Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Esther

Esther

02-12-2017 om 15:18

Aandacht voor rekenen of de bijlesmeester?

Welke kan je beter nemen om samen met je kind thuis te oefenen?

Ik kom zoveel verschillende oefensites tegen dat ik geen idee heb welke het beste is.

Is er iemand hier met ervaring met deze 2 Aandacht voor rekenen of e book van de bijlesmeester.

Ava

Ava

02-12-2017 om 15:29

ligt er aan

Als je een kind hebt dat uit zichzelf gemotiveerd is om iets te oefenen waar het niet goed in is, zou ik het vooral thuis doen. Het beste is zorgen dat de methodes (in de klas versus het internet) niet door elkaar heen lopen anders kan het verwarring veroorzaken. Je kan dan het beste de leerkracht vragen welke sites die aanraadt.

Is je kind niet goed te motiveren of wil je kind niets van je aannemen, wat op een bepaalde leeftijd al heel snel het geval is, dan zou ik bijles overwegen.

Wat een leuk (voor)leesboek kan zijn bij rekenen is de Telduivel.

Mia9

Mia9

02-12-2017 om 15:32

Beginnen op school

Ik zou even beginnen met praten op school om te kijken waar de problemen zitten: gaan de methodetoetsen niet of is het om cito resultaten te verbeteren?
Wij hebben bvb het rekenboek dat ze op school gebruiken meegekregen, zo zie ik precies waar ze zijn en kan kijken wat thuis nog extra aandacht nodig heeft. Overleg met school is aan te raden omdat heel veel anders uitgelegd dan wij het ooit aangeleerd hebben, en het verwarrend kan werken als je iets heel anders uitlegt.
Ik ken de sites die je noemt niet, wel Junior Einstein, betaalde site.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.