Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
car

car

27-08-2015 om 11:29

Alvast voorbereiden op de examens

Hallo iedereen,

Mijn dochter zit nu in 5HAVO, en hoewel het jaar pas net begint lijkt het me geen slecht idee om al een en ander oefenmateriaal aan te schaffen of op een andere manier mijn dochter laten oefenen. Iemand ideeën?

Carla

Examenbundels aangeschaft

Van alle vakken krijgt mijn zoon inmiddels examenbundels, voor de talen zaten ze in het boekenpakket, de rest hebben we zelf aangeschaft. Volgens een van zoons docenten moest hij daar nog maar niet in gaan werken, waarom was me nog niet duidelijk. Misschien wil deze docent oude examenopgaven gaan bewerken voor toetsen? Maar bij een examenbundel kan je wel heel goed zien hoe eenexamen eruit ziet.

Mijn dochter had voor haar VWO examens de bundels "samengevat" waar alle examenstof in staat, maar zij heeft er niets mee gedaan uiteindelijk, omdat ze liever zelf alles samenvatte.

examenbundel

Ik heb een economie leraar gehad die oude examens gebruikte voor het tentamen. Het eerste tentamen wist ik dit niet, bij de tweede periode wel en ik scoorde meteen een stuk hoger : ), maar ook als ze niet gebruikt worden voor tentamens is het handig. Wel is het mogelijk dat een deel van de stof nog niet behandeld is als hij nu al gaat oefenen.

zij

Hij moet zij zijn.

bieb63

bieb63

27-08-2015 om 22:07

als het goed is

Gebeurt dit al vanuit school. Normaliter gaan ze op school in het examenjaar aan de slag met voorbereiding op de examens en ook (later in het jaar) oefenen met examens. Dus ik zou het even afwachten en vooralsnog aan school over laten.....

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.