Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Margaretha

Margaretha

02-04-2015 om 11:46

Alle botten van het lichaam: website?

Ik het kader van 'onmogelijke' opdrachten voor school zoek ik een website of meerdere site waar in het Nederlands alle botten van de schedel, wervelkolom, borstkas, schouder, bekken, arm en been op staan. Mijn kind doet vmbo-basis en zelf lukt hem dat niet en ik vind de botten alleen in het Latijn, zijn boek helpt maar voor 33%.

Site

http://bodyquiz.nl/botten/overzicht

Daar kun je een hoop vinden

Margaretha

Margaretha

02-04-2015 om 12:01

lastig

Het zijn ze nog niet eens allemaal helaas en het werkt niet zo handig. Mijn zoon moet van een plaatje met nummers de naam opzoeken en dit gaat andersom.

Welk bot zit in hemelsnaam los van het hoofd ter hoogte van de nekwervels? Iets van het strottenhoofd ofzo?

Lusithania

Lusithania

02-04-2015 om 12:01

Margaretha

Margaretha

02-04-2015 om 12:02

inderdaad

Dit staat ook in zijn boek, het moet vele malen gedetailleerder helaas. Nog niet eens alle botten stonden in die eerste website.

Hadewich

Hadewich

02-04-2015 om 12:32

gewoon wikipedia?

Volgens mij staan ze op wikipedia allemaal genoemd, ook de Nederlandse namen. Sommige kleine botjes zoals specifieke handwortelbeentjes hebben geen Nederlandse naam, denk ik.

http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Botten_van_de_mens

Hadewich

Hadewich

02-04-2015 om 12:34

en...

Dat ene bot dat los zit van het hoofd ter hoogte van de nekwervels, is dat niet gewoon de onderkaak? Of het tongbeen?

mar

mar

05-04-2015 om 18:36

tongbeen

Waarschijnlijk is dat bot het tongbeen (hyoid). Dat lijkt inderdaad los te hangen, als je alle bindweefselstructuren en spieren "weghaalt".

Voor vziw zijn er voor alle botten nederlandse namen. Over het algemeen wordt de latijnse naam min of meer gewoon vertaald. Als je nog botten "over" hebt, wil ik de nederlandse naam je wel mailen....

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.