Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
tante Sidonia

tante Sidonia

22-06-2016 om 10:59

2 introduceś diplomauitreiking

Mijn zoon heeft van de week zijn diplomauitreiking. In de brief van school staat dat hij 2 introduceś mag meenemen.
Hoe strikt wordt daar mee omgegaan denken jullie? Hij heeft een vriend die hij waarschijnlijk perse mee wil nemen, zijn partner, maar zijn vader en ik willen natuurlijk ook beiden erbij zijn....

Specht

Specht

22-06-2016 om 11:04

Andere ouders op school vragen

Vraag het aan ouders of leerlingen die verleden jaar hun diploma hebben gehaald.
Het hangt helemaal van de grootte van de locatie en het aantal leerlingen dat hun diploma haalt af.
Eerlijk gezegd denk ik dat je er niet zoveel aan hebt hoe dat op een andere school geregeld is.

tante Sidonia

tante Sidonia

22-06-2016 om 11:07

specht,

Ik heb geen contacten met andere ouders en/of leerlingen.
Ik was benieuwd hoe dat doorgaans geregeld is. Misschien zijn ze niet zo strikt maar zetten ze dat erin om enigzins de rem erop te houden. Ik weet het niet...

Wilgenroosje

Wilgenroosje

22-06-2016 om 11:11

Op schoot.

Bij onze zoon mochten er vorig jaar ook maar 2 mee. Hebben toen onze dochter wel meegenomen. Is klein van stuk en zou bij ons op schoot komen zitten. Bleek er achteraf plek zat te zijn.

Maar goed, ik kan me voorstellen dat je niet bij je schoonzoon of de vader van zoon op schoot gaat zitten.

Lastig. Kun je de mentor vragen hoe strikt ze zich aan de regels houden?

Specht

Specht

22-06-2016 om 11:18

Zoon laten informeren

Kan je zoon het dan niet aan klasgenoten vragen die oudere broers en of zussen hebben?
Hier waren ze bijvoorbeeld bij de VWO uitreiking veel strenger dan bij de diplomauitreikng van de HAVO.
Reden meer leerlingen. Bij onsmochten er overigens meestal 4 per leerling mee.

zelfde advies als specht

er zijn vast wel vrienden met oudere broers of zussen die al een diploma uitreiking meegemaakt hebben. Ik weet niet wie er nog mee gaan naar de diploma uitreiking, natuurlijk mijn man en ik maar misschien vraag ik mijn ouders ook mee.

Ik hoorde vandaag wel dat een collega en haar dochter ook naar de diploma uitreiking van hun nicht (dochter van zus collega) gaan en dan natuurlijk de ouders zelf. Dus ik denk dat er hier niet zo streng naar gekeken wordt.

Niet te bont maken

Ik heb ervaring met twee verschillende scholen. Die twee toegestane introduce's is vrij standaard. Bij de eerste was de uitreiking zo massaal dat het waarschijnlijk niet opgevallen was als je naast het voltallige gezin ook de (over)grootouders van beide kanten met hun nieuwe partners, de buren en alle oude oppassen en peuterleidsters had meegenomen.

Bij het andere kind was de bijeenkomst wat beslotener. Ik heb het toen nog nagevraagd hoe strikt waren met de twee introduce's. Niet zo bleek. Het was bedoeld om een rem op bovenstaand scenario te zetten.

Omdat we andere ouders ook een zitplaats gunnen nemen we alleen zoons vriendin mee. De andere gezinsleden en de enige overgebleven oma schuiven 's avonds bij het etentje aan.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

22-06-2016 om 12:30

Gewoon op school vragen

Weet je, je hebt er gewoon niet zo veel aan doet te weten hoe het elders geregeld is. Jij hebt namelijk niet met die scholen elders te maken. Als wij allemaal roepen: het kan echt wel, betekent dat niet dat het bij jullie ook echt wel kan. En als wij roepen: nee, kan niet, dan blijkt het bij jullie wellicht gewoon te kunnen.

Dus: vraag gewoon de school even. Zij zijn de enigen die echt antwoord kunnen geven.

Pug

Pug

22-06-2016 om 15:29

mja

Als iedereen een extra persoon of zelfs 2 meeneemt.... je bent vast niet de enige die eigenlijk meer kandidaten heeft.
- of het gaat daardoor niet passen
- of ze zeggen 2 pp en rekenen op 3 pp (terwijl ze als ze 3 pp zouden aangeven, er 4 pp zouden komen)

Als je weet waar het is en hoeveel mensen daar inpassen, en je weet het aantal geslaagden, dan kun je wel uitrekenen wat sociaal is, toch?

Inaya

Inaya

22-06-2016 om 16:32

brandweer

Ik neem aan dat de brandweer heeft bepaald hoeveel mensen er maximaal aanwezig mogen zijn.

69er

69er

22-06-2016 om 18:41

Uitnodiging

Alleen de "geslaagde" en ouders/ verzorgers, omdat het anders niet in de zaal past. Overige familie gaat dus niet mee. Ik zou het hoogst irritant vinden als genodigden hiervoor hun eigen regels gaan maken.

Yura

Yura

22-06-2016 om 21:39

Aan de regels houden

Ik zou me aan de regels houden van de school. Geen idee wat bij ons de regels zijn. Dochter vroeg al of ze mee mocht bij de diploma-uitreiking van broer. Nu is zoon gezakt, dus zijn ze volgend jaar alletwee bij elkaar hopen we dan, maar ik zou het niet kunnen waarderen als dochter heel graag wil en en het mag niet, dat een ander doodleuk wel met extra mensen op komt dagen. Dat was ook al op de eindmusical van groep 8. Er zijn altijd mensen die denken dat zij belangrijker zijn en dat zij daarom een uitzondering mogen maken.

tante Sidonia

tante Sidonia

23-06-2016 om 00:40

Het is volgende week

Dus ik heb een mail naar de mentor gestuurd die vraagt het na.
Bedankt voor de tips

Jaina

Jaina

23-06-2016 om 00:50

Vaak is dat inderdaad beperkt. Soms kan je echter wel extra kaartjes krijgen via leerlingen die niet alle kaartjes gebruiken. Mijn dochters hadden zo extra kaartjes kunnen regelen voor de diploma uitreiking.
Bij de diploma uitreiking van de studie van mijn zoon had hij gezegd dat er geen limiet was.Toen zijn we met de hele familie gegaan. Bleek daar ter plaatse dat er maar 2 mensen eigenlijk mee mochten. We mochten wel naar binnen maar ik geloof niet dat er gewaardeerd dat we daar met 12 mensen stonden.

uiteraard aan de regels houden

ik weet niet of er hier regels zijn, heb er nog niks over gehoord. Maar als dit zo is, dan vind ik het wel belangrijk om zich eraan te houden. Bij onze zoon zullen er hooguit 77 geslaagden zijn (herexamens zijn nog bezig).

tante Sidonia

tante Sidonia

25-06-2016 om 13:02

uitslag

Ze zijn niet zo strikt in het uitvoeren van 2 introduces. Het is alleen om te voorkomen dat er hele families meekomen. Dus, komt helemaal goed!

Psies

zoals ik zei dus. Naar aanleiding van deze draad begon ik me toch wel af te vragen of ik nou zo'n asohork was. Zoon heeft het inmiddels al zelf nagevraagd.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.