Onderzoeks-oproepen en enquêtes Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Onderzoeks-oproepen en enquêtes

Wat vinden jullie van vitaliteitsprogramma's op het werk?



Hallo mijn naam is Wessel, student bedrijfskunde aan de RUG en ik ben bezig met mijn scriptie. Ik doe onderzoek naar vitaliteitsprogramma's op het werk. Hierbij in het bijzonder kijk in naar de houding die mensen hebben t.o.v. deze programma's. Ik heb hiervoor werkenden nodig en denk op dit forum geschikte mensen aan te kunnen spreken. Ik heb een vragenlijst (maar 10 vragen!) om snel onderzoek te kunnen doen. Het is echt heel kort en anoniem. Het zou mij enorm helpen als jullie deze voor mij willen invullen en ik ben natuurlijk benieuwd naar de resultaten. Bvd dank

icon_biggrin.gif

https://rug.eu.qualtrics.com/jfe/form/SV_6Kg77qFKoIS37PE

Helaas kan ik geen directe link maken in een post, maar als je deze naar de zoekbalk kopieert doet hij het gewoon  

Hoi Wessel,
Die vragenlijst was wel heel kort.
Ik was gemotiveerd om hem in te vullen, want ik heb er best een mening over. 
Mijn werkgever (grote instantie) communiceert regelmatig over gezondheid op het werk en biedt ook programmaatjes (online cursusjes) aan die we mogen volgen. Het probleem is dat daar geen tijd voor wordt gegeven. Volgens mij geeft mijn werkgever daarmee aan dat gezondheid op het werk NIET belangrijk is,  dat is iets voor je vrije tijd: nice to have, not need to have. Je moet de cursusjes dus in je eigen tijd volgen. We hebben het al veel te druk en moeten steeds meer werk met minder mensen doen. De eigen, vaste werkplekken zijn afgeschaft zodat de bureaustoel van de dag nooit echt goed zit. Kortom, onze geestelijke en lichamelijke gezondheid wordt veel harder aangetast dan dat die verbeterd kan worden met wat online tips. Dus ja, mijn werkgever biedt (minimale) dingen aan en ik vind die belangrijk, maar in de praktijk heb ik er niets aan. 
Dus regelingen zijn leuk, maar de werkgever moet er ook daadwerkelijk tijd en ruimte voor vrijmaken, willen ze nut hebben.

Ik weiger enquetes in te vullen met taalfouten! 

WesselGroningen

WesselGroningen

23-05-2024 om 19:25 Topicstarter

Excuus voor de taalfouten, die zitten er bij het ontwerp op 1 na niet in. Het programma verwerkt het niet makkelijk, excuus. Dank ook voor de andere reactie. Zou ik kunnen stellen dat je wel, of eerder, mee zou doen aan vitaliteitsprogramma's als die tijdens werktijd gehouden worden?  

Vitaliteitsprogramma’s zijn vaak voor de bühne, zoals IMI laat zien, als je ze niet in werktijd mag doen en als andere acties van de werkgever het tegenovergestelde bereiken. Op mijn werk, een groot, stedelijk ziekenhuis, moeten we plastic scheiden, terwijl het stedelijk afvalbedrijf het zelf scheidt omdat er geen plasticscheiding bij de bron van het afval in onze stad is. Daarom wordt het bij het ophalen bij het ziekenhuis bij elkaar gegooid. Commentaar van de directeur:  het is belangrijk dat we uitdragen dat we afval scheiden. Wij hebben ook online minicursussen voor geestelijk welzijn, maar tegelijkertijd grote personeelstekorten waardoor incapabele mensen worden aangenomen en de mensen die wel wat kunnen er extra werk bij krijgen om de fouten van deze mensen te verbeteren. 

Annaniem2023 schreef op 24-05-2024 om 00:11:

Vitaliteitsprogramma’s zijn vaak voor de bühne, zoals IMI laat zien, als je ze niet in werktijd mag doen en als andere acties van de werkgever het tegenovergestelde bereiken. Op mijn werk, een groot, stedelijk ziekenhuis, moeten we plastic scheiden, terwijl het stedelijk afvalbedrijf het zelf scheidt omdat er geen plasticscheiding bij de bron van het afval in onze stad is. Daarom wordt het bij het ophalen bij het ziekenhuis bij elkaar gegooid. Commentaar van de directeur: het is belangrijk dat we uitdragen dat we afval scheiden. Wij hebben ook online minicursussen voor geestelijk welzijn, maar tegelijkertijd grote personeelstekorten waardoor incapabele mensen worden aangenomen en de mensen die wel wat kunnen er extra werk bij krijgen om de fouten van deze mensen te verbeteren.

De gemeente haalt geen afval op bij grote bedrijven en instellingen, die moeten dat zelf inkomen. Zeker geldt dat voor een ziekenhuis waar je ook nog te maken hebt met medisch- en chemisch afval.

Het kan wel hetzelfde bedrijf zijn als de gemeente inhuurt want dat is commercieel aanbesteed maar het hoeft dus niet. 

Veel mensen denken net als jij dat de gemeente overal het afval ophaalt maar dat is niet het geval daarom hoor je ook vaak deze misvatting.


Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.