Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Werk en prive in balans: onderzoek

Hallo,

Voor mijn studie doe ik een onderzoek op gebied van werk en prive in balans met (toekomstige) kinderen.

Zelf ervaarde ik bij de zwangerschap van mijn eerste dat ik niet wist waar we financieel naartoe gingen, ik maakte mij daar best druk om.

Ik bleef daardoor 32 uur werken en liep uiteindelijk tegen de grens van mijn kunnen aan. Ik vond het super spannend om een dag minder te gaan werken, want kan ik dan wel rondkomen?

Nu zou ik graag willen weten of er meer mensen zijn die hier tegenaan liepen/lopen, maar ook andere zaken op gebied van prive in balans zijn welkom.

1.Waar loop/liep je tegenaan?
2.Waar ben/was je bang voor?
3.Waar heb/had je behoefte aan? Of wat had geholpen?

Ik hoop dat ik dit bericht hier mag plaatsen... bedankt voor het reageren alvast!

Ik liep er tegenaan maar gaf er niet aan toe tot ik met een burnout thuis kwam te zitten. Nu halfjaar weer aan het werk en de balans is alweer zoek aan het raken. 

De jaren met een baby en kleuter vond ik wel druk (had toen 1 dag per week ouderschapsverlof, vier dagen werken, alleenstaande ouder). Toen ze eenmaal naar dezelfde locatie konden (school en bso) werd het een stuk makkelijker. Sinds 2004 werk ik op een plek waar thuis werken heel gebruikelijk was en dat was echt een grote verbetering ten opzichte van vijf dagen van 08.30 tot 17.00 uur op kantoor.
Mijn belangrijkste tip aan ouders met jonge kinderen. Zorg dat werk en privé gescheiden blijven. Dus thuis met de kinderen = geen werk (ook niet even een telefoontje) en thuis aan het werk = geen kinderen in huis (ook niet zelfstandig spelend, met iedere 20 minuten toch weer een kort verzoek).

HBZ12!

HBZ12!

24-06-2023 om 17:31 Topicstarter

Due-scimmie schreef op 24-06-2023 om 15:10:

Ik liep er tegenaan maar gaf er niet aan toe tot ik met een burnout thuis kwam te zitten. Nu halfjaar weer aan het werk en de balans is alweer zoek aan het raken.

Waardoor komt het niet in balans? 

HBZ12!

HBZ12!

24-06-2023 om 17:32 Topicstarter

MMcGonagall schreef op 24-06-2023 om 15:39:

De jaren met een baby en kleuter vond ik wel druk (had toen 1 dag per week ouderschapsverlof, vier dagen werken, alleenstaande ouder). Toen ze eenmaal naar dezelfde locatie konden (school en bso) werd het een stuk makkelijker. Sinds 2004 werk ik op een plek waar thuis werken heel gebruikelijk was en dat was echt een grote verbetering ten opzichte van vijf dagen van 08.30 tot 17.00 uur op kantoor.
Mijn belangrijkste tip aan ouders met jonge kinderen. Zorg dat werk en privé gescheiden blijven. Dus thuis met de kinderen = geen werk (ook niet even een telefoontje) en thuis aan het werk = geen kinderen in huis (ook niet zelfstandig spelend, met iedere 20 minuten toch weer een kort verzoek).

Klopt, inderdaad goede tip!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.