfs mee in de microfoon, we voeden hem tweetalig op, zijn geboortejaar is vloeiend en nederlands vind ik heel goed en hij is geïnteresseerd in de Engelse taal die praat hij met goede accent... Hij wordt bijna 5 maar juf heeft alweer laten doorschemeren Dat hij weer in groep 1 moet blijven, hij zit nu dus al jaar in groep 1 maar krijgt opdrachten van groep twee omdat ik dat wilde omdat ze hem daarvoor niet naar groep twee wilden laten gaan.
Verder geven ze weinig aandacht en begeleiding aan de kinderen. Ze schreeuwen/ snauwen vaker dan andere juffen en vinden op tijd in de rij gaan staan belangrijker dan dat een kind bloed heeft of in zijn broek plast en ze zeggen gewoon tegen een ouder dat die liegt als ze iets niet willen geloven maar zelf liegen ze ook.. Zoals ik al zei, ik ben niet de enige ouder die mij hieraan stoort...heb binnenkort gesprek, ik wil dat hij naar groep 2 gaat, ik weet nu al dat het een moeilijke gesprek gaat worden.

Barvaux

Barvaux

26-10-2014 om 22:43

vreemd

Kinderen van november 2009 zitten hier in groep 2 en als ze al nog in groep 1 zitten gaan ze zeker niet meer blijven zitten.

sophii

sophii

27-10-2014 om 00:33 Topicstarter

Ja raar toch?

Ik weet echt niet wat ik moet doen als ze hem niet naar groep 2 willen laten gaan, het is een combi groep 1/2.. Laatste oplossing is andere school, maar ja.. Welk school? Ik maak mij grote zorgen....

hier niet hoor Barvaux

Er zijn nog steeds veel scholen die de 1 okt grens hanteren, ik vrees zelfs de meerderheid. Hier zit zoon van maart 2009 in groep 2 en zijn vriendje van november in groep 1.

Verder ben ik niet bekend met scholen in Almere sophii, maar als je gevoel zo slecht is kan je beter nu overstappen dan over een paar jaar.

Barvaux

Barvaux

27-10-2014 om 21:23

meisje klein

Lees het tweede deel ook even: ALS ze dan niet in groep 2 zitten blijven ze niet NOG een jaar in groep 1. Dan zou zo'n kind toch bijna 3 jaar in groep 1 zitten?

grietjebie

grietjebie

29-10-2014 om 15:28

ook problemen gehad in Almere

Sophii

Ik woon ook in Almere en ik had ook problemen met de school van mijn zoon van 4 jaar. Ik kreeg te maken met een overbelaste juf die voor een klas van 33 kinderen stond. Het gedrag van mijn zoon lag niet aan haar maar aan hem. Zij benaderde hem vooral vanuit een probleem. Lang verhaal kort: ik heb hem daar weggehaald en hij zit nu op een andere school, het gaat goed.
Mijn advies: ga een gesprek aan, zet op papier wat je wil weten. Maak duidelijke afspraken. Mocht je na het gesprek niet tevreden zijn, zoek een andere school.

marie

marie

29-10-2014 om 17:26

andere school

Even voor mijn beeldvorming. Zit jullie zoon in de Verzetswijk op school of al op een school in Tussen de Vaarten? Zelf ben ik voor een school in de buurt, omdat het gemakkelijker is met afspreken met vriendjes e.d. Waarom hebben jullie destijds voor deze school gekozen? Dichtbij, onderwijsmethode, etc.?
Je bent nu wat meer bekend hoe scholen werken en kunt daarom gerichter naar een andere school zoeken.
Ik krijg het idee dat jullie nu niet tevreden zijn. Des te meer reden om naar een andere school op zoek te gaan. Voor een kleuter is dat meestal helemaal geen probleem.
succes

sophii

sophii

31-10-2014 om 07:45 Topicstarter

inderdaad

Juffen hebben geen tijd en geen liefde voor onderwijs en kleuters, zo word er ook vaak geschreeuwd, vinden ze op tijd in rij staan belangrijker dan in je broek plassen.. etc. Hij zit nu op een school in verzetswijk, vanwege hun goede reputatie.. Laatst belde logopediste van school dat ze nu aanwezig was en als ik erbij wilde zijn dat ik nu moest komen, dus 5 min voordat ze mijn zoon ging halen. Ik had nl al tijd geleden aangegeven op formulieren dat ik erbij wilde zijn, dus ik rennen naar school, gelukkig was ik toen net thuis anders kon ik er niet bij zijn. Resultaat: hij draait gewoon goed mee voor zijn leeftijd, volgende week gesprek met school of hij naar groep 2 mag. De meeste kindjes die 5 worden mogen direct door naar groep 2, maar die van mij zit al jaar in groep 1 en doet opdrachten groep 2 en mag niet automatisch door zodra hij 5 wordt maar hij wordt nu getest met extra opdrachten uit groep 2 om te kijken of hij door mag. Maar je gaat toch naar groep 2 juist om die opdrachten te oefenen en leren? En niet omdat je alle opdrachten van groep 2 al goed kan doen?
Heeft iemand misschien ervaring met de school Het Pallet?

sophii

sophii

31-10-2014 om 07:55 Topicstarter

huidig school

Hadden we gekozen vanwege dat het dichtbij was, goede onderwijsinspectie
Rapport, veel moeders raadden die school aan vanwege goede reputatie van horen zeggen en we zijn katholiek en de school ook, al met al dacht ik dus een goede school te hebben genomen...helaas

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.