Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Petra

Petra

28-10-2015 om 09:48

Albeda of De Rooi Pannen

We hebben met ons kind voor het AlbedaCollege in Rotterdam gekozen voor een opleiding toerisme maar het begint steeds meer tegen te staan, de meeste medeleerlingen hebben een hele andere mentaliteit en zijn niet echt gemotiveerd.Vooral als er een groepsopdracht is zijn er zieken of is het moeilijk samenwerken ,vaak word er gevraagd heb jij papier of een pen voor me enz.Hadden we voor De Rooi Pannen in Breda moeten kiezen? Of is het nu eenmaal de maatschappij waarin we nu leven en zal het in Breda het zelfde zijn.mischien zijn er ouders met ervaringen?

Regenboog

Regenboog

28-10-2015 om 10:21

Samenwerken = profiteren

Geen ervaring met genoemde scholen maar wel met samenwerken. Naar mijn idee wordt dat op het VO te weinig gestuurd en begeleid. Er wordt een groepsopdracht opgegeven en de leerlingen zoeken het verder maar uit.
Mijn kind neemt dan vaak het voortouw en gaat proberen er lijn in te brengen, wie doet wat en wanneer welke vorm moet het krijgen, enzovoort. Op dat punt zijn er vaak al leerlingen die achteroverleunen en weinig inbrengen. Ze zeggen dan wel toe een hoofstuk te maken maar leveren minimale inspanning om ook echt iets te maken dat inhoud heeft.

Bij de start van het schooljaar dit jaar was er een ouderavond waar een ouder vroeg of de school of wilde stoppen met groepsopdrachten of het meer wilde sturen en begeleiden. Die ouder was het zat dat hij nu voor drie kinderen de coach moest zijn bij groepsopdrachten. Hij had ook kinderen die de leiding namen en dan helemaal gefrustreerd raakten als de andere leden van de groep de voeten op tafel legden en profiteerden van de inspanning van zijn kinderen.

Zelfs een familielid van mij die een studie deed naast zijn werk had een collega die met hem de groepsopdracht moest maken en volop profiteerde. Ik denk helaas dat de maatschappij zo is geworden.

Petra

Petra

28-10-2015 om 15:56

Voortouw

Bedankt voor uw reactie, het schooljaar is nog maar 2 maanden bezig maar inderdaad vanaf de eerste groepsopdracht nam mijn kind dan maar het voortouw , ik ben het eens met , of geen groepsopdracht of meer sturing. Zou het liefst niet van school veranderen en hoop toch dat een gesprek of tijd wat doet , al ligt het niet persé aan de leeftijd zoals ik in uw reactie lees.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.