Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Tango

Tango

12-09-2017 om 10:34

Alles kwijt raken en vergeten


Zomer

Zomer

20-04-2018 om 13:10

@annemoon

Ooh wat lief van je zoon! Dat hij dat ook benoemd. Echt superlief!!!! Ja idd. meivakantie voor je zoon. Had dochter ook al wel gewild. Die appte al dat ze hoofdpijn had. Gelukkig had ze sinasspriletjes bij zich.

Ik dacht, nog maar 8 weken.... maar ik las daarna dat je bedoelt na de meivakantie en dan hier sowieso nog 2 weken langer want wij zijn de laatste lichting dit jaar en gelukkig ook het laatste jaar weer voorlopig Maar snel gaat het zeker! Gaat jouw zoon nu KB doen volgende schooljaar? Dochter doet nu ook een paar vakken op KB. Hier is het zo dat iedereen pas in de 3e geplaatst wordt op zijn haar niveau. Dus een soort van 2 jaar brugklas. Volgend jaar mag ze ook nog laten zien wat ze in huis heeft. Ze wil wel heel graag KB doen en dat is ook haar inzet. Heel goed, al hebben wij ook duidelijk gezegd dat BB ook helemaal prima is. En dat is ook zo!

Tango

Tango

20-04-2018 om 14:20

Lief!

Van jouw zoon, dat hij dat zei tegen je, @nnemoon. Dat gebeurt inderdaad niet vaak bij een puber! Zoon hier is er denk ik ook wel blij mee, maar laat dat niet echt merken. Hij vindt vaker dat ik loop te zeuren over huiswerk e.d.
Maar hij zegt ook wel dat heel veel kinderen uit zijn klas alles zelf moeten doen en daardoor lage cijfers halen.
Gisteren liep het hier wel een beetje mis met die vriend die voor schooltijd kwam. Ze hadden niets of nauwelijks meer aan M&M gedaan, ik zag gistermiddag dat zoon er een 5 voor had gehaald, de docent kijkt altijd snel na. Ik heb daar met zoon over gesproken en hij gaf het wel toe dat ze te weinig hadden gedaan. Beetje jammer.
Zoon had wel een 9! voor het boekverslag Nederlands. Dat vonden we een erg mooi cijfer.
Heerlijk dat jouw zoon al vakantie heeft @nnemoon. Gelukkig hier nog maar 3 dagen school. Zoon heeft volgende week donderdag een excursie en vrijdag natuurlijk Koningsdag dus vrij. Hij heeft wel nog maandag een toets Nederlands en zijn presentatie Engels. Beetje druk dus nog dit weekend. De toets Nederlands had ik even gemist want zag ik er net pas op staan. Gelukkig niet al teveel leerstof.

Jouw dochter is inderdaad lang, Zomer! Zoon hier zit inderdaad ook nog in de kindermaten en rijdt op een 26 inch fiets. Heb wel laatst het zadel wat hoger gezet want die stond nog op zijn laagst en zoon klaagde dat hij zo langzaam fietste

Sterkte voor jouw dochter met de laatste dagen nog! Hopelijk gaat de hoofdpijn snel weer over. En @nnemoon, fijne vakantie voor jouw zoon!

@nnemoon

@nnemoon

23-04-2018 om 08:56

Tango en Zomer

Tango, wat een prachtig cijfer voor een boekverslag. Jammer van M&M maar een vijf vind ik nog te overzien. Ik ben benieuwd vandaag naar zijn presentatie.

Zoon appte vrijdag, sorry mam ik heb voor mijn gevoel mijn wiskunde toets helemaal verpest. Super moeilijk en rare vragen. Berichtje terug gedaan je hoeft tegen mij geen sorry te zeggen, ik vind het jammer maar je kunt niet meer als je best doen. We zien wel wat voor cijfer er uit komt.

Zomer, je vroeg of zoon volgend jaar kader gaat doen. Het is raar maar ik heb geen idee. Op zijn school zit kader bij Mavo en heet m@vo, basis zit apart en heet @vmbo. Hij zit dus op @vmbo, dat is onderwijs op maat waarbij de individuele leerling centraal staat. Hij zit nu in een groep van 14 leerlingen met een extra assistent bij de kernvakken. Op zijn rapport staat mogelijkheden onderzoeken voor kader. Nu kregen we een klasse mail waarin stond dat bij sommige leerlingen wordt gekeken naar de kader mogelijkheden en dat daar twee meelopen dagen met een MAVO klas bij horen. Ik weet helemaal niet of dat ook voor zoon bedoeld is hoor maar zoon zei gelijk ik ga niet. Ik heb dus echt geen idee hoe en wat. Van ons moet hij niks, wij willen alleen dat hij zijn best doet. Als de mogelijk er is om kader te gaan doen mag hij het proberen, maar basis is ook prima!

Zomer

Zomer

23-04-2018 om 12:06

Cijfers

Goed zeg Tango die 9!!!!! In the pocket maar weer! Jammer van die 5 maar je weet ook waar het aan ligt. Dan is met weinig inspanning een 5 best goed. Maar ook jammer als je weet dat het beter had gekund.

Dochter had hier net 2 cijfers van natuurkunde terug. De toets een 7.1 een (denk ik) praktijkopdracht 7.5 en het werkstuk voor bio had ze een 9! Dat geeft een lekker gevoel Nu nog toets bio. Die zit er al goed in. Wel In het weekend pas begonnen met leren en het is best heel veel. Had ik even onderschat maar het gaat tot nu toe goed. WIskunde liep moeizaam hier gisteren. Gaat oudste dochter vanavond met haar zitten. Die toets is namelijk morgen al. Ik moet zeggen dat ik er zelf ook wel even klaar mee ben met de ondersteuning. Ik ben ook toe aan vakantie! Gelukkig hebben ze 2 weken en we gaan niet eerder in de 2e week in portal kijken

@nnemoon, gaat op elke school weer anders lees ik. Hier wel de mavo (vmboTL) in dezelfde school. School heeft ongeveer 400 - 500 in totaal. Dochter zit in klas van 16 leerlingen. Ik ben heel benieuwd en idd kijken hoe het gaat, niks forceren. Je zoon kan nu lekker genieten van zijn vakantie!

Tango

Tango

23-04-2018 om 12:48

Leerpunt

Ik vind dat ook een leerpuntje voor zoon hoor, dat als ik zeg dat hij nog even naar iets moet kijken en dat vervolgens niet doet, hij een minder mooi cijfer haalt. Ik baalde er alleen wel van omdat dit nou juist een redelijk makkelijk hoofdstuk van M&M was wat hij naar mijn idee ook wel begreep. Hopelijk krijgt hij vandaag de toets terug, meestal kan je die namelijk goed inzien en zien wat er fout is gegaan.
Net zag ik weer een 6,9 voor Engels op de lijst staan, voor een leestoets nog wel! Terwijl zoon vorige week zei dat hij die heel slecht gemaakt had (en naar mijn idee ook het cijfer had terug gekregen). Viel dus ook weer erg mee. Ik ben inderdaad ook heel benieuwd naar de presentatie van vandaag. Zoon vindt het best lastig om Engels te spreken. Woorden zoals with uitspreken vindt hij erg moeilijk. We hebben gisteren dus nog even flink geoefend. Verder heeft hij ook nog een toets Nederlands vandaag. Het ging over de opbouw van teksten en verschillende soorten teksten herkennen. Niet heel ingewikkeld maar we hebben werkelijk geen idee wat hier nou over gevraagd gaat worden.
De boekbespreking van Nederlands was over het algemeen erg hoog beoordeeld volgens zoon. Veel kinderen hadden een 9 of zelfs nog hoger. Lekker voor het gemiddelde natuurlijk.
Zomer, ik snap wat je bedoelt hoor met dat je soms klaar bent met de begeleiding. Had ik dit weekend ook. Zoon moest toch nog iets afmaken in die powerpoint Engels (hij had gezegd dat het af was maar bleek dus van niet) en hij moest dus Nederlands leren. Ik had zaterdag flink strijd met hem want hij had echt geen zin en wilde liever met zijn vader darten. Maar uiteindelijk deed hij het wel allemaal en mocht hij dus daarna gaan darten. Maar het kost soms veel energie.
Gaat jouw dochter zeker al kader doen? Of staat dat nog niet vast? En @nnemoon, inderdaad goed overwegen wat voor je zoon het beste is. Ik begrijp wel dat het voor hem ook weer lastig is dat hij naar een andere afdeling moet. Zit hij daar dan ook in een grotere klas?
Hier zit kader er niet in denk ik. Ik hoor er in ieder geval niets over. Vind ik ook prima, want zoon gaat lekker zo en zit goed op zijn plek. Kader zou nog veel harder trekken zijn, dat zie ik zelf eerlijk gezegd ook niet zo zitten.

Zomer

Zomer

24-04-2018 om 12:39

Tango

En hoe ging de presentatie Engels? Ik ben heel benieuwd! Ja klopt, dat had ik laatst met Nederlands. Daar hadden we te weinig voor geleerd en toen waren er nog momenten dat ze zonder mij er best nog wat aan kon doen. Haar ook gezegd maar vervolgens niks doen en dan balen dat je een 6.1 hebt. Gelukkig vond dochter het ook erg jammer. Ja die strijd herken ik zeker al is het stukken minder dan op de basisschool. Meestal loop ik zelf weg en laat het even rusten. Meestal komt ze na 10 min weer bij mij om alsnog aan de slag te gaan. Ze is soms best gemotiveerd moet ik zeggen en ze wil graag goede cijfers halen. Ik ben al heel blij met die instelling. Vandaag wiskunde maar ik denk niet dat ze hier een goed cijfer op gaat halen. De stof zat er niet goed in. Gisteren is oudste met haar bezig geweest. Ze begreep het hier en daar maar of het beklijft, ik ben bang van niet. Nou ja, een keer een onvoldoende is geen drama.

Bij school dochter worden ze in de 3e pas definitief geplaatst op niveau. Dochter doet wel een vak KB en in de 2e wordt ook gekeken of dit nog wordt uitgebreid maar in de 3e dus definitieve plaatsing. We wachten het allemaal gewoon af in de 2e. Ik ben al megatrots hoe ze het dit jaar heeft gedaan. KB zou mooi zijn en anders BB. We gaan doen wat goed voor dochter is!

Dochter is trouwen positief over schoolkamp. Ze gaan met 4 in een huisje en de verdeling wordt onderleiding van juf zelf gedaan. Ze zit nu met meiden waar ze heel content mee is dus dat is wel fijn. Thuis hebben we het er verder niet zo over maar op school wordt er veel aandacht aan besteed in het mentoruur.

Er zijn de komende dagen ook weinig lesuren door uitval. Dochter vindt dat helemaal niet erg!!!!!

Tango

Tango

24-04-2018 om 15:32

Presentatie

De presentatie van zoon was gisteren toch niet door gegaan. Er was geen tijd meer na de 3 presentaties van andere leerlingen. Zoon vond het niet zo'n probleem volgens mij. Geen idee wanneer hij hem nu moet doen eigenlijk. Had hij niet gehoord en hij zal er ook zelf niet naar vragen, haha. Ik laat het ook maar even gaan.
Jammer dat het wiskunde zo moeilijk was voor je dochter, Zomer. Zoon heeft na de meivakantie een toets over hoofdstuk 8. Ze mogen er een omrekentabel bij houden en krijgen vragen uit de les staat er. Zal dus mogelijk wel meevallen. We gaan er het laatste weekend van de meivakantie pas mee aan de slag. Daarvoor zijn we een midweek weg en de eerste week doen we niets aan school.
Hier is de strijd ook zeker minder dan op de basisschool. Vooral omdat zoon de stof veel beter begrijpt. Dat scheelt al enorm. Vorige week had hij een SO biologie. Die was een dag van tevoren opgegeven, 4 paragrafen. Zoon zat die donderdag tot het 7e uur op school en had voetbaltraining dus heel weinig tijd. We hebben het 1 keer doorgenomen en vandaag zag ik dat hij een 7,2 had. Hij was er zelf verbaasd over.

Fijn dat je dochter zin heeft in het kamp, Zomer! Zoon hier ziet al op tegen dat kamp in het tweede jaar, naar de Ardennen. Ze hebben het er nu al over gehad op school. Ze slapen met z'n 5-en in een tent. Dat vindt zoon al niets. En verder hebben ze survival activiteiten o.a. iets met modder. Dat laatste bleef vooral bij hem hangen want daar heeft hij echt een hekel aan. Ik heb gisteren even contact gehad met 1 van de organiserende docenten, want we moesten opeens ook al toestemming geven. Ik had aangegeven meer informatie te willen w.b. veiligheid. Ik werd toen keurig gebeld hierover. Het klinkt allemaal wel heel veilig, ze gaan mountainbiken en kijken dan goed welk parcours de kinderen aankunnen, alles is onder goede begeleiding en ze gaan gelukkig niet kano-varen. Verder dwingen ze de leerlingen nergens toe, dus als ze niet in de modder willen hoeft dat niet. Zoon was al een beetje opgelucht toen ik dat tegen hem zei.

Zoon heeft morgen maar 3 uurtjes les, donderdag excursie en dan vakantie. Ook niet veel meer dus. Hij is er ook blij mee. Ben benieuwd of hij nog een beetje gaat afspreken met vrienden de eerste week. Ik moet dan namelijk gewoon werken.
Hoe is de vakantie van jouw zoon, @nnemoon?

@nnemoon

@nnemoon

25-04-2018 om 07:37

Tango en Zomer

Ik denk dat ik het niet helemaal goed heb uitgelegd. Op sommige scholen heb je b/k klassen. Bij zoon op school zit basis apart en kader zit bij MAVO (VMBO-T) in één klas. Dus wel dezelfde school en locatie hoor. De basisklassen zijn allemaal klassen van maximaal 15 leerlingen en extra begeleiding. Een MAVO klas is gewoon een klas van 28 leerlingen. Omdat je niet examen kunt doen op twee niveaus tegelijk, willen ze proberen dat hij volgend jaar alles op kader gaat volgen om te kijken of dat lukt. Ik weet niet of dat in een MAVO klas wordt of gewoon in zijn basisklas. Ik ging er vanuit dat het gewoon in zijn huidige klas zou zijn maar waarom zou hij dan twee dagen mee moeten lopen met die MAVO klas. Ik wacht het rustig af.

Zomer, super een 9 voor het werkstuk. En wat fijn dat ze het schoolkamp ziet zitten. Hier gaan ze in tenten, zoon staat nog niet echt te springen.

Tango, een 6,9 voor een leestoets Engels. Mooi cijfer, knap hoor! En een 9 voor de boekbespreking, super! Jammer dat de presentatie niet doorgaat. Ik houd van duidelijkheid, uitstel is niet goed voor mijn planning. Waar gaat de excursie donderdag naar toe? Het kamp klinkt leuk, gelukkig gaan ze niet kano-varen. Die activiteit met modder zou ook niks voor zoon zijn hier.

Zoon geniet hier van de vakantie. Hij is zaterdag met zijn grote neef op de fiets naar het strand geweest. Ze hebben zelfs nog even gezwommen in de zee. Zondag zijn we naar de Border run (auto evenement) in Aardenburg geweest. Op de terugweg even langs Cadzand gereden waar hij dus op kamp gaat. Maandag is hij een dagje met mijn vriendin en haar zoon mee geweest naar een bedrijf. Hij heeft genoten, hij mocht pakjes openmaken en helpen met inboeken, huur en -verhuur. Er was ook een werknemer met een Porsche. Hij gebruikt die auto om zieke kinderen een leuke dag te bezorgen.Tussen de middag mochten de jongens een klein stukje meerijden. Mijn zoon is helemaal auto gek, dus die heeft genoten! Gisteren is hij wezen moutain biken. Er loopt een parcours langs de duinen en die had hij samen met een jongen gevolgd. Hij had 40 km gefietst. Ik moet nu drie dagen werken. Ik zag dat het vanochtend geregend had en er staat veel wind. Hopelijk knapt het een beetje op en kan hij lekker naar buiten.

Tango

Tango

25-04-2018 om 15:11

Lekker

Wat fijn dat je zoon zich zo goed vermaakt in de vakantie, @nnemoon! Leuke activiteiten heeft hij al gedaan. Ik had het net met zoon over de meivakantie. Hij had nog niet iets in gedachten om te gaan doen. Hij wilde na even overleggen nog wel een paar nachten bij mijn ouders logeren. Zij wonen in een bosrijk gebied. Mijn vader tennist ook nog en zoon vindt dat leuk om samen met hem te doen. Dus dat gaan we even bekijken. Ik ben anders een beetje bang dat hij alleen maar thuis hangt als ik moet werken.

De excursie morgen gaat naar het Archeon, het is in het kader van M&M waar ze het gehad hebben over de Middeleeuwen, tijd van Ridders en Monniken etc. Ze moeten foto's maken van de verschillende tijden en daar volgt later dan weer een opdracht over. Zoon heeft er niet heel veel zin in, maar zal best wel leuk worden.

Lijkt me lastig voor je zoon, @nnemoon, om ineens in een klas van 28 kinderen te komen. Dat is wel veel gevraagd natuurlijk, een niveau hoger en dan ook nog een grote klas. Het is te hopen dat hij gewoon in de basis-klas kader mag gaan doen.

@nnemoon

@nnemoon

26-04-2018 om 17:38

Vakantie

Tango, wat een leuk dat je zoon misschien een paar dagen naar je ouders gaat. Hoe was de excursie vandaag?

Ik moest vandaag werken. Ik had aan zoon gevraagd of hij een verslag wilde maken van zijn museumbezoek zodat we dat bij zijn werkstuk kunnen doen. Jullie moeten niet lachen hoor maar hij kwam met de volgende regels.

Ik was al een keer bij het museum geweest dus ik kende het al. Het meeste kwam mij bekend voor.

Een heel uitgebreid verslag dus.

Fijne vakantie voor jullie kinderen!

Zeetakje

Zeetakje

26-04-2018 om 17:50

Geniaal.

Ik vind dit zo'n leuk draadje. Ik lees de ontwikkelingen van jullie kinderen met veel plezier. Wij hebben te maken met andere schoolperikelen, dus ik schrijf niet mee, maar hier wil ik toch even op reageren.

"Ik was al een keer bij het museum geweest dus ik kende het al. Het meeste kwam mij bekend voor."

Geniaal!

Tango

Tango

26-04-2018 om 23:10

Geweldig, @nnemoon!

Zoiets zou mijn zoon ook kunnen schrijven hoor. Die zei over de excursie naar Archeon ook al dat hij daar al zo vaak was geweest dus alles wel wist. We wonen er redelijk dicht in de buurt, maar ik denk dat hij er 3 keer geweest is of zo. Valt dus ook wel mee.
Hij vond het overigens wel leuk hoor. Ging vanmorgen met tegenzin richting school, had er helemaal geen zin in. Ik denk dat hij voor het eerst zelfs te laat kwam. Iets wat anders is dan normaal is voor hem altijd een beetje moeilijk. Hij kwam vanmiddag moe maar blij thuis en ging na even relaxen ook weer met plezier naar de voetbaltraining.
En nu heerlijk vakantie!

Tango

Tango

26-04-2018 om 23:18

Dank, Zeetakje!

Ik ben zelf ook heel blij met dit draadje. Had nooit verwacht dat dit uit 1 vraag die ik aan het begin van het schooljaar stelde zou groeien.

@nnemoon

@nnemoon

07-05-2018 om 08:46

Weer naar school

Zomer en Tango, lekker aan het genieten van de vakantie?

Zoon is hier vanmorgen weer naar school gegaan. Het is maar voor drie dagen dus dat moet te doen zijn. We hadden wel nog een probleempje in de vakantie. Zoon moet woensdag een werkstuk inleveren. De dag voor de vakantie zouden ze er klassikaal een begin mee maken. Dat is niet gebeurd omdat het zo warm was en de gasten een vroegertje kregen in verband met de vakantie. We wisten dus niet wat het onderwerp was en ook niet wat de eisen waren. Ik had verwacht dat die wel per mail of op een andere manier ons zouden bereiken. Ik vind ook dat je een mentor in de vakantie niet moet lastig vallen. Die lieve vrouw staat al hele dagen klaar voor haar leerlingen, niks is haar teveel, zij heeft haar vakantie wat mij betreft wel verdiend. Dus dan zelf maar even logisch nagedacht. Zoon had een bezoek gebracht aan het watersnoodmuseum en het verslag van dat bezoek moest bij het werkstuk. Dus we hebben maar aangenomen dat het thema watersnoodramp is. Hij heeft (met een beetje hulp) het werkstuk klaar en kan woensdag mee naar school. Als het niet goed is kan het altijd veranderd worden maar dan heeft hij in ieder geval iets om in te leveren. Ik ben benieuwd hoe de rest van de klas het opgelost heeft.

Zijn leesboek is ook uit. Ik heb het zelf ook even gelezen. Het is een leuk en spannend boek maar omdat het afspeelt in 1572 (Spaanse opstand) waren sommige dingen voor hem niet helemaal duidelijk. Zijn spreekbeurt is 18 mei, dus hij heeft nog even de tijd om zich voor te bereiden.

De cijfers van drie weken geleden staan nog niet op Somtoday. Geen probleem natuurlijk, het was lekker vakantie, maar hij is erg benieuwd naar zijn cijfer voor wiskunde omdat hij dacht dat hij die niet goed gemaakt had.

Rare maand, spreekbeurt, kamp, bezoek aan een bedrijf, misschien twee meeloopdagen met de Mavo klas, Hemelvaart, Pinksteren.

Powerpoint

Mogen jullie kinderen bij een spreekbeurt gebruik maken van een powerpoint?
Dit helpt bij het houden van de spreekbeurt; steekwoorden in logische volgorde, plaatjes om de klasgenoten een beeld te geven van de tijd waarin het zich afspeelt, evt. een stukje trailer met passende muziek om de sfeer in het boek over te brengen en zo de aandacht van de klasgenoten te vangen. Daarnaast is de powerpoint een middel om de tijdsduur te verlengen.

Tango

Tango

08-05-2018 om 00:30

Heerlijk

Die vakantie! Zeker met dit weer. Zoon heeft de eerste week regelmatig met vrienden afgesproken en bij mijn ouders gelogeerd. Vandaag voor een midweek naar Drenthe vertrokken. Dochter heeft een vriendin mee. Zoon mocht ook iemand mee maar vond dat niet nodig. Er is hier genoeg te doen. We zitten op Drouwenerzand, een bungalowpark met een pretpark erbij. Vandaag even in het pretpark geweest en vanavond gewandeld. Heerlijk!
@nnemoon wat raar van dat werkstuk. Goed dat jullie wel iets gedaan hebben. Ben benieuwd of het goed is.
Flanagan, zoon heeft op het VO nog geen spreekbeurt gehad maar op de basisschool deden ze dit al met PowerPoint. Ik vind het wel handig maar het heeft bij zoon lang geduurd voordat hij het zelf kon. En dan is het ook vooral extra werk. Het zou fijn zijn als ze dit op de basisschool leren. In plaats van dat ervan uitgegaan wordt dat de kinderen het wel kunnen.

@nnemoon

@nnemoon

08-05-2018 om 09:04

Tango / Flanagan

Flanagan, ik heb geen idee wat op deze school gebruikelijk is. Maar in ieder geval bedankt voor de tip!

Tango, geniet lekker van je weekje weg zeker met dit mooie weer. Voor je dochter sucses met het leren voor het examen en voor je zoon hoop ik dat zijn klachten voor de hooikoorts dragelijk zullen zijn.

Tango

Tango

08-05-2018 om 18:13

Valt erg mee

Met de hooikoorts. Gisteren wat last na een wandeling. Vandaag nauwelijks, terwijl we vanmiddag een paar uur bij een meer hebben gezeten. Wel nog de dubbele dosis medicatie. Maar als het op die manier lukt vind ik het best.

Zomer

Zomer

12-05-2018 om 12:40

Lekker weertje!!!!!

Goedemiddag! Zo, laatste weekend en dan is de vakantiie echt voorbij helaas. @nnemoon, hoe is het afgelopen met dat boekverslag dat hij afgelopen woensdag moest inleveren? Hadden jullie het juiste gedaan? Inderdaad een druk en afwisselend maandje voor je zoon. Hier is kamp in juni. Zoals het er nu uit ziet gaat dochter gewoon mee! Ze is erg positief en ze slapen maar met zijn 4 en in een huisje dus dat is ook wel relexed. Was een kort weekje voor je zoon! Nu alleen nog maar Pinksteren een extra vrije dag en dan door tot de zomervakantie. In ons geval tot 23 juli dacht ik.

Tango, hebben jullie het leuk gehad op vakantie? Ik ken het gebied waar je bent geweest en ook het parkje. WIj wonen namelijk in het Noorden Dochter heeft daar ooit 1x haar kinderfeestje gevierd. Heeft ze het nu nog over haha. En heel veel succes voor je dochter! Hopelijk nu een goede afloop! Staat ze er goed voor? Ik weet nog van vorig jaar. Oudste is toen wel geslaagd en jongste naar de middelbare. Was toen meer reuring en spannend dan nu. Beste vriendin van dochter en nog 3 vriendinnen doen nu examen Havo. Dus we leven weer mee!

Hier zijn we nog 2 dagen naar Rotterdam geweest! Was heerlijk! We zijn nog in de splashbus geweest (tip van jou Tango) en dat was superleuk. Alleen een tip van mij. Je moet er niet in gaan als het te warm is. Wij waren er afgelopen zondag en eigenlijk net te warm. Beide dochters werden even lichtelijk niet goed daarna. Na de lunch en flink bijkomen ging het gelukkig daarna goed maar ze waren even bevangen door de hitte. Het was ook erg warm in die bus. Over dat uur wat jij wel lang vond Tango. Dat valt reuze mee. HIj rijdt eerst een stuk op de weg, via de Erasmusbrug, Kop van Zuid het water in. Dan het water in en dan weer terug. Nog bij de Markhal geweest en nog veel meer. Ook. Lekker wezen shoppen!

Afgelopen week had jongste een logeetje. Die hebben we gisteren weer thuisgebracht. Was ook erg gezellig en dochter heeft genoten. Nu lekker dit weekend bijkomen en bijtanken want maandag is het echt weer tijd voor school.Totaal geen zin hier maar ja. Tis niet anders. Net even op portal gekeken en er staat echt niks. Zo raar. Morgen nog maar eens checken. Op naar de laatste loodjes voor de vakantie!!!! Ik was zelf ook afgelopen week vrij, heerlijk met dat warme weer!

Zomer

Zomer

12-05-2018 om 13:38

Tango

Vergeet ik helemaal te vragen. Weet je dochter al wat ze hierna gaat doen?

Tango

Tango

12-05-2018 om 20:56

Zomer, @nnemoon

Ja, het einde van de vakantie is weer in zicht. Na onze heerlijke midweek weg, die voorbij is gevlogen, maar weer eens begonnen met wat schoolwerk. Zoon heeft voor donderdag heel veel huiswerk voor biologie. Dus alvast in stukjes gehakt en vandaag heeft hij het eerste gedaan. Vanavond ook even samen naar wiskunde gekeken waar hij donderdag een toets voor heeft. Het was weer even wennen voor hem en ook voor mij. Echt bijna twee weken niets gedaan.
Vanmorgen al wel weer vroeg op want zoon moest heel vroeg voetballen. Morgen heeft hij nog een training bij een voetbalschool (van een vroegere trainer van hem) en daar komen twee spelers uit de Eredivisie. Zoon heeft daar veel zin in. Leuke afsluiting van de vakantie ook. En dan maandag weer naar school. Komende week ook Cito's zag ik. Dus meteen weer aan de bak.

Zomer wat leuk dat jij weet waar we op vakantie waren. Het was echt heel geslaagd. Wij waren er al voor de 7e keer maar de kinderen blijven het leuk vinden. Zoon durfde nu ook in meer attracties (voorheen durfde hij weinig). Dochter heeft zich vermaakt met haar vriendin, in het attractiepark en we zijn twee keer naar een meer in de buurt geweest. Ook een dagje Groningen gedaan en toen was het zo weer voorbij.
Fijn dat jullie dagen in Rotterdam geslaagd waren. Goede tip van de Splashbus. Wel naar voor jouw dochters dat ze zo'n last hadden van de hitte. Ook raar dat er geen airco in zo'n bus zit.

Dochter zit nu inderdaad wel wat te stressen voor het examen. Ze staat er wel een stuk beter voor dan vorig jaar, maar met name Engels vindt ze heel lastig. En het komt nu ook allemaal dichtbij natuurlijk. Ze gaat hierna een MBO opleiding doen Hospitality &Leisure, toeristische opleiding en dan de animatierichting. Maar het is een brede opleiding dus je kan ook andere kanten op in het toerisme. Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat, zeker omdat ze Engels dus best lastig vindt. Maar goed, eerst het examen dus.
@nnemoon, hoe gaat het bij jouw zoon? Hij heeft er alweer een weekje school opzitten natuurlijk. Ben ook heel benieuwd hoe het met het werkstuk is afgelopen.

@nnemoon

@nnemoon

14-05-2018 om 08:48

Tango en Zomer

Zo te lezen hebben jullie lekker genoten van de vrije dagen en het lekkere weer. Zomer, die splahbus ga ik ook een keer doen. Heel leuk idee, maar dan een keer als het wat minder warm is. Tango, Drouwenaarzand ken ik toevallig ook. Wij zijn daar tien jaar geleden een keer naar toe geweest, ouders waren zoveel jaar getrouwd of zoiets. Was erg leuk alleen vanaf ons 3,5 uur rijden.

Tango wat leuk voor je zoon dat die twee spelers uit de eredivisie kwamen. Zoon heeft ooit een kinderfeestje gehad bij een jongen van wie de oom bij FC Twente voetbalde. Die haalde de jongens op in een hele grote auto en gaf 's middags een voetbalclinic. Ze kregen allemaal een foto met zijn naam erop en een gymtasje van FC Twente. Zoon heeft het er nog over.

Zoon is vorige week weer begonnen. Docente techniek was ziek, waardoor hij maandag en dinsdagmiddag vrij was. Langzaam opbouwen zal ik maar zeggen. Zoon heeft woensdag zijn werkstuk ingeleverd net als de rest van de klas. Nog niets over gehoord. Volgens docente stonden de gegevens van het werkstuk op bord? Zoon weet het niet meer, dus ik verwacht niet veel van het werkstuk want we hebben vast de verkeerde typeletter, grootte of niet precies de punten die gevraagd werden ofzo. Het cijfer van wiskunde viel heel erg mee. Hij dacht echt dat hij de toets verprutst had, hij had toen nog een app-je gestuurd. Bleek hij een 6,5 op kader niveau te hebben gehaald. Dat gaf hem weer moed.

Vrijdag zijn spreekbeurt. Dat valt niet mee. Hij moet het volledig uit zijn hoofd doen zonder PowerPoint of briefje met steekwoorden anders raakt hij daar volledig door afgeleid. Gisteren kreeg ik de slappe lach. Het boek heet "het verraad van Waterdunen" en hij zegt iedere keer het verzet van Waterdunen. Ik denk als je de titel al niet kunt onthouden. Dus dat wordt nog een hele kluif deze week.

Van het weekend moest ik werken. Wie gaat er nou werken met Moederdag?

Ik zit een beetje in de lappenmand. Ik heb sinds zaterdag pijn in mijn oor. En het is precies mijn oor waar ik al twee keer aan geopereerd ben en waar ik een gehoorapparaat voor heb. Ik had van het weekend zo'n pijn dat ik niet eens mijn gehoorapparaat kon dragen. Lekker rustig, maar niet echt de bedoeling. Ik heb dinsdag een afspraak staan voor een MRI scan van dat oor, maar nu weet ik niet of dat wel zin heeft als ik oorontsteking heb. Ik ga straks maar even naar de huisarts.

Sucses met het leren tot aan de zomervakantie en Zomer ik duim voor je dochter.

@nnemoon

@nnemoon

14-05-2018 om 11:46

Viel mee

Ik ben net naar de huisarts geweest. Ik heb geen oorontsteking, maar een soort doorligplek op de huid van mijn gehoorgang waarschijnlijk door mijn gehoorapparaat.

Tango

Tango

14-05-2018 om 23:03

Rommelige start

Zoon had een rommelige start vandaag. Sinds gisteravond last van zijn knie. Hij heeft de laatste tijd vaak dat zijn knie ineens knakt en hij daarna pijn heeft. Vanmorgen dus ook nog last maar hij kon wel fietsen. Ze hadden op het rooster staan wanneer ze cito zouden hebben. Vandaag stond het er niet, maar ze kregen wel. En dan ook nog rekenen en wiskunde en bijna niemand had een rekenmachine mee. Niet handig dus.
Morgenochtend heeft hij met gym rondje meer. Hardlopen om een meer hier in de buurt. Maar door zijn knie kan hij dus niet mee doen. Is de eerste twee uur. Geen idee dus wat dan handig is. Hij kan wel naar school maar de rest van de klas gaat dan dus naar het meer fietsen en daar lopen en het lijkt mij niet handig dat hij dan mee fietst want dat is ook weer belasting voor zijn knie. We kijken morgenochtend wel even wat we doen.
Ga morgen ook maar even afspraak bij de fysio maken voor zoon. Hij kon vanavond ook niet trainen dus hij baalde echt erg.
Zoon moet ook opeens morgen die presentatie Engels nog doen. Hadden we natuurlijk niets aan gedaan in de vakantie. Eigenlijk moest hij zelfs vandaag, maar hij wist dat niet en had het niet mee. Ik moest zelfs nog zoeken naar het blad met tekst. Hij heeft het weer even doorgenomen, ben benieuwd hoe het gaat.

Vervelend @nnemoon dat je last hebt van je oor. Gelukkig is het niets ernstigs, maar wel lastig natuurlijk als je je gehoorapparaat niet kan dragen.

Lastig zeg een spreekbeurt zonder powerpoint of steekwoorden erbij. Dat wordt echt uit het hoofd leren dan. Zoon hier zou dat ook best moeilijk vinden. Ik schreef meestal de tekst helemaal op en dan las hij het deels voor en deels deed hij uit zijn hoofd. Nu heeft hij dat bij Engels ook.

We moeten echt wel weer wennen aan huiswerk etc. Vanavond biologie gedaan. Viel gelukkig mee want zoon dacht dat het heel veel maakwerk was. Meestal help ik hem ermee want het lukt hem vaak zelf niet de vraag goed te lezen en het goede antwoord te geven. Als ik de vraag dan voorlees gaat het beter. En morgen weer aan wiskunde. Zoon vindt het best lastig dat omrekenen van maten etc.

Zomer, hoe was jouw dochters eerste schooldag?

Triva

Triva

15-05-2018 om 01:28

gymles

Ik zou naar de huisarts gaan tijdens die gymles... Echt of nep

@nnemoon

@nnemoon

15-05-2018 om 10:06

Tango en Zomer

Tango, wat akelig van je zoon zijn knie. Heeft hij hem gestoten of overbelast? Ik zou er wel even naar laten kijken, want hij is nog in de groei en dan zijn de spieren en pezen nog niet volgroeid. Moeilijk zo'n gymles. Als zoon niet mee mag gymen moet hij altijd wel aanwezig zijn bij de gymles. Docente probeert dan een oplossing voor hem te zoeken. Als het twee uur is hoeft hij niet naar gym maar mag hij naar het maatwerk lokaal. Hij mag dan een vak doen naar keuze en krijgt dan uitleg als dat nodig is. Hij vindt dat niet erg. Een leuke vrouw die hem helpt bij het leren van een proefwerk.

Cito's zijn hier volgens mij al afgelopen. Ik verwacht binnenkort de envelop mee naar huis.

Ik had een tentje besteld voor het kamp van zoon omdat ze op school niet genoeg tenten hadden. Het zou donderdag geleverd worden. Kreeg ik vandaag een mailtje dat het nog 20 dagen kan duren. Ik heb de bestelling gelijk geannuleerd want over 20 dagen is hij al lang weer terug van kamp.

Zoon heeft vanmiddag van 12.30 tot 16.30 een bedrijfsbezoek aan Bouwmensen. Zij verzorgen praktijkgerichte opleidingen in de bouwbranche. Denk aan timmerman, tegelzetter, metselaar enz.

Spreekbeurt heb ik ook uitgeschreven (nou ja getypt) 8 kantjes. Drie kantjes kent hij al dus we zitten op de goede weg. Hij staat alleen niet graag in het middelpunt van de belangstelling en hij heeft ook heel erg de baard in zijn keel. Het zit je ook niet mee als puber.

Zomer, hoe gaat met jouw dochter op school?

Tango

Tango

15-05-2018 om 21:29

Knie

Ik denk dat het bij zoon met de groei te maken heeft dat hij last heeft van zijn knieen. Een tijdje geleden had hij de rechter knie. Die knakte toen een keer heel hard en de dag daarna had hij er last van. Eind van de dag was het over en heeft hij nog gewoon mee kunnen trainen met voetbal. Nu was het de linkerknie en daar heeft hij 2 jaar geleden heel lang last van gehad door een verkeerde beweging.
Zoon was echter heel eigenwijs. Ik had gebeld naar school vanmorgen over wat te doen en kreeg te horen dat hij inderdaad bij de gymles moest zijn. Hij moest dus ook naar het meer fietsen ofwel bij iemand achterop en mocht dan helpen met de tijd opnemen e.d. Zoon was boos want hij wilde helemaal niet mee dan. Vervolgens zei hij dat hij dan toch maar ging lopen. Ik vond het geen goed plan maar moest op tijd de deur uit. Zoon had het eerste uur vrij. Uiteindelijk is hij dus toch gegaan, gewoon op de fiets, heeft het rondje meer gelopen en had de snelste tijd van de klas. Op de vraag of hij geen pijn had zei hij dat het wel meeviel. Alleen vanmiddag had hij wel weer wat last maar ging ook nog gewoon voetballen met 2 vrienden van school. Ik voelde me een beetje voor schut staan dat ik gebeld had vanmorgen
Ik heb wel een afspraak bij de fysio gemaakt waar hij voorheen heeft gelopen, maar kan pas over bijna 2 weken terecht. Leek me goed om wel naar te laten kijken inderdaad.

@nnemoon, bijzonder dat je een tentje moest kopen voor school. Of had je dit zelf aangeboden? Ik neem toch aan dat school hier zelf voldoende tenten voor het kamp regelt.

We moeten echt wel in het ritme komen hier hoor. Zoon was vanmorgen zijn blaadje voor Engels vergeten dus zijn presentatie is nu weer uitgesteld naar morgen. Vandaag had hij huiswerk Engels. Was erg moeilijk vond hij. Antwoorden geven op vragen over een tekst. Dat lukt hem dan echt niet zelf. Ik heb er samen met hem voor gezeten en toen moesten we ook nog wiskunde voor donderdag doen. Vindt hij ook lastig met die maten. Ik heb ook echt het idee dat ze het hoofdstuk onvoldoende hebben behandeld. Morgen heeft hij gelukkig nog een les en dan morgenavond nog maar even wat meer tijd voor uittrekken.

@nnemoon

@nnemoon

16-05-2018 om 09:52

Tango

Erg, bel jij school en even later loopt hij als een haas iedereen eruit. Gelukkig had hij al minder last van zijn knie. Zou heel goed door het groeien kunnen komen. Even afwachten wat de fysio zegt.

We moeten geen tent aanschaffen hoor voor het kamp. Op school werd gekeken wie er allemaal een tent had en wie nog niet. Zoon en vriend hadden nog niks. De jongens vonden het zelf een leuk idee om samen een tentje te kopen. Toen ze de foto van het tentje doorstuurde naar de mentor schrok ze. Ze wilde gelijk delen in de kosten omdat ze dacht dat de jongens het misschien verkeerd begrepen hadden, maar de jongens vonden het gewoon leuk om zelf een oplossing te bedenken.

Het bedrijfsbezoek viel een beetje tegen bij zoon. Sommige leerlingen moesten een tuinhuisje in elkaar zetten, andere mochten een muurtje metselen. Het was niet zoon zijn ding. Hij kwam met de mededeling thuis dat hij donderdag een dagje mag meelopen met de Mavo klas. Hij was wel blij dat het op donderdag is want dat is niet zijn favoriete dag. Ze hebben de leerlingen verdeeld vandaag gaan er een paar en morgen ook een paar. Hij gaat vandaag ook vragen of hij zijn spreekbeurt mag verzetten naar dinsdag.

Wiskunde is inderdaad een pittig hoofdstuk. Ik ben benieuwd naar zijn presentatie Engels. Hoe gaat het trouwens met je dochter en haar examens?

Tango

Tango

16-05-2018 om 15:00

@nnemoon

Ja, heb dat ook gezegd tegen zoon hoor. Dat ik dat echt niet leuk vond en me een beetje voor schut voelde staan omdat ik gebeld had. Kwam niet helemaal aan volgens mij.
Ik ben ook benieuwd hoe het Engels is gegaan. Er stond nog geen cijfer, heb net even gekeken. Zoon had nauwelijks meer iets voorbereid, dus zal mij benieuwen wat hij er van heeft gemaakt.

Jammer dat het bedrijfsuitje tegen viel, maar is ook wel weer goed want dan weet je zoon in ieder geval welke richting hij niet op wil. Er zijn nog genoeg andere leuke richtingen gelukkig.
Spannend hoor dat hij met de MAVO-klas gaat meedraaien. Wat vindt hij er zelf van? Wel goed dat hij dan regelt om zijn spreekbeurt te verzetten.

Dochter gaat best aardig door de examens heen. Wel vond ze Nederlands en Wiskunde erg lang. Vooral wiskunde had ze niet af kunnen krijgen. Dus dat was wel stressen. Bij het nakijken kwam ze er achter dat ze w.s. wel voldoendes heeft. Vandaag had ze geschiedenis en dat ging heel goed zei ze. Nu zit ze bij Engels, dat is echt een uitdaging voor haar, want daar is ze niet goed in . Daarna alleen nog maar biologie en volgende week Drama. Het schiet dus al erg op.

Zomer

Zomer

17-05-2018 om 12:01

Tango en @nnemoon

Zooooo, de kop is er weer af. Hier ook moeite om weer in het ritme te komen. Even weer omschakelen. Gaat verder goed hoor en gelukkig had dochter alleen maar wat huiswerk waar ze een groot deel al steeds op school heeft gedaan! Ik zag dat dochter ergens halverwege juni weer de cito’s moet doen.

Tango, spannend voor je dochter. Zo’n jaar vliegt dan ook om he. Vorig jaar de teleurstelling van zakken en nu alweer midden in de examens. Klinkt als een hele leuke vervolgopleiding!

Haha die zoon van je. Het is en blijft een sportman Maar ik snap je wel hoor. Eerst bellen en dan vervolgens als beste de loop doen haha. Maar wel vervelend van zijn knie. Lijkt mij inderdaad niet verkeerd om naar de fysio te gaan.Heel benieuwd of Engels er nog van gekomen is vandaag!

@nnemoon, heel benieuwd hoe je zoon het vind met de meeloopklas vandaag! Krijgt hij dan nog wel LWOO volgend jaar?
Jammer dat het bedrijfsbezoek tegen viel.. Maar op deze manier zien ze wel een beetje wat ze wel en niet leuk vinden. Trouwens jijzelf ook sterkte met je oor. Is het al wat verbeterd?

Gelukkig komende maandag weer een extra dagje vrij. Ik zag trouwens op de planning dat de week voor de echte zomervakantie dochter eigenlijk niet meer naar school hoeft. Hooguit boeken inleveren. Nu weet ik wel dat dit meestal zo is op de middelbare maar hier zijn echt nog studiedagen voor de leraren ingepland in die week. Heel raar. Dochter hoeft die week 1x heen voor de boeken. Oudste moest in die week wel vaker naar school ondanks dat ze niks meer deden. Maar wel lekker voor dochter!

Hebben jullie trouwens nog plannen met Pinksteren? Hier niet echt. De voorspellingen zijn goed. Misschien dan man en ik nog iets gaan ondernemen. Wandelen, fietsen o.i.d.. We zien het nog wel even. Ik wil ook nodig in onze tuin aan de gang. Beetje een rommeltje nu.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.