Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
mies

mies

21-06-2013 om 10:24

8 weken vakantie?!


P

P

27-06-2013 om 14:17

Tango

Dat is hetzelfde als zeggen dat je maar moet gaan thuiswerken... Juist iemand die op kantoor werkt zou makkelijker eens thuis kunnen werken.

Iemand die niet thuis kan werken kan ook vrijwel nooit kinderen mee nemen. Ik vind dat ook nogal vreemd. Zou het als collega ook niet waarderen en inderdaad hier komen ze er niet eens onder de 17 in als vakantiewerker, laat staan om gezellig papier te versnipperen.

pooh bear

pooh bear

27-06-2013 om 14:24

Tango (ot)

Leuk hebben jullie dit jaar weer een kind van Europa Kinderhulp? Ik meende me te herinneren dat het vorig jaar niet gelukt was.
Wij krijgen dit jaar voor de vierde x hetzelfde meisje

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

liora

liora

27-06-2013 om 16:52

Hier wel

Ik neem mijn oudste zoon in de zomervakantie vaak een half dagje mee. Niemand heeft er een probleem mee en ik bespreek het vooraf even met mijn leidinggevende. Hij vindt het geweldig!

ijsvogeltje

ijsvogeltje

27-06-2013 om 21:11

P, waarom steeds zo negatief?!

P, lees het draadje nog eens na. Het valt mij op dat je steeds zo negatief reageert. Heb je dat zelf ook in de gaten?
Ook nu weer. Tango doet een suggestie ("zou je kind misschien mee naar kantoor kunnen?" en hoppa, jij haalt het direct weer onderuit. Ik begrijp dat niet zo goed. Het is toch gewoon een suggestie van iemand? Misschien kan het namelijk gewoon wel, maar heeft Mies (of de andere lezers) er niet aan gedacht. Dat jij je kind niet kan meenemen, betekent niet dat het nergens een optie is. Met thuiswerken heeft dat trouwens helemaal niets te maken. (Welke suggesties mogen in jouw ogen dan wél worden gegeven?)

Annet

Annet

27-06-2013 om 22:35

Hier kan meenemen van kind wel

Je moet het uiteraard niet meerdere dagen achter elkaar doen. En een kleuter is ook niet zo handig.
Mijn jongste is al eens geweest vanaf een jaar of 9. Geen hele dag, wel een groot deel van de dag. Thuiswerken lukt dan niet omdat ik ook met andere mensen moet kunnen spreken of een overleg heb.
Jongste neemt ds mee, kan op mijn werkcomputer op internet en haalt voor iedereen koffie. Vindt eigenlijk iedereen leuk. Tussendoor deed hij ook een boodschap, zowel voor mij als collega (ik werk aan de rand van een winkelcentrum).
Oudste is ook wel eens mee geweest. Die deed ook kopieerklussen, brieven vouwen en in enveloppen stoppen. En daarnaast ook koffie halen voor de hele gang. Alleen dat laatste was ze al 30 minuten zoet mee.
Oja, de werkdag beginnen met een ontbijt bij de Hema (als je die in de buurt hebt, zoals ik) is ook een succes.

P

P

28-06-2013 om 07:16

Ijsvogeltje

Nou jouw eerste reactie hier was ook echt aardig

Ik denk dat Mies gewoon even wil klagen en als haar dochter mee zou kunnen zou ze dat heus wel bedacht hebben maar dan nog: het is geen structurele oplossing. De mensen in dit draadje die het gedaan hebben hebben dat niet voor een hele dag gedaan. Je bent een stuk minder productief en dat in een tijd dat er al minder collega's zijn ivm vakantie.

Verder heb ik er moeite mee (en dat was ook de insteek bij thuiswerken) dat zoveel mensen op dit forum het altijd opperen alsof iedereen dat zomaar maar kan. Tenslotte vind ik gewoon dat kinderen niet op het werk thuishoren, tenzij een open dag of een uurtje of wat. Het is gewoon geen structurele oplossing, je neemt je kind niet voor de hele werkdag mee dus moet je je kind nog tussendoor even gaan ophalen.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

28-06-2013 om 08:58

Klopt, mijn eerste reactie in deze draad was kort door de bocht. Dat had subtieler gekund, dat heb ik ook gezegd.
Het gevoel dat ik bij jouw reacties heb, is dat je er vaak details uitplukt en niet naar de context van het bericht lijkt te kijken. Mensen roepen hier helemaal niet dat iedereen maar moet thuiswerken. Dat is wat jij erin leest.
Bovendien lijk je je veel dingen heel persoonlijk aan te trekken, ook als die suggesties niet voor jou bedoeld zijn. Iemand schrijft dat hij/zij de vakanties opvangt door zo nu en dan een dag thuis te werken, en jij schrijft direct dat dat écht niet altijd kan. Dat heb je in deze draad nu al minstens drie keer gedaan. Tango oppert (vraagt!) aan Mies of kind misschien mee kan naar het werk, en jij komt er direct doorheen met redenen waarom dat niet zou moeten. Ja maar, ja maar, ja maar. Ik vind draadjes daar niet gezelliger van worden. Maar goed, da's mijn interpretatie.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

28-06-2013 om 09:03

Mee naar het werk

"Tenslotte vind ik gewoon dat kinderen niet op het werk thuishoren"
Je vindt dat ze niet op JOUW werk thuis horen. Volgens mij zijn er al wat voorbeelden langs gekomen van situaties waar het prima kan. Ook ik zou best een kind mee kunnen nemen voor een dagje of een paar uurtjes. Ruimte genoeg, een tafelvoetbal, wifi, winkelcentrum ... Hoezo kun jij nu stellen dat dit niet hoort?

Dochter zelf ideeën

Bij ons is de werkweek zo ingedeeld dat mijn man 36 uur werkt verdeeld over 4 dagen en ik 20 uur over 3 dagen.
Op zijn vrije dag (papa-dag) werk ik een hele dag, zodat ik op de overige twee dagen woensdag en vrijdag om 16.00 uur thuis ben.
Tot groep 6 ging dochter (nu groep 8) op woensdagmiddag naar de BSO, daarna vond ze het wel prima om 's middags een paar uur alleen thuis te zijn. Tussen de middag bel ik haar even op hoe het gaat. Ze vind het heerlijk om ongestoord om te kunnen rommelen, computeren, lezen etc.
In de zomervakantie 3 weken met gezin weg, 1 week ben ik zelf nog vrij en gaan we de nieuwe schoolspullen voor de brugklas shoppen, 1 weekje van woensdag tot zaterdag bij opa en oma logeren en in de laatste week van de vakantie een pony-dagkamp ('s morgens 9.00 uur brengen en 's middags om 16.00 uur ophalen). De overige weken kijken wel wel wat er te doen is en waar ze zin in heeft. Met vriendin naar het zwembad o.i.d.
Nu heb ik wel het geluk dat ik in de onderwijs CAO zit (admin.ondersteunend), dus veel vrije uren heb en een leidinggevende die het geen probleem vind als ik soms wat schipper met m'n uren. Ik snap dat het erg vervelend is als het allemaal zo lastig te combineren is.
Misschieen heeft je dochter zelf ook ideeën?
Is er een gastouder te vinden waar je kind een paar uur per dag terecht kan, bijvoorbeeld tot 12.00 uur? Of zoals eerder gezegd een uitwisseling met een vriendinnetje. Op de dag dat haar moeder werkt vriendinnetje bij jullie en op de dag dat jij werkt je dochter bij vriendinnetje thuis.
Veel succes bij het vinden van een oplossing die bij jullie past.

P

P

28-06-2013 om 11:29

Ijsvogeltje

Maar wat heb je aan een paar uurtjes? Ga je je kind dan ophalen en weer terugbrengen? Wat heeft het voor zin als je 8 wk vakantie hebt?

ijsvogeltje

ijsvogeltje

28-06-2013 om 11:50

Positiviteit

P, ik ga verder niet meer op je reageren. Je weet werkelijk alles in het negatieve te trekken. Ja maar, ja maar, ja maar. Nu zeg je dus eigenlijk weer dat (als je je kind al mag meenemen naar je werk) je er niets aan hebt, want je kunt daarmee geen 8 weken opvangen...
Sterkte joh. Ik wens je wat positiviteit toe!

P

P

28-06-2013 om 13:48

Tja

Wat heeft dat met mijn positiviteit te maken, ik denk vanuit Mies, niet vanuit mijzelf (ik heb het hier allang heel positief geregeld namelijk).

Evanlyn

Evanlyn

01-07-2013 om 23:38

Hier

Hier een paar jongetjes die moeten helpen met hooien en zo. Dus die gaan ook mee naar het werk. Daar was die idioot lange vakantie toch eigenlijk voor bedoeld?

Tango

Tango

02-07-2013 om 23:00

Tja, zeg p

Ik zei toch ook "misschien kunnen je kinderen af en toe mee naar kantoor". Niet structureel natuurlijk. Maar naast andere oplossingen kan dit toch misschien net een beetje helpen. Toevallig hoorde ik dit laatst iemand zeggen, dus dacht ik dat balletje gooi ik hier ook even op. En natuurlijk kan dat niet overal en natuurlijk mag jij zeggen dat je het geen goed idee vindt. Maar daar heeft draadstartster ook weinig aan.

T&T

T&T

03-07-2013 om 08:34

Hooien!

Ja lekker, mee hooien! lekker naar buiten, daar is nog nooit een kind slechter van geworden. Ik denk wel dat het nogal scheelt wat voor werk je hebt ) op kantoor zal het echt niet overal geaccepteerd worden, en zo'n kind dat de hele dag maar achter een bureautje een tekening moet maken terwijl mama werkt...mmm daar heb ik zo mijn bedenkingen bij. Alhoewel het natuurlijk voor een dagje ook geen kwaad kan.
Ik heb zelf een zoon die al van heet kleins af aan meeloopt op de bouw. Vroeger mocht hij gewoon in de berg metselzand spelen met zijn bulldozertje, of hij zat er op de grote bulldozer bij. (want zo snel die gaat rijden wordt het wel wat gevaarlijk, dus rijd 't manneke altijd mee) intussen is hij 10 en kan "gewoon" een tijdje mee metselen met de ploeg. Op een boerderij kan het ook leuk helpen zijn.Niet dat die kinderen nou altijd zo productief zijn, haha, maar ze spelen er wel zo'n beetje omheen.
groetjes, Tess

Monique D*

Monique D*

03-07-2013 om 15:59

Structurele oplossing

De vraag is of je kinderen 8 weken lang alleen thuis kunnen blijven als de ouders de hele dag werken. Ze zullen het toch een keer moeten leren (eigenlijk vanaf de bovenbouw zouden ze dit moeten "trainen). Ook dit hoort bij groter worden. Ze kunnen (als het werk of bedrijf dat toelaat) een keertje mee naar kantoor en brieven helpen vouwen in enveloppen. Dat deed mijn baas ook, zijn kinderen kwamen dan langs om het secretariaat te helpen met kopieerklussen, brieven in enveloppen te stoppen en gegevens afvinken. Maar dat gebeurde niet elke dag. Bij mij waren de kinderen al gewend om na schooltijd alleen thuis te zijn, in de bovenbouw gingen ze niet meer naar het BSO. We maakten wel afspraken, zoals: geen vrienden binnen terwijl ik aan het werk ben en in nood mogen ze mij altijd bellen. Toen zij de basisschool verlieten waren ze al helemaal gewend en datzelfde geldt dus ook voor tijdens de vakanties.

Gezellig is anders.

Mijn zoon redt zich ook prima overdag alleen. Maar ik vind het niet altijd zo gezellig om hem alleen achter te laten. Het is voor mij een nadeel van werken, maar dat neem ik dan maar voor lief. Ja, hij is heel zelfstandig en accepteert het gelaten als ik zeg:"tot vanmiddag kerel!". Maar echt gezellig vind ik het niet. Als hij naar school vertrekt en wij naar ons werk ga ik ook met meer plezier de deur uit. Ik heb nu eenmaal geen 8 weken vakantie, het is niet anders.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.