Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Envelop

Envelop

13-06-2016 om 14:49

Afstromen naar Havo omgeving Voorburg, welke school?

Ik zoek hulp van ouders met kinderen op scholen in de omgeving van Voorburg (Leidschendam, Den Haag).
Onze dochter van 16 met flinke ADD is vorig jaar in 3 atheneum blijven zitten op een school met uitsluitend VWO. Het ziet ernaar uit dat ze het ook dit jaar (net) niet gaat halen, en dan zal ze dus moeten afstromen naar 4 havo en dus naar een andere school moeten. Ik heb inmiddels contact gehad met de school van haar keuze, het Zandvlietcollege in Den Haag, maar die hebben geen plek meer voor zij-instromers in 4 havo.
Omdat ze (door haar ADD) sociaal niet heel handig is, vindt ze grote scholengemeenschappen als het Maartenscollege geen goed idee. Maar waar kan ze dan wel heen? Als school vond ze het Dalton wel heel leuk, maar ons lijkt de lesmethode voor iemand met zware ADD niet werken. Welke leuke opties zien wij over het hoofd?

Alicia

Alicia

13-06-2016 om 15:19

's-Gravendreef

Mag het ook in Leidschenveen zijn? Ik weet niet of ze plek hebben, maar het 's-Gravendreef in Leidschenveen staat erg goed aangeschreven. Ze hebben VMBO en HAVO en ze hebben iets van 700 leerlingen.

HML

Het HML is wellicht een optie? Ik heb geen idee of zij zij-instromers toelaten. Maar het si een relatief kleine school met veel aandacht voor het individu.

De Populier

Mijn kind zit op De Populier, een scholengemeenschap voor vmbo-tl, havo en vwo. Erg leuke school, maar ik weet niet of ze nog plaats hebben in 4 havo. Dat zou je even moeten vragen.

Ik hoor ook goede verhalen over het Maerlant Lyceum. Misschien is dat nog iets?

Tamara

Tamara

13-06-2016 om 17:02

Andersom

Bel eerst alle scholen op en vraag of ze plek hebben en hoe lang ze jullie bedenktijd geven en beslis dan uit de opties die je krijgt. Niet andersom.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.