Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Basisscholen haarlem: de beste basisschool van Haarlem?

Nou dames vertel. Weten jullie een goede basisschool in Haarlem? Heeft iemand goede ervaringen met een school? bedankt!

Tesah

Tesah

18-11-2013 om 09:35

Tja

Vanaf groep 5 is dat m.i. de Koorschool, maar dan moet je kind wel muzikaal zijn en goed kunnen leren. En het moet bij je passen. Hadden ook de beste Cito scores dit jaar maar dat is niet verwonderlijk aangezien er geselcteerd wordt dmv een cognitieve toets. Omdat de kinderen een uur per dag zingen en dus reguliere lestijd ,missen, moeten ze goed mee kunnen komen. En het is katholiek, je kind zingt dan in het kathedrale koor.

De Dreefachool is ook een goede school, fijne sfeer, goed team. Is een leuke mix van kinderen, van alles wat, uit de stad, uit de duurdere wijken , uit de gewone wijken. Is wel heel populair dus je moet geluk hebben denk ik. Het is een christelijke school, moet je ook wel weer willen.

De bos en vaart school vond ik zelf niet leuk, geen fijne sfeer, beetje te kak en arrogant voor mij.

Maar waar in Haarlem zoek je. Je wilt toch ook op redelijke afstand van school wonen denk ik.

Tesah

over koorschool

Toevallig heeft een collega van mij een kind op de koorschool. Die school is inderdaad katholiek, maar dat hoef je als ouders niet te zijn. Maar als het katholicisme je tegenstaat is het natuurlijk geen goede keus, want inderdaad, je kind staat wel regelmatig in die kathedraal allerlei godvruchtigs te zingen.
Zou ik in de buurt wonen en een muzikaal kind hebben dan zou die koorschool geloof ik wel mijn keus zijn, want zo te horen krijgen ze allerlei leuks en waardevols mee. Maar ja, je moet maar net de mazzel hebben dat het kan.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.