Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Winkelen met je kind(eren)

Hallo allemaal,

Voor mijn afstudeerstage doe ik onderzoek naar winkelende gezinnen.
Graag zou ik hier meer over willen weten, bijvoorbeeld:

Hoe vaak gaat een gezin gemiddeld winkelen per week en wat voor soort winkels worden dan wel of juist niet bezocht? Worden er naast winkels ook nog andere dingen bezocht buitenshuis? En is je kind / zijn je kinderen in het bezit van een smartphone?

Hopelijk willen jullie mij helpen door deze enquête in te vullen!
Het duurt maar een paar minuutjes, alvast bedankt!!

De enquête is hier te vinden: https://lies89.typeform.com/to/PC0AXc

Camilla

Camilla

03-11-2015 om 12:59

leeftijden

Je zegt niet in je oproepje over leeftijden. Mijn pubers krijgen echt geen woedeaanval in de winkel.
Daarbij vraag ik mij ook af wat je onder 'winkelen' verstaat. Sommige mensen vinden dat al als de kinderen meegaan naar de supermarkt.
Als je twee verschillende kinderen hebt, kun je je vragen ook niet goed beantwoorden. Over welk kind moet ik antwoorden typen?

Ik ben maar gestopt.

bloemetje

bloemetje

03-11-2015 om 13:10

onduidelijk

Vraag 4: gaat het om het complete gezin (met alle kinderen)?
Vraag 5: dus boodschappen doen is ook winkelen?
Vraag 7: kan per kind natuurlijk sterk verschillen. Hoe vul ik dat in?

Maar het grootste deel van de vragen gaat over smartphones.... Wat wil je nu eigenlijk precies onderzoeken?

lisa89

lisa89

03-11-2015 om 13:38 Topicstarter

reactie

Bedankt voor de feedback! Ik ben bezig met het ontwikkelen van een app om meer mensen het centrum in te krijgen. Ik wil dus zowel dingen over winkelen, als over smartphones weten omdat beide zaken wil gebruiken in mijn onderzoek om dit te kunnen verwerken in de app.

De relevante leeftijd (doelgroep) voor de app is iets wat ik in een later stadium ga bepalen, eerst wil ik zoveel mogelijk informatie inwinnen.

Boodschappen doen heb ik ook even meegerekend tot winkelen, het gaat hier voor namelijk om het 'naar de winkel gaan' in het algemeen.

Bij vraag 7 kan een tekst worden getypt dus dan zou het antwoord bijvoorbeeld kunnen zijn: Pietje (5) gaat graag naar Bart Smit en Marietje (10) gaat het liefste naar de Hema

Tine Winkel

Tine Winkel

03-11-2015 om 16:40

aanspreken van de geenqueteerde

sorry, maar ik was bijna na vraag 2 al afgehaakt...

MamavanSenH

MamavanSenH

03-11-2015 om 18:59

Aparte enquete

Eerst gaat het over niet mee willen naar de winkel en een woedeaanval in de winkel krijgen (dus denk ik aan eigenwijze peuters) en daarna of ze een smartphone hebben (dan denk ik aan een leeftijdscategorie die gewoon thuis kan blijven als ze niet mee willen en geen woedeaanval meer zal krijgen). Met mijn kinderen van bijna 10 maanden en 2,5 kon ik de eerste vragen wel beantwoorden. Bij de laatste vragen staan streepjes.

Jamie

Jamie

03-11-2015 om 20:29

mamavansenh

Waarschijnlijk is het de bedoeling dat ze een app gaat ontwikkelen om kinderen bezig te houden tijdens het winkelen ;(

MamavanSenH

MamavanSenH

03-11-2015 om 20:42

Maar met peuters en kleuters

Die je het meest moet bezighouden tijdens het winkelen heb je toch niets aan een app? Of ben ik zo raar dat mijn dochter van 2,5 nog geen smartphone heeft?

Jamie

Jamie

03-11-2015 om 20:46

ja raar

Hele volksstammen houden hun peuters bezig op de ipad of smartphone

Maan

Maan

04-11-2015 om 02:32

Een beetje of topic

Maar laatst was ik bij uitzondering op een doordeweekse dag in een winkelcentrum en ik was werkelijk verbijsterd over het aantal kinderen (peuters) in een buggy met een iPad voor hun neus, filmpjes kijkend terwijl moeders bv de Zara uitploos. Had me nog niet gerealiseerd dat dat nu zo werkt.

Ook pubers kunnen woede aanval krijgen

En inderdaad zie ik steeds vaker dat een klein kind met een scherm voor zijn gezicht zit. Heel apart. Laatst zelf een baby, waarbij een telefoon ergens vastgebonden zat. Kind maar graaien met de armpjes.

Ik heb zelf laatst een puber in de winkel gehad die zijn zin niet kreeg. Ging helemaal door het lint. Toen maar weg gegaan zonder boodschappen. Vond het best gênant.

Urslau

Kan ik me levendig voorstellen. Heel goed dat je niet alsnog overstag gegaan bent trouwens!
Dat denk je achter je gelaten te hebben he, als ze eenmaal kleuter-af zijn...

MamavanSenH

MamavanSenH

09-11-2015 om 14:48

Oei

Ik heb geen pubers dus heb geen idee . Ze zeggen wel eens dat kinderen die als peuter heel makkelijk waren als puber heel moeilijk zijn. Geen idee of dat waar is maar ik ben tot nu toe gezegend met een hele makkelijke peuter die altijd gewoon mee gaat en zelden driftbuien heeft en zeker niet in winkels. Ik kan gewoon nee zeggen en dat accepteert ze en dan loopt ze mee verder.
Betekent dat dat ik me dan moet gaan instellen op over een jaar of 10 een driftige puber in de winkel?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.