Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
H97

H97

13-05-2018 om 21:08

affgestroomd vmbo TL naar Vmbo Basis

Onze zoon is 3jaar geleden 2 niveaus afgestroomd van VMBO TL naar VMBO BB vorig jaar stroomde sommige leerlingen af van tL naar kader mijn vraag was
is dit wettelijk wel toegestaan?? of mag de school zelf kiezen hoeveel niveaus ie afstroomd want wij vonden het wel raar op internet niks er over kunnen vinden vandaar dat ik het hier post

Wettelijk bepaald

Is dat de school dit zelf mag beslissen en moet vermelden in de schoolgids. Hopelijk redt je zoon met op VMBO-BB en kan hij op het MBO omhoog klimmen als zijn niveau eigenlijk hoger is.

Tsjor

@nnemoon

@nnemoon

14-05-2018 om 11:54

Niet verkeerd opvatten

Ik bedoel het niet onaardig maar als hij op het VMBO T zat en school zegt dat hij naar VMBO B moet dan vraag je toch direct waarom twee niveaus lager en niet na drie jaar lijkt mij. Kan het misschien zo zijn dat op die school basis en kader bij elkaar zat? En dat jouw zoon nu na drie jaar gezien zijn cijfers, werkhouding enz het beste tot zijn recht komt op basis?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.