Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
appeltaart

appeltaart

19-02-2014 om 08:37

Avi vraag

Onze dochter, groep 6 scoorde eind groep 4 avi e6, in groep 5 bleef dit hetzelfde, nu scoorde ze m6 , tot mijn grote verbazing. Dat betekent dat ze qua lezen achteruit is gegaan, ik vraag me af hoe dat kan. Op school zien ze geen probleem ze zit immers nog op niveau. We gaan nu maar weer samen lezen. Herkenbaar voor iemand?

Dalarna

Dalarna

19-02-2014 om 09:22

achteruit....

Ach, dat kan gebeuren, ik zou het niet achteruit noemen. Een woordje meer of minder en een paar sec meer en hup je zit daar al als die E6 maar netnet was. Ook de leerkracht kan strenger of minder streng zijn geweest of niet goed hebben opgelet. Extra lezen is natuurlijk altijd goed en dan moet het in juni wel goed komen. Soms staat je kind gewoon even stil, dat kan prima, er zijn dan andere vaardigheden geleerd en wellicht begrijpt ze de teksten nu beter dan toen ze sneller las.

elsje78

elsje78

19-02-2014 om 10:33

avi of cito

Hoi

Het avi systeem is veranderd, en daar is kritiek op:

Er is kritiek op de nieuwe toetsen technisch lezen. Hierin ligt de nadruk vooral op het vlot lezen en minder op het goed lezen. Zo kan het voorkomen dat kinderen die veel fouten lezen, volgens de toets de leerstof toch voldoende beheersen. Deze onevenredige nadruk op het vlot lezen zou het onnauwkeurig lezen in de hand werken. Ook zijn de teksten veelal negatief van inhoud en komen sommige woorden onevenredig vaak voor

Kan het zijn dat je dochter nauwkeurig leest en niet perse heel snel?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.