Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Roos

Roos

16-05-2015 om 23:04

Basisberoeps lwo

Een vraagje over LWO. Ik kom er even niet helemaal uit nu. Onze dochter heeft dit advies gekregen van de basisschool, kunnen wij ons prima in vinden. Alleen vermoed ik nu dat ze helemaal niet naar het vmbo gedeelte gaat maar naar de ingang van praktijkonderwijs. Ik dacht eigenlijk al die tijd dat ze dus naar het gewone vmbo zou gaan met begeleiding. Ze gaat naar kennemer college in Beverwijk. Het maakt verder ook niet uit,maar ik vind het stom dat ik nu twijfel

Marie

Marie

16-05-2015 om 23:29

website school

Ik heb de site van de school even bekeken en ik begrijp je verwarring, omdat er een kopje is met "Praktijkonderwijs en lwoo". Maar als je bij "Beroepsgericht" kijkt zie je dat ze ook VMBO met lwoo aanbieden en dan in de vorm van kleine groepen/klassen. Onze dochter heeft ook (op een andere school) VMBO-BB met lwoo gedaan (ook kleinere klassen).

Hieronder de link naar de tekst op de website:

http://beroepsgericht.kennemercollege.nl/lwoo

Ik denk dat je dochter hiervoor aangemeld is.

Roos

Roos

16-05-2015 om 23:47

Bedankt!

Voor deze link, idd bij BB staat ook lwo vermeld. De brief die ze heeft ontvangen voor de introductie is ook idd op de van Riemsdijklaan en niet op de Jan van Kuikweg zoals op de site staat vermeld.

Barvaux

Barvaux

17-05-2015 om 07:15

en daarbij

Voor PRO moet je een heel circus door met formulieren, toestemming, gesprekken en extra onderzoeken. Meestal beginnen ze daar al in groep 7 mee.

MoederVan3

MoederVan3

17-05-2015 om 12:32

Barvaux

In de tijd dat mijn jongste naar LWOO ging, was procedure voor indicatie het zelfde als voor praktijk. Wij kregen een brief waarin stond dathij op vmbo geplaatst was en de naam van de klas. Introductie was samen met praktijk. Overigens een andere school dan genoemde school.

four

four

17-05-2015 om 12:50

ik zou hier niet blij van worden

Deze schoool werkt met gemengde klassen met praktijk en LWOO leerlingen. De LWOO leerlingen moeten na 1 of 2 jaar doorstromen naar het reguliere VMBO (en anders blijven ze dus op praktijk onderwijs en halen ze dus geen VMBO diploma).

http://www.scholenopdekaart.nl/Middelbare-scholen/1616/1085/Kennemer-Praktijkschool-en-Lwoo/Aantal-leerlingen

Roos

Roos

17-05-2015 om 16:44

Four,

Tja niet blij van worden... Maar wat als je kind nu niet meer kan?
Ik heb het zelf verkeerd gelezen, ze mag nl naar basisberoeps , en daar werken ze met kleine klassen.

four

four

17-05-2015 om 16:58

daarom juist

Als een kind een LWOO indicatie krijgt i.p.v. een indicatie voor praktijkonderwijs dan is de verwachting dat een kind juist wel meer kan. Blijkbaar verwacht deze school zo weinig van een deel van de LWOO leerlingen dat deze samen in een klas komen met de praktijkleerlingen. Voor ik hier als ouder mee akkoord zou willen gaan, zou ik duidelijke indicaties moeten hebben dat doorstromen van deze leerlingen naar het reguliere VMBO-LWOO gegarandeerd is. (en die indruk wekt de tekst op de website niet).
Natuurlijk is het fijn dat er praktijkonderwijs is voor leerlingen die echt niet meer kunnen, de kans op doorstroom naar MBO of naar een reguliere baan is wel veel kleiner dan voor leerlingen die wel naar het VMBO kunnen. Een keuze die je dus alleen maakt mijns inziens 'als het echt niet anders kan'.

MoederVan3

MoederVan3

17-05-2015 om 17:07

Verwarring

Ik heb ook op de site gelezen. School biedt indertijd twee vormen van LWOO. Voor leerlingen waarvan ze verwachten dat reguliere LWOO te weinig ondersteuning biedt om BB-diploma te kunnen halen, doen ze dit binnen het praktijkonderwijs. Een tweede categorie volgt VMBO-onderwijs. En ik begrijp uit laatste posting Roos dat haar kind in zo'n klas is geplaatst. Ik vind het bijzonder verwarrend van LWOO dat elke school dit anders invult.

Roos

Roos

17-05-2015 om 17:18

Four

Idd, bij praktijkonderwijs en lwo worden leerlingen die niet meer aankunnen op deze locatie geplaatst. Ik heb de uitnodiging voor mijn dochter nog eens goed na gelezen. Ze heeft een uitnodiging gehad van de team leidster van het vmbo. Praktijkonderwijs zit wel op dezelfde locatie maar heeft een andere ingang en een ander postadres.

Vreemd blijft het wel dat lwo op scholen zo anders wordt aangeboden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.