Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
AR

AR

07-02-2017 om 11:19

Achteruit gegaan

Hoi, ik ben de moeder van tweelingmeisjes van 7 jaar. Voorjaarsvakantie heb ik mijn dochters over geplaats naar een nieuwe andere school. Ze zijn niet erg blij mee. Ze klagen bijna ieder dag! Ik heb met de juf ook gesproken.Een van mijn dochter blijkt hard achteruit gegaan. Ik vraag me af of is het goed idee om ze terug naar de oude school? Ik heb ook ingeschakeld bij Logopedische en bijles, niets qua leren veranderd.

Milcham

Milcham

07-02-2017 om 15:07

Achteruit gegaan?

Een kind kan niet hard achteruit zijn gegaan, dat zou betekenen dat je kind nu beduidend minder weet dan eerst. Wat dingetjes die wegzakken in bijvoorbeeld een vakantie, kan wel.
Ik denk dat deze school strenger toetst. Of dat de oude school de toetsen voor afname liet oefenen en dat het hierdoor lijkt of je kinderen minder kunnen. Mijn zoon scoorde op bijles anderhalf jaar(!) lager dan op school. Reactie van de leerkracht wat dat ze bij bijles niet goed toetsten.
Er is een reden waarom je voor deze school hebt gekozen, als die reden nog steeds geldt zou ik ze houden waar ze zijn. Je doet er al veel aan, je hebt gesprekken met de juf, logopedie en bijles geregeld.

Marie

Marie

07-02-2017 om 15:24

voorjaarsvakantie?

Je bedoelt de Voorjaarsvakantie van 2016? Dus ze zitten al een jaar op de nieuwe school?

Triva

Triva

07-02-2017 om 16:02

Milcham

Als een kind altijd rond de II zit met de LVS en dan opeens rond de IV gaat het achteruit, zo noem je dat want het kind zit niet meer op de lijn waar het eerst zat. Dat daar verschillende oorzaken van kunnen zijn is evident maar het heet dus wel degelijk 'achteruit' gaan ook al weet je een jaar later niet minder.

Milcham

Milcham

07-02-2017 om 21:20

Klopt

Maar het is de vraag wat de oorzaak is en ik denk dat het belangrijk om dit te weten voordat er drastische stappen worden genomen als weer een wisseling van school. Is het kind vergeleken met deze school 'achteruit' gegaan (ik zou zelf eerder zeggen dat de groei niet naar verwachting was of heeft stilgestaan) óf vergeleken met de vorige? Als het eerste het geval is, zou ik me zorgen maken.

waarom

hebben jullie voor een schoolwissel gekozen?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.