Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Susan

Susan

28-04-2016 om 12:05

Zooming out - afstudeeronderzoek naar bijziendheid onder kinderen

Niet te dicht op de tv zitten, daar krijg je vierkante ogen van!

De uitspraak kennen we allemaal en we weten ook dat er niemand op aarde rond loopt die daadwerkelijk vierkante ogen heeft. Broodje aap dus, maar toch zijn al die schermen een probleem aan het vormen voor onze toekomstige ogen. Voor mijn afstudeerproject aan de kunstacademie wil ik een product ontwikkelen dat dit probleem verhelpt. Je kunt me helpen door deze enquete in te vullen.

http://goo.gl/forms/9Fmdzyh0pQ

Alvast bedankt!

Vierkante ogen?

Waar kan ik vinden dat beeldschermgebruik zorgt voor een slechtere oogontwikkeling? Is het echt zo dat er steeds meer mensen een bril hebben? En waar ligt dat dan aan? Is het niet zo dat in een taal- en beeldcultuur, met veel beeldschermwerk, het hebben van een bril een grotere noodzaak is dan als je op het land werkt of anderszin handenarbeid, met weinig of geen tekstwerk, verricht?
Of wordt hier een nieuw broodje aap gekweekt? Ik zie het probleem eerlijk gezegd niet.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

28-04-2016 om 16:57

Nou

Een tijdje geleden was wel in het nieuws dat oogartsen de noodklok luidden vanwege toenemende bijziendheid bij kinderen. Die van mij zijn juist heel verziend, dus ik hoop dat frequent achter een schermpje positieve invloed heeft.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.