Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Heidi*

Heidi*

17-02-2017 om 11:24

2x doubleren en dan? (3e klas)

Onze zoon van bijna 15 zit nu in 3 HAVO. Hij is na de kerstvakantie overgestapt van het VWO naar de HAVO.
Het gaat alleen nog steeds helemaal niet goed. Er speelt van alles waar we druk mee bezig zijn, maar ik heb even een praktische vraag.

Het ziet er naar uit dat hij de overgang naar 4 HAVO niet gaat halen en dus doubleert.
Wat gebeurt er als hij bij poging 2 ook niet overgaat?
Als HAVO ook een maat te groot blijkt te zijn. Hoe komen we daar achter?

(Cito 537, maar LVS basisschool altijd A en B en heel soms een C)

Anneke

Anneke

17-02-2017 om 17:08

hoe

Hoe kwam hij eigenlijk op het VWO terecht? Hoe is dat verlopen?

Hij mag dus maar 1x blijven zitten in de onderbouw. Als hij volgend jaar ook de stap naar Havo4 niet haalt wordt het wel lastig omdat hij geen overgangsbewijs heeft naar Havo4 en dan ook niet naar het MBO kan. Of hij dan naar mavo4 kan is nog de vraag aangezien niet elke school dat doet.

Ik zou zeggen: niet daar nu druk over maken. Hij is ook midden in het jaar overgestapt en dat probleem heeft hij volgend jaar niet meer.

Heidi*

Heidi*

17-02-2017 om 17:40

Anneke

Nou, hij kwam dus in Havo/vwo brugklas en omdat het zo goed ging ging hij naar 2 vwo. In februari van dar jaar zakte hij weg, maar toch nog over naar de derde.

Moeder.

Moeder.

18-02-2017 om 09:48

Een maat te groot....

Het zijn dus 2 opties. Havo 3 doubleren of naar TL3.
Als school verwacht dat hij na doubleren in H3 dat hij de Havo succesvol gaat afronden dan zal dat hun advies zijn. Zijn de cijfers echt zwaar onder H3 niveau en zijn er bepaalde vakken waar hij ook met extra begeleiding geen voldoendes voor (gaat) halen zal het advies TL zijn.
Bij mijn zoon werd het TL 3, toen moest hij op korte termijn een profiel kiezen en kon hij 2 talen er gelijk uitgooien. Daar lag bij hem het probleem. Doubleren in H3 had niet geholpen.
Het is een goede stap geweest. Het haalde veel druk van de ketel en dat was voor hem toen het belangrijkste.

Cito uitslagen, LVS, het zegt weinig over zijn resultaten van nu. 537 is idd geen VWO niveau maar er spelen misschien totaal andere zaken waardoor school en leren (nu) niet goed gaan.
Wat kan ervoor zorgen dat je zoon deze school goed afrond, met een diploma? In het geval van mijn zoon vonden we het niveau minder belangrijk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.